Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. V televizi jsou ruzné porovnání výhod elektromobilu oproti benzínu,Ale ještě v záporných uvádění se již neuvádí cena baterii které se po 5letech podle provozu třeba i déle je cena 300000kč, Pro obyčejného občana který zrovna nemá větší příjmy znamená odložit měsíčně 5000kč po dobu 5let a to není zrovna malá částka kromě jiných výdaju na domácnost atd, Nebo cena elektromobilu třeba výhodná cena Dacie za cenu již 500000kč oproti jiným cenám 800000kč a více než 1.milion.Děkuji.
Asi takhle. nevýhoda-malý dojezd,v zimě kosa větší než v P-V3S (tedy pokud nejsou zimní teploty někde kolem +15°C !) .rychlost či spíše pomalost dobíjení a nemožnost všude nabít.
Až bude mít elektroauto stejné možnosti jako moje 18leté auto-dojezd cca 1200km a když vezmu 20l kanistr s benálem tak ještě +200km (počítám standartně 10l/100km) a v zimě možnost pustit topení (klimu) a v autě mít cca21°c, nabít i s čekáním ve frontě na doplnění "proudu" max15 minut, a za +- identickou jako je benál či ropa, možnost si to praskat po dálnici (pokud situace, podmínky atd dovolí) třeba i 150 kilometrovou rychlostí bez omwezení dojezdu, pak proč ne elektro?!
Ta čísla, která uvádíte platí tak možná pro Teslu, ne všeny EV to mají tak finančně náročné. Navic všechna EV, co jsem viděl mají baterii vyjímatelnou - máme tu u nás odborníka,známého, co se na EV specializuje, takže jsem jich už pár rozebraných viděl a o jejich potížích taky vím své.
Co se týče výhod - já považuji za doménu EV městský provoz, kdy auto prakticky popojíždí malé úseky v nevelkých rychlostech - takže u nás mají pizzaři Fiat500 a Citigo iV. Tak krátké trasy a časté startování v kombinaci se současným ,,inteligentním dobíjením´´ silně nevyhovují autům se spalovákem, které krom toho při tomto režimu používání jedou pořád v režimu ,,sytič´´ neboli studený motor vyžaduje bohatší směs a tak hodně roste spotřeba.
Naopak nevýhodou je jednak vysoká pořizovací cena auta - tu sice částečně ospravedlní nižší náklady na ,,palivo´´ i když to neplatí vždy a všude, některé dobíjecí stanice účtovaly mastné částky už před současným vlnobitím na energetickém trhu. To souvisí i s velikou mírou ztráty hodnoty vozu v čase. Jde o to, že třeba koupíte EV za mega, ale po pěti, šesti letech jej prodáte za mnohem menší cenu, než kdyby šlo o auto se spalovákem. To proto, že po letech může být baterie KO a tím se potenciální kupec bojí investovat do nejisté věci. Samozřejmě - životnost baterie 20 let je jen mokrým snem fandů EV, principem jde o stejné baterie, jako máte třeba v NTB, jen je jich víc. Ale ať tak, či tak, udává se životnost okolo 1000 cyklů, ale v praxi spíš méně. Ono totiž hodně záleží na tom, jak se k ní dotyčný chová. Pokud ji nabíjí klascky 1/10C, neboli nízkým proudem přes noc, tak baterie může vydržet dost. Pokud ji ale smaží na rychlonabíječkách, nedočká se dlouhého života. To baterie prostě namají rády.
S tím samozřejmě, souvisí omezený dojezd EV - chápu, že pro mnohé je průměrný dojezd 100km dostačující, já sám se řadím k těm, kterým nevyhovuje. Výrobci sice uvádí vyšší hodnoty dojezdu, ale ty jsou spíše z říše snů. Příbuzný jezdí u jedné rozvážkové firmy (říkejme jí třeba Houska) a tam už EV zavádí. Takže teď v zimě jezdí nabalený jak na severní točnu, protože topení velice zkracuje dojezd a on jezdit musí. Samozřejmě - jsou EV s efektivním tepel. čerpadlem, ale ty čínské EV co používají mají jen topné těleso bez pořádné regulace.
Koneckonců - o tom, že EV nejsou použitelné všude se přesvědčili i němečtí pošťáci, kteří přesto, že si nechali vyvinout auta na míru, nyní přechází zpět na diesely.
No a k nevýhodám EV bych přidal i ochotu k zahoření. Tady je pozoruhodné to, že já třeba pamatuju začátky Li-Ion, Li-Pol pohonu u leteckých modelů, kdy nabíjíme baterie o zlomečku kapacity baterie EV, ale máme na to betonové boxy, který při nabíjení zabrání rozšíření požáru - a že jich pár bylo. Proto mi přijde silně paradoxní, když třeba do podzemních garáží nesmím s LPG autem, ale tyhle neuhasitelné vozy tam mohou, dokonce je tam někdy i nabíjí. Upřímně si neumím představit, jak by takový požár řešili třeba v Budapešti, kde často parkuji v historickém centru v mnohapatrových podzemních stáních.
Ostatně - pokud mám info, i tento současný požár začal u baterie hybridu.
Takže jak vidno, EV mají své plusy a mínusy. Nejvěším mínusem elektromobolity - troufám si říct, že fatálním, je tlak ekofašistů na elektromobilitu za každou cenu a všude. Prostě kdo chce EV, nechť si jej koupí, nikdo mu v tom nebrání, ale je zvěrstvo nutit to všem a povinně - případně pokřivit trh dotacemi.
Jinak zde vidíte jak funguje elektromobilita i na úrovni ministrů EU
já jsem něco podobného zažil na předváděcí akci v Čechách - a jak vidno, dělají to tak normálně.
Jenže ve vašem sáhodlouhém komentáři je pár nesmyslů.Chápu že je raděj uvádíte na konci , většina lidí se k nom nedostane .Zapoměl jste zdůraznit vaši oblíbenou teorii že po odstavení benzínu se ušetří takové množství energie na zpracování ropy, že další elektrárna nebude potřebná. Ale nějak jste zapoměl zmínit, kde vezme stát peníze z výpadku daní na fosilní paliva
NIO je má myslím na všech autech měnitelný, a v měsíčním paušálu si lze platit výměny baterií vybité za nabitou místo obyčejnýho zdlouhavýho dobíjení. jsou už v Norsku, letos přibudou další Evropský země
Elektroauta budou jen pro ty, co si to budou moct dovolit.
To se ale da prohlasit o prakticky kazde komodite. Potravinami pocinaje a bydlenim konce. Stejne tak, mohu rici, ze stary krapy na fosilni paliva budou jen pro ty, co si je budou moci dovolit. Tedy se jedna o jakousi "univerzalni pravdu", ktera nijak nesouvisi s problematikou elektroaut.
k2: Ale souvisí...Když zakážeme prodávat rohlíky a povolíme pouze prodej kaviáru z jesetera, stane se co? No vlastně nic, jen 80% lidí nebude mít co do úst..Ano, nechme to na přirozeně fungujícím trhu a poptávce. Ne ale přes nařízení, zákazy, dotace..
srovnáváte nesrovnatelné. potraviny a bydlení patří k základním lidským potřebám, zatímco auto nikoliv, to je jakýsi nadstandard. individuální automobilová doprava se v posledních letech tak rozmohla, že ve městech o auta zakopáváte každým krokem, a je potřeba to zredukovat. v kapitalismu, jak jinak než přes peníze. lidi si zvykli že nákup a provoz auta si můžou dovolit i při nízkých příjmech, což se nejspíš bude teď měnit. a nebo taky ne, pletu se, technologie a výroba elektroaut pokročí, a budou cenově srovnatelný s autama na benzín/naftu
@martincakl: Z hlediska "vyroku"od @au1 se nestane vubec nic. Porad bude platit to, ze komodita X je (bude) jen pro ty, co si ji mohou dovolit. Funguje to tak na prirozenem trhu i na trhu "pokrivenem" narizenim, zakazy ci dotacemi.
@au1: Nesrovnavam nesrovnatelne. Pouze se Vam snazim naznacit, ze argumentovat "univerzalni pravdou" (tedy obecne platnym vyrokem), neni uplne nejstastnejsi reseni. A pribyl nam tu dalsi:
což se nejspíš bude teď měnit. a nebo taky ne
To lze take prohlasit o temer vsem krome fyzikalnich a biologickych deju/jevu.
Štíre..fakt nevím kde žijete.
Já znám spoustu lidí, co jim denní dobíjení mobilu (a čehokoliv dalšího) velice vadí.
Můj mobil vydrží cca 2-3 dny, hodinky (ted ty chytré, jinak mám i mechanické) vydrží cca 7 dnů..a i tak mne jejich dobíjení nesmírně obtěžuje.
V pátek mi došla baterie v Garminu na kole...tam mimochodem vydrží cca 3 tréninky, to jsem myslel, že s tím krámem švihnu do lesa..
Mladej má Apple Watch a Apple SE 2020. To prakticky nejsou "mobilní" zařízení, protože jsou téměř permanentně připojené na kabelu.
S tím jděte fakt do...
au1 - zapomínáte, že dne autem do práce jezdí naprostá většina lidí, kteří pracují (termín "pracující" je asi zakázaný).
Bývaly časy, kdy v každé prdelce bylo dost práce a dojíždělo nejvýš kilometr, když byla vesnice moc roztahaná. Tenkrát auta potřeba nebyla.
Pro mě je současnej elektromobil absolutně nepraktickej, často jezdim, 200km tam mimo pidlivizaci a pak 200km zpátky, to prostě elektromobil nedá a musel bych se tvrdě přizpůsobovat abych to někde nabil.. Kupuju starší auta který mám ca od 100 do 200 kkm resp. ca od ca 6let dokud nežere prachy, pořizovat takovej elektromobil je nesmysl. A novej za mega je taky pitomost, jen u pořízení jsem oproti 6-8 let starýmu autu 900k v mínusu.. Další nevýhody souvisí přímo s autem - je to dvoutunový takže se to na trávě boří, v hrabačkách ve sněhu zoufalý vlastnosti atd. Elektromobil je dobrej pro někoho s vlastní garáží na couračky kolem komína a ještě musí mít 500k navíc což je reálný příplatek za elektromobil..
Bohužel poctivý auta z let 2000 - 2010 se už nevyrábí, takže až shnijou tak nezbyde než přejít na modernu nebo se zařídit bez auta..
200 ale x 2 takže 400 v kuse A často to je i víc... Místo je fakt bez zásuvky
Jako jde to, ale skákat podle auta fakt neni můj styl.. A vem si že všechny auta by byla elektro - stoupni si na dálnici k pumpě kolik se tam vymění aut za hodinu a představ si že by všichni místo tankování dobíjeli.. Malá pumpa = na pumpě 6 stojanů a mění se každý 3 minuty, takže 120 aut za hodinu. Pro elektro by tam muselo být 120 nabíječek a k nim atomovej reaktor, protože to bude mít odběr přes MW
Nějak jsem po tom nepátral, ale kolik stojí nabití u takový rychlonabíječky někde na cestě? Doma to je jasný, nabiju baterku, řekněme třeba tam přes noc dobiju 50 kWh. Takže 50 x můj tarif, plus něco málo navíc, přeci jen ta účinnost nebude celých 100%.
Nač přijde takovéto nabití na pumpě?
Teď v novinách byla cesta do Alp na lyže.. Nabíjeli za 45 euro a ujeli na to ca 200 km.. Takže za levno to moc neni
Samozřejmě to má i plno nevýhod, ale i výhod. Je to jen o prioritách, které si člověk určí. Já jsem na EV přešel minulý rok a už bych se ke klasickému spalovacímu autu nikdy nevrátil. Ročně najezdím 25-30 tisíc km.
Kdyby mi baterka odešla každých 5 let, tak bych se smál, dostal bych aspoň novou. Přítelkyně má elektrický Fiat 500e z roku 2013 a baterie má pořád opotřebení méně než 4%.
píšete:V televizi jsou ruzné porovnání výhod elektromobilu oproti benzínu
tak tomu bych dodal, že v televizi jsou různé výplachy a pro tu televizi nemám, moc to nechápu, co je myšleno pojmem obyčejný občan, něco jako BFU? Běžný franta uživatel?
Ten, který si neumí spočítat náklady na jeden kilometr a další parametry? Rozhoduji se podle toho, co říkají v televizi?
kde například chcete parkovat a dobíjet své EV?
No hezká pohádka. Ale reálně nikdo nikdy u ojeteho EV nezaručí stav baterie. Takže když jsem kupoval manželce poskakovadlo do města ( což by bylo docel vhodné využití pro EV, nabíjet doma je též kde) tak jsem pár těch EV bazarovek zkoušel. Jenže - pokud nešlo o vyloženou plečku, chtěli za to 300tKč a víc. Tak jsem koupil benzínovou Fiestu za pade. A proč? I kdyby byl na autě sebefatálnější problém, přijdu o pade. Jedna výplata zase tolik nebolí, nehledě k tomu, že i Fiestu s vysypaným motorem nebo převodovkou lze prodat třeba za dvacku. Ale u EV je zásadní předpoklad že baterka může lehnout a ŽÁDNÝ bazar na ni nedá jakoukoliv záruku. A 300 tKč - to už by zabolelo. A EV bez baterie nebo s mrtvou baterkou neprodáte. Proto Češi kupují ty stočené smraďochy ( ti znalejší kupují nestočené, že ) protože vědí, do čeho jdou, co je může stát případná oprava..
Proto si Čech koupí relativně levný spalovák, než by s krajní nejistotou investoval do drahého auta s vidinou možné návratnosti, ale také finančního kolapsu při koupi baterky. Když k tomu přičtete ostatní mínusy - malý dojezd, rádo a moc to hoří - kdo by se divil, že to lidé nechtějí, že ...
No jo - a jsme u jádra problému, jak jste sám právě potvrdil. A to jádro je v tom, že Fiesta se 150tkm zdaleka není před smrtí. Vy se na to díváte optikou uživatele EV, kdy automobilky dávají buď 8 let, nebo 160tkm záruku na baterku. Ano, tam je auto se 150 tkm před smrtí a tudíž neprodejné, nebo těžko prodejné za minimální cenu. Ano, nechcete to slyšet, opomíjíte to, ale zkuste se podívat kolik klesá hodnota EV
takže - nové má sice záruku, ale zároveň víte, že z investice za mega ( navíc ne každý na takové auto má) -přicházíte o svou investici. No a ojetina - to je zas úplně sázka do loterie. Viz
Takže Vaše úvaha o spalováku před smrtí je poněkud úsměvná. Momentálně mám služebního Partnera, po dvou letech má 170tkm na tachu a rozhodně ho nepovažuju za auto před smrtí. BTW - když jsem začínal u firmy, vyfásnul jsem též Partnera, ale dost jetého, když jsem jej odevzdával měl 488tkm - a šel do bazaru, protože to auto jezdilo ještě dost slušně.
V Německu byla levnější i Škodovka Holt našinec kromě horší kvality potravin vyžaduje i vyšší ceny aut, tak proč mu nevyhovět
940km/den.
OK. Necelá nádrž a doba strávená tankováním 5 minut. Celkem by majitel spalováku strávil na benzínce cca 35minut.
6600/400 = 16,5 Majitel bateriového autí strávil na nabíječkách odhadem tedy více než 17h..
Já vím, on rád...dal si kafe...a není to problém.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.