Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabie 1,4 mpi klapani

Od: bezdeslav odpovědí: 12 změna:
Mám problém když nastartuji tak mi klape v motoru, při volnoběhu a nízkých i vyššíchotáčkách motor také klape a místy i cvaká nevíte prosím někdo co by to mohlo být?
Občas to dělalo a občas ne. +- 200km zpět se měnilo těsnění pod hlavou a hlava se brousila.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

0x

Reklamuj tam kde se v tom hrabali...

Bez aspoň nahrávky zvuku těžko říct co by to mohlo být, volejte věštce...

bezdeslav
20.02.22 14:08
hodnocení

Nahrají

 

hodnocení

0x

Ventily se musí seřídit!

Pokud je to tedy 8v MPi AME, AQW, AZF,... prostě Felicie.

Jsou tam hydroštely dole v bloku, takže při teplotě 20C se musí seřizovací šroub na koníku povolit a pak dotáhnout na dotek a pak tuším 2 otáčky.

Snížením hlavy se rozhodilo i seřízení ventilů pochopitelně.

Hrozí rozklepání dříků nebo podpálení ventilů.

doplněno 20.02.22 16:24:

Pracovní postup
- odmontovat kryt motoru
-odmontovat víko ventilů
-otočit klikovým hřídelem tak, aby se ventily u 4. válce
překrývaly (sací ventil otevírá a výfukový zavírá).
- u 1. válce povolit kontramatice nastavovacích šroubů
vahadel.
- nastavovací šrouby vahadel vyšroubovat až do ztráty
kontaktu vahadla s ventilem.
- nastavovací šrouby obou vahadel lehce zašroubovat
až do obnovení kontaktu vahadla s ventilem. Postupné
zmenšování vůle kontrolovat vykyvováním seřizovaného
vahadla. Přesnou polohu kontaktu určuje bod,
kdy právě zmizí vůle.

- z tohoto bodu dotáhnout nastavovací šrouby o dvě
otáčky.
Kontramatice utáhnout momentem
13 Nm.

asd1

Jak snížení hlavy změní vůli ventilů? Nepočítám že to bylo rozložený a přitom se to mohlo rozhodit...

Snížení hlavy se vyrovnává silnějším těsněním, neni to o ventilech ale o kompresním poměru..

OHV

Snížení hlavy se stejným OE těsněním má logicky reakci na tyčky. Ventil bude více zmáčknutý.

Matne si pamatuju ze zarovnani hlavy vychazelo v radech desetin milimetru a to jak spravne pisete ze se nastavuje jakesi predpeti musi spolehlive pobrat. Moje zkusenost je takova, ze jakmile zacnou jednou delat neplechu, tak je vymalovano a muzes si a tim stelovat jak chces. Ja jsem nakonec dal pevne zdvihatka a je pokoj. Nevyhoda je, ze je motor hlucnejsi. No ale pri vymene se ukazalo, ze tyto zdvihatka jsou rozebrat a vycistit, jestli se nepletu. Byl vevnitr olejovy kal, tak asi proto prestaly chodit.
asd1

Snížení hlavy změni vzdálenost hlava - válec, ale ventil i vačka jsou v hlavě takže pro vůli ventilů se tím nezmění nic.. ;)

Jinak hlava se dělá tak že se kontroluje rovinnost a orovnává se jen když je křivá. Automaticky hned orovnávat je špatně.. A snížení hlavy by se automaticky mělo vyrovnat použitím silnějšího těsnění.

Pečlivě a správně to bohužel dělá málokdo...

asd1 a jak z textu tazatele poznáš BKY, BBZ nebo AQW,AME, AZF?

jak víš, zda je to 1.4mpi 16V ohc nebo 8v ohv z felicie?

1.4 mpi se znacily motory 44 a 50 kw z felicie. 1.4 16v byly 55 a 74. Tim nevylucuju ze v tom udelal tazatel hokej.
bezdeslav

Tazatel v tom neudělal hokej

1,4 mpi 44kw

A kde tazatel píše 44kW AZF. Mimochodem pak jsou hydroštely dole v bloku s vačkou na Feldím motůrku.

Tazatel píše jen 1.4 MPi a motory VW koncernu 55kW jsou taktéž MPi. Co by byli jiného TSi nebo TDi?

Akorát VW motory jsou všechny pro Fabie 16v s dvouma vačkama OHC, pak by měl pravdu asd1

 

bezdeslav
20.02.22 16:47
hodnocení

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]