Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Elektromobil a nevýhody

Od: risa* odpovědí: 58 změna:

Dobrý den. V televizi jsou ruzné porovnání výhod elektromobilu oproti benzínu,Ale ještě v záporných uvádění se již neuvádí cena baterii které se po 5letech podle provozu třeba i déle je cena 300000kč, Pro obyčejného občana který zrovna nemá větší příjmy znamená odložit měsíčně 5000kč po dobu 5let a to není zrovna malá částka kromě jiných výdaju na domácnost atd, Nebo cena elektromobilu třeba výhodná cena Dacie za cenu již 500000kč oproti jiným cenám 800000kč a více než 1.milion.Děkuji.

 

 

58 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar diesel

Asi takhle. nevýhoda-malý dojezd,v zimě kosa větší než v P-V3S (tedy pokud nejsou zimní teploty někde kolem +15°C !) .rychlost či spíše pomalost dobíjení a nemožnost všude nabít.

Až bude mít elektroauto stejné možnosti jako moje 18leté auto-dojezd cca 1200km a když vezmu 20l kanistr s benálem tak ještě +200km (počítám standartně 10l/100km) a v zimě možnost pustit topení (klimu) a v autě mít cca21°c, nabít i s čekáním ve frontě na doplnění "proudu" max15 minut, a za +- identickou jako je benál či ropa, možnost si to praskat po dálnici (pokud situace, podmínky atd dovolí) třeba i 150 kilometrovou rychlostí bez omwezení dojezdu, pak proč ne elektro?!

18minut z 10 na 80%. Nebo 100km za pět minut. Kia nebo Hyundai. Topení samozřejmě u všech ev okamžité.

 

hodnocení

2x
avatar promon

Ta čísla, která uvádíte platí tak možná pro Teslu, ne všeny EV to mají tak finančně náročné. Navic všechna EV, co jsem viděl mají baterii vyjímatelnou - máme tu u nás odborníka,známého, co se na EV specializuje, takže jsem jich už pár rozebraných viděl a o jejich potížích taky vím své.

Co se týče výhod - já považuji za doménu EV městský provoz, kdy auto prakticky popojíždí malé úseky v nevelkých rychlostech - takže u nás mají pizzaři Fiat500 a Citigo iV. Tak krátké trasy a časté startování v kombinaci se současným ,,inteligentním dobíjením´´ silně nevyhovují autům se spalovákem, které krom toho při tomto režimu používání jedou pořád v režimu ,,sytič´´ neboli studený motor vyžaduje bohatší směs a tak hodně roste spotřeba.

Naopak nevýhodou je jednak vysoká pořizovací cena auta - tu sice částečně ospravedlní nižší náklady na ,,palivo´´ i když to neplatí vždy a všude, některé dobíjecí stanice účtovaly mastné částky už před současným vlnobitím na energetickém trhu. To souvisí i s velikou mírou ztráty hodnoty vozu v čase. Jde o to, že třeba koupíte EV za mega, ale po pěti, šesti letech jej prodáte za mnohem menší cenu, než kdyby šlo o auto se spalovákem. To proto, že po letech může být baterie KO a tím se potenciální kupec bojí investovat do nejisté věci. Samozřejmě - životnost baterie 20 let je jen mokrým snem fandů EV, principem jde o stejné baterie, jako máte třeba v NTB, jen je jich víc. Ale ať tak, či tak, udává se životnost okolo 1000 cyklů, ale v praxi spíš méně. Ono totiž hodně záleží na tom, jak se k ní dotyčný chová. Pokud ji nabíjí klascky 1/10C, neboli nízkým proudem přes noc, tak baterie může vydržet dost. Pokud ji ale smaží na rychlonabíječkách, nedočká se dlouhého života. To baterie prostě namají rády.

S tím samozřejmě, souvisí omezený dojezd EV - chápu, že pro mnohé je průměrný dojezd 100km dostačující, já sám se řadím k těm, kterým nevyhovuje. Výrobci sice uvádí vyšší hodnoty dojezdu, ale ty jsou spíše z říše snů. Příbuzný jezdí u jedné rozvážkové firmy (říkejme jí třeba Houska) a tam už EV zavádí. Takže teď v zimě jezdí nabalený jak na severní točnu, protože topení velice zkracuje dojezd a on jezdit musí. Samozřejmě - jsou EV s efektivním tepel. čerpadlem, ale ty čínské EV co používají mají jen topné těleso bez pořádné regulace.

Koneckonců - o tom, že EV nejsou použitelné všude se přesvědčili i němečtí pošťáci, kteří přesto, že si nechali vyvinout auta na míru, nyní přechází zpět na diesely.

idnes.cz/...

No a k nevýhodám EV bych přidal i ochotu k zahoření. Tady je pozoruhodné to, že já třeba pamatuju začátky Li-Ion, Li-Pol pohonu u leteckých modelů, kdy nabíjíme baterie o zlomečku kapacity baterie EV, ale máme na to betonové boxy, který při nabíjení zabrání rozšíření požáru - a že jich pár bylo. Proto mi přijde silně paradoxní, když třeba do podzemních garáží nesmím s LPG autem, ale tyhle neuhasitelné vozy tam mohou, dokonce je tam někdy i nabíjí. Upřímně si neumím představit, jak by takový požár řešili třeba v Budapešti, kde často parkuji v historickém centru v mnohapatrových podzemních stáních.

idnes.cz/...


Ostatně - pokud mám info, i tento současný požár začal u baterie hybridu.

idnes.cz/...

Takže jak vidno, EV mají své plusy a mínusy. Nejvěším mínusem elektromobolity - troufám si říct, že fatálním, je tlak ekofašistů na elektromobilitu za každou cenu a všude. Prostě kdo chce EV, nechť si jej koupí, nikdo mu v tom nebrání, ale je zvěrstvo nutit to všem a povinně - případně pokřivit trh dotacemi.

Jinak zde vidíte jak funguje elektromobilita i na úrovni ministrů EU

idnes.cz/...

já jsem něco podobného zažil na předváděcí akci v Čechách - a jak vidno, dělají to tak normálně.

tn.nova.cz/...

V první řadě bych ty články na idnes nebo autoforu nebral vážně, jelikož mnohdy jsou od lidí, kteří elektromobil ještě neviděli. Každopádně je pravda, že pokud shoří někde elektromobil, šíří se to rychlostí světla a zeměkouli to oběhne tisíckrát v různých formách, až je z toho senzace. Když jen u nás shoří průměrně šest spalovacích aut v důsledku závady denně, tak je to již tak běžná věc, že se o tom vůbec nepíše a kdyby se o tom psalo denně, tak by to stejně nikdo nečetl. Pravda ale je, že u nás neshorel žádný elektromobil a o tom se nikde nepíše. Nedávno jsem tady dával několik odkazů na stovky shorenych aut z velkých patrovych parkovištích, které byly následkem požáru od spalovacích aut. Ale to není senzace. Navíc není pravda, že by nám EU cokoliv nutila. O tom, co se bude prodávat nebo vyrábět EU vůbec nerozhoduje. Rozhodují o tom šéfové velkých automobilek, protože zatímco čekali na krach Tesly a čínských elektromobilek, zjistili, že jim ujíždí vlak a s tím konkurenční výhoda. V roce 2018 již čínský trh s ev ovládal přes 50% trhu, tesla v té době dalších 16% a zbytek rozmelneny po zbytku světa. Takže pokud vw nebo celý koncern nechce dopadnout jako Nokia, která defakto nemohla zkrachovat, jelikož většina trhu patřila jen jí, stalo se nemožné a tak stejně můžou dopadnout velké evropské automobilky, které tvoří významný podíl hdp jednotlivých států. Takže pokud nechceme jezdit v čínských ev6 nebo tesle, je třeba začít něco v této oblasti dělat, protože je již jasné, že spalovací auta končí a spolu s tím se mění celý energetický systém. To co nám přišlo celé více než století běžné již nemá budoucnost, technologicky pokrok roste exponenciálně, dnes jsou takové možnosti a systémy, o kterých se nám ještě před dvaceti lety ani nezdálo, jen jejich pokrok stále blokují stále stejní lidi, přitom v mnoha oblastech by stačilo změnit pouhou legislativu, když ne celý zákon a raději budeme za každou cenu udržovat to, co stejně nepřežije, ať to stojí, co to stojí. LG mělo velký zájem na postavení továrny na baterie u nás, kvůli výhodné poloze, ale naše vláda to blokovala, takže na mnohamiliardovem koláči nemáme ani drobky. LG má tedy továrnu v Polsku, na kterou je navázáno dalších více než dva tisíce menších či větších firem a mnoho pracovních míst. Celkem již mají 62 firem na výrobu baterií a dělá jim to přes 2% hdp, což je výrazný podíl. Podobná situace je i u našich slovenských sousedů, v Maďarsku a západě a u nás se teprve plánuje stavba továrny nejdříve v roce 2026 a to ještě podle toho, zda se bude těžit to naše lithium. To vše je teprve v plánování, kdy vývoj baterií je velice rychlý a třeba tesla již využívá u části nových vozů železo fosfatove baterie, kde bevadinabijeni na sto procent. Takže je docela možné, že náš stát proinvestuje hromady peněz do něčeho, co už nebude zivotaschopne. Stejně jako dnes valí desítky mld do plánování výstavby jaderné elektrárny, která se6nikdy nepostaví. Už dnes se valí hromady dotaci do těžby uhlí a emisních povolenek, protože místo třiceti procent čistých zdrojů, jak je minimálně obvyklé všude okolo nás, máme sotva tři procenta, jelikož naše vláda zaspala po roce 2010 v rozvoji dalších fotovoltaických a větrných zdrojů. Takže dál palime víc a víc uhlí a stojí nás to několikanásobně více, a musí být jasně, že tento systém je nebo byl neudrzitelny a teprve teď se to potvrdilo, kdy cenyvsech energetických komodit nekolianasobne vzrostly a díky těmto drahým vstupům nehorázně roste inflace, což nás zase posune o několik let zpět. Takže už nebudeme říkat, že ev jsou drahé, málokdo si dovolí i ten spalovák, jelikož při cenách ropy, které dále porostou, nikdo nebude mít na jeho provoz.

Jenže ve vašem sáhodlouhém komentáři je pár nesmyslů.Chápu že je raděj uvádíte na konci , většina lidí se k nom nedostane .Zapoměl jste zdůraznit vaši oblíbenou teorii že po odstavení benzínu se ušetří takové množství energie na zpracování ropy, že další elektrárna nebude potřebná. Ale nějak jste zapoměl zmínit, kde vezme stát peníze z výpadku daní na fosilní paliva

Tak to vyplývá z celé té koncepce změny energetiky a dopravy. Ono ty ropovody a plynovody zadarmo nepracují a ty čerpadla nežerou zrovna málo a samospadem to neteče a možná už z Ruska ani nepoteče, takže úspora energie na transport už je. Další ušetřené kWh budou přímo u těžby a pokud se odstaví chemičky, které taky jedou na energii, bude úspora hned. Uvádí se, že na výrobu litru paliva se spotřebuje 1,6kwh jen té elektrické energie. Na to elektromobil ujede klidně 70 nebo i sto km, tak proč to dělat krkolomně přes palivo a ještě dělat bordel v přírodě. Další energie se dá levně vyrobit ze slunce a větru, potenciál u nás máme, jen chybí potenciál ve vládě. Například nabíjecí lokalita v Lovosicích jede z 90% z čistých zdrojů a není jediná čistá u nás a takových lokalit by mohlo být daleko víc, jen se musí chtít. Ale to nejde, protože lobistické chapadla jsou v celé vládě až po prezidenta. Pokud si budeme volit stále stejné strany a důchodce na prezidenta, tak se nikdy nic nezmění. Starého psa novým kouskům nenaučíš...

 

jirib
hodnocení

1x
A konkrétní dotaz?
Z elektromobilu bude po 10-ti letech jen vrak.
Už vidím,jak na něm někdo(autorizák)mění baterie,když jsou součástí podlahy(podvozku,karoserie)...
Dejme tomu,že ještě u hybrida by to ještě šlo,tam to bývá většinou pod zadními sedadly,místo nádrže.
A nakonec cena...200.tis nebo 250.tis.nebo více,nebo méně...
au1

NIO je má myslím na všech autech měnitelný, a v měsíčním paušálu si lze platit výměny baterií vybité za nabitou místo obyčejnýho zdlouhavýho dobíjení. jsou už v Norsku, letos přibudou další Evropský země

jirib
V měsíčních paušálech...děkuji nechci žádný paušál.
Tu výměnu vybitou za nabitou jsem viděl v nějakém sci-fi dokumentu...před cca 10lety.
Baterie se dá vyměnit u všech aut a ani se nemusí měnit celá, pokud to není tesla, ta je má vcelku, protože svým bateriím věří a poruchovost článků je mizivá. Ostatní výrobci to řeší jednotlivými moduly, takže stačí vyměnit jen jeden modul nebo jeho část, kde je napriklad několik článků vadných. Opět nízké promile a i cena, protože se nemění baterie celá. U dnešních baterií je životnost 20let, ale není to tak, že baterie klekne úplně, jen jí klesne kapacita na nějakých cca 70% což může někoho omezovat, ale i taková baterie najde uplatnění jako úložiště energie k solárním systémům, kde nízká kapacita nebo nižší výkon vůbec ničemu nevadí. Jinak Nio nabízí auta i bez ceny baterie, takže zákazník si může vybrat, ale vzhledem k mesicnimu paušálu za pronájem to vyjde dost draho. Na druhou stranu třeba zrovna v té Číně se6to může hodit, jelikož je to dost rozlehlá země a dostatečně silná infrastruktura pro rychlé dobíjení není všude, takže pro Číňany to může být řešení, zvláště pro ty, co jezdí k rodinám na vánoce tisíce km. Ale tohle se dá řešit i rychlovlaky, ale nejspíš ne všude.

 

au1
hodnocení

1x
asi jste to všechno kolem elektromobilů nepochopil. "Pro obyčejného občana který zrovna nemá větší příjmy" elektroauta nejsou, pro toho je MHD nebo kolo. Elektroauta budou jen pro ty, co si to budou moct dovolit, proto je potřeba co nejdýl udržovat ty naše starý křápy na fosilní paliva :-D
k2

Elektroauta budou jen pro ty, co si to budou moct dovolit.
To se ale da prohlasit o prakticky kazde komodite. Potravinami pocinaje a bydlenim konce. Stejne tak, mohu rici, ze stary krapy na fosilni paliva budou jen pro ty, co si je budou moci dovolit. Tedy se jedna o jakousi "univerzalni pravdu", ktera nijak nesouvisi s problematikou elektroaut.

k2: Ale souvisí...Když zakážeme prodávat rohlíky a povolíme pouze prodej kaviáru z jesetera, stane se co? No vlastně nic, jen 80% lidí nebude mít co do úst..Ano, nechme to na přirozeně fungujícím trhu a poptávce. Ne ale přes nařízení, zákazy, dotace..

au1

srovnáváte nesrovnatelné. potraviny a bydlení patří k základním lidským potřebám, zatímco auto nikoliv, to je jakýsi nadstandard. individuální automobilová doprava se v posledních letech tak rozmohla, že ve městech o auta zakopáváte každým krokem, a je potřeba to zredukovat. v kapitalismu, jak jinak než přes peníze. lidi si zvykli že nákup a provoz auta si můžou dovolit i při nízkých příjmech, což se nejspíš bude teď měnit. a nebo taky ne, pletu se, technologie a výroba elektroaut pokročí, a budou cenově srovnatelný s autama na benzín/naftu *smich*

k2

@martincakl: Z hlediska "vyroku"od @au1 se nestane vubec nic. Porad bude platit to, ze komodita X je (bude) jen pro ty, co si ji mohou dovolit. Funguje to tak na prirozenem trhu i na trhu "pokrivenem" narizenim, zakazy ci dotacemi.

k2

@au1: Nesrovnavam nesrovnatelne. Pouze se Vam snazim naznacit, ze argumentovat "univerzalni pravdou" (tedy obecne platnym vyrokem), neni uplne nejstastnejsi reseni. A pribyl nam tu dalsi:

což se nejspíš bude teď měnit. a nebo taky ne
To lze take prohlasit o temer vsem krome fyzikalnich a biologickych deju/jevu.

jirib
Když budou všichni jezdit na mopedech a kolech,tak to bude vypadat jak ve Vietnamu nebo Číně.
Au1 přesně tak, až začne platit norma euro 7, jestli vůbec, protože je velká lobby proti tomu, tak spalovací auto si dovolí málokdo. Malé auta s touto normou vyrobit nepůjdou, nejdou vyrobit už ani dnes, protože jsou šíleně drahé. A provozní náklady též rostou, protože tohle se všechno přenese na zákazníka. Naproti tomu velkovyroba ev sníží cenu, jelikož takové auto je daleko levnější na výrobu a zároveň provozní náklady jsou téměř nulové. Teď samozřejmě Ev jsou dražší, jelikož automobilky vrazili do vývoje hodně peněz,ale s počtem vyrobených kusů se tyto náklady rozmělní. Lidi to nechápou, základní ekonomická příručka, stejně jako například u TV nebo mobilů. Dnes to má každý a nikomu nevadí, že dobíjí mobil denně.

Štíre..fakt nevím kde žijete.

Já znám spoustu lidí, co jim denní dobíjení mobilu (a čehokoliv dalšího) velice vadí.

Můj mobil vydrží cca 2-3 dny, hodinky (ted ty chytré, jinak mám i mechanické) vydrží cca 7 dnů..a i tak mne jejich dobíjení nesmírně obtěžuje.

V pátek mi došla baterie v Garminu na kole...tam mimochodem vydrží cca 3 tréninky, to jsem myslel, že s tím krámem švihnu do lesa..

Mladej má Apple Watch a Apple SE 2020. To prakticky nejsou "mobilní" zařízení, protože jsou téměř permanentně připojené na kabelu.

S tím jděte fakt do...

au1 - zapomínáte, že dne autem do práce jezdí naprostá většina lidí, kteří pracují (termín "pracující" je asi zakázaný).

Bývaly časy, kdy v každé prdelce bylo dost práce a dojíždělo nejvýš kilometr, když byla vesnice moc roztahaná. Tenkrát auta potřeba nebyla.

jirib
Pokuď hodně "surfuju",tak klidně i 2x denně.
Nesrovnávejte prťavé spotřebiče s elektromobilem,který má spotřebu jak elektrokotel...
Martine já vás chápu, jen jsem chtěl říct, že ploché TV stály stovky tisíc a chytré mobily byly jen pro někoho. Dnes se tyto věci kupují i pro děti, což dřív bylo nemyslitelné. A myslím, že i přes potřebu nabíjení si lidi bez toho už život nedokážou představit. Máme doma6nokiu E52 a nemůžu ji prodat, nikdo ji nechce a baterie bez problémů vydrží týden. Lidi prostě chtějí dobíjet. Na kolo mám bryton a celý den cca 12-14 hod dá v pohodě, takže taky cca tři tréninky, podle toho jak jezdím. Raději vždy docucnu na pár minut, problém mi to nedělá. Samozřejmě čím víc takových spotřebičů, tím víc to je nepříjemné, takže chytré hodinky nemám a v těch obyc mám výdrž cca přes rok. U auta ale taky není třeba nabíjet denně, spousta lidí bude nabíjet jednou týdně, v závislosti na velikosti baterie třeba jen dvakrát měsíčně. Nemusí ani nabíjet X hodin v noci, běžně lidi co znám mají polovinu baterie a docucnou se v Kauflandu u nákupu třeba na 70-80% a pak mají zase klid. To jen lidi tvrdí, že u nás v šest večer všichni strčí své auta do zásuvky a budou nabíjet z nuly do sta procent. To je jako tvrdit, že každý jede v šest večer tankovat a bude dělat u cerpacek fronty. Běžně lidi najezdi denně 20 až 50km což je pár kilowat a takovýmto lidem stačí malobaterkáč s dojezdem 200 až 250km. Byla by blbost kupovat pro takovéto použití auto s velkou baterkou, když stačí 2x týdně lehce docucnout u Kauflandu kde například čezácká 50kw nabíjecí stanice vám tu baterku během půl hodiny dobije skoro celou. To je fakt opravdu jen po dobu toho nákupu, takže žádné zdržení není a kdo má možnost, zapne doma do zásuvky na 10A přes noc, stejně to za ten den nevyjede. Samozřejmě jsou lidi, kteří musí tvrdit, že dojezd 400-500km je málo, ale když se podívám v kteroukoliv hodinu z okna, nikdo takový tady není, protože by musel mít auto celý den pryč.
asd1

Pro mě je současnej elektromobil absolutně nepraktickej, často jezdim, 200km tam mimo pidlivizaci a pak 200km zpátky, to prostě elektromobil nedá a musel bych se tvrdě přizpůsobovat abych to někde nabil.. Kupuju starší auta který mám ca od 100 do 200 kkm resp. ca od ca 6let dokud nežere prachy, pořizovat takovej elektromobil je nesmysl. A novej za mega je taky pitomost, jen u pořízení jsem oproti 6-8 let starýmu autu 900k v mínusu.. Další nevýhody souvisí přímo s autem - je to dvoutunový takže se to na trávě boří, v hrabačkách ve sněhu zoufalý vlastnosti atd. Elektromobil je dobrej pro někoho s vlastní garáží na couračky kolem komína a ještě musí mít 500k navíc což je reálný příplatek za elektromobil..

Bohužel poctivý auta z let 2000 - 2010 se už nevyrábí, takže až shnijou tak nezbyde než přejít na modernu nebo se zařídit bez auta..

Tak ono 200km nic není ani pro malobaterkáč a takové odlehlé místo bez zásuvky u nás snad ani neexistuje, protože dobít se dá dnes téměř všude. A pro lidi s vyšším nájezdem je právě ev lepší volba, protože ty provozní náklady tu počáteční cenu brzy stáhnou dolů. Je třeba počítat celou dobu držení, ne jen počáteční cenu ev. Oproti spalovaku je úspora 1,80-2kc na km.
asd1

200 ale x 2 takže 400 v kuse ;) A často to je i víc... Místo je fakt bez zásuvky ;)

Jako jde to, ale skákat podle auta fakt neni můj styl.. A vem si že všechny auta by byla elektro - stoupni si na dálnici k pumpě kolik se tam vymění aut za hodinu a představ si že by všichni místo tankování dobíjeli.. Malá pumpa = na pumpě 6 stojanů a mění se každý 3 minuty, takže 120 aut za hodinu. Pro elektro by tam muselo být 120 nabíječek a k nim atomovej reaktor, protože to bude mít odběr přes MW

Nějak jsem po tom nepátral, ale kolik stojí nabití u takový rychlonabíječky někde na cestě? Doma to je jasný, nabiju baterku, řekněme třeba tam přes noc dobiju 50 kWh. Takže 50 x můj tarif, plus něco málo navíc, přeci jen ta účinnost nebude celých 100%.

Nač přijde takovéto nabití na pumpě?

asd1

Teď v novinách byla cesta do Alp na lyže.. Nabíjeli za 45 euro a ujeli na to ca 200 km.. Takže za levno to moc neni *smich*

No ale Vem to tak, že tam budeš jen tolik času, abys dojel domů nebo do cíle, takže tolik času tam nestrávíš. Drtivá většina bude nabíjet jen doma za polovic a rychlonabijeni vyuzijes opravdu párkrát ročně nebo i vůbec. Zrovna teď jsem našel ve skupině odkaz ohledně budoucnosti benzinek. Ono i dnes je třeba v Itálii jednodušší dobít než natankovat na samlobsluznych cerpackach, protože ne všude to jde na karty a hotovost moc lidí u sebe nemá.
e15.cz/...
Jenyk tak třeba ČEZ má 8/10kc registrovaný /neregistrovaný zákazník. Ionity ultrarychlé dobíjení 0.79eur ale u nás záleží jakou máš kartu. Audi, Hyundai, BMW dávají kartu k vozu, kde to pak vyjde levněji. PRE mají 7.50 Kč a ultra rychlé 10kc, což na dálnicích není zas taková hrůza, navíc vzhledem k tomu že 97-98 % nabíjení bude probíhat doma a někde zase zadarmo, většinou AC nabíjení u Kauflandu nebo lidlu.
Itálii mám celkem projetou a tankuje se tam úplně normálně (tedy až na ty ceny které jsou způsobeny nenažraným státem).
Třeba v San Marinu (pravda, to není tak úplně Itálie) je jedna z nejrychlejších ČS co jsem kdy viděl, té se nevyrovná ani padesát ultra rychlých nabíječek od Tesly vedle sebe.
No a protože nejen Itálie je z hlediska spotřebních daní z paliv nenažraná, ostatní státy jsou na tom podobně, tak budou chtít své spotřební daně nahradit ber kde ber.
Asi se to různí od oblasti, ale v těch menších přímořských městeček byl problém, protože skoro všechny byly samoobslužné a za hotovost. Teď jsem tam již delší dobu nebyl, ale vím, že s nabíjením problémy nejsou.

 

hodnocení

1x

Auta na baterky jsou výhodná, pokud jsou dotována.

Pokud severočeské děti, které dýchají jejich výfuky dotují výstavbu nabíječek a jejich elektřinu.

 

hodnocení

1x

Samozřejmě to má i plno nevýhod, ale i výhod. Je to jen o prioritách, které si člověk určí. Já jsem na EV přešel minulý rok a už bych se ke klasickému spalovacímu autu nikdy nevrátil. Ročně najezdím 25-30 tisíc km.
Kdyby mi baterka odešla každých 5 let, tak bych se smál, dostal bych aspoň novou. Přítelkyně má elektrický Fiat 500e z roku 2013 a baterie má pořád opotřebení méně než 4%.

 

jardaaaa
hodnocení

1x

píšete:V televizi jsou ruzné porovnání výhod elektromobilu oproti benzínu
tak tomu bych dodal, že v televizi jsou různé výplachy a pro tu televizi nemám, moc to nechápu, co je myšleno pojmem obyčejný občan, něco jako BFU? Běžný franta uživatel?

Ten, který si neumí spočítat náklady na jeden kilometr a další parametry? Rozhoduji se podle toho, co říkají v televizi?

kde například chcete parkovat a dobíjet své EV?

 

 

hodnocení

0x
avatar stir
To buďte rád, že vydrží jen pět let. Vymění vám ji v záruce, takže budete mít každých pět let novou :)
Nebo zjistí, že nebyla používána (nabíjena a vybíjena) v souladu s návodem a reklamaci neuznají :)
Protože jinak by těch 8 let záruky (nebo kolik se teď běžně dává) vydržela :-D
To se všechno dá vyčíst i při koupi.
krtek6

stir: a kdo to čte? ;)

Myslel jsem to tak, že když člověk kupuje ojetinu, stav baterie si může jednoduše ověřit. Češi elektromobilitu posuzují jen podle toho, co slyšeli, ale vlastní zkušenosti a vědomosti jsou na bodu mrazu. Proto raději půjdou do bazaru a koupí třikrát stočený spalovák, protože na to už jsou zvyklí. Že kupují ojetý předražený krám, nevadí, ale budou dál tvrdit, jak je elektromobil fuj.

No hezká pohádka. Ale reálně nikdo nikdy u ojeteho EV nezaručí stav baterie. Takže když jsem kupoval manželce poskakovadlo do města ( což by bylo docel vhodné využití pro EV, nabíjet doma je též kde) tak jsem pár těch EV bazarovek zkoušel. Jenže - pokud nešlo o vyloženou plečku, chtěli za to 300tKč a víc. Tak jsem koupil benzínovou Fiestu za pade. A proč? I kdyby byl na autě sebefatálnější problém, přijdu o pade. Jedna výplata zase tolik nebolí, nehledě k tomu, že i Fiestu s vysypaným motorem nebo převodovkou lze prodat třeba za dvacku. Ale u EV je zásadní předpoklad že baterka může lehnout a ŽÁDNÝ bazar na ni nedá jakoukoliv záruku. A 300 tKč - to už by zabolelo. A EV bez baterie nebo s mrtvou baterkou neprodáte. Proto Češi kupují ty stočené smraďochy ( ti znalejší kupují nestočené, že *smich*) protože vědí, do čeho jdou, co je může stát případná oprava..

Proto si Čech koupí relativně levný spalovák, než by s krajní nejistotou investoval do drahého auta s vidinou možné návratnosti, ale také finančního kolapsu při koupi baterky. Když k tomu přičtete ostatní mínusy - malý dojezd, rádo a moc to hoří - kdo by se divil, že to lidé nechtějí, že ...

@stir

Znám jednoho zarytého elektromobilistu . V německu si koupil elektronissana.Než s ním dojel domů, byl vyléčený ...

O hoření jsem psal výše, zbytečná obava. Se zbytkem by se dalo souhlasit, za 300tis koupíte první generaci Nissan leaf, která zrovnanebyla vyhlášený držák baterie, ale komu stačí dojezd sto km, tak to auto je na denní používání stále použitelné. Chápu, že půl mega je6na městské auto stále příliš, ale citigo může být skvělá volba, nicméně vzhledem k předpokládanému nájezdu, stále drahé. A v této cenové relaci se již vyplatí dovoz z Německa, za tuto cenu se dá pořídit slušné BMW i3 nebo kdo chce vw, tak elektrický golf. To už neni jen městské, takže návratnost může být rychlejší. Obavy o baterii nejsou na místě, BMW začalo používat systém, který dnes využívají všechny automobilky kromě Tesly, baterie mají nějakou skutečnou a nějakou vyuzitelnou kapacitu, takže je neni možné nabít na sto procent nebo vybít úplně na nulu, což je právě ten rozdíl mezi baterií v mobilu, kterou tímto uživatel nevědomky za dva tři roky zničí. U evto není možné, protože když nabijete a sto procent, není tam sto procent a není tam ani nula při úplném vybití. Viděl jsem několik BMW, kde měli stále sto procentní kapacitu baterie po 300tis km a dvou tří letech, takže ty baterie přežijí spalovací motor úplně v pohodě. A to jsme opět u ceny, člověk raději koupi auto s moterem před smrtí za pade, než aby si přidal a mel6auto na delší dobu bez nákladů, s okamžitým topením nebo předvytopením pomocí aplikace a dalšího komfortu a jednoduchosti použití, které usnadní život a přináší další benefity. A nejsou to jen provozní a servisní náklady.

No jo - a jsme u jádra problému, jak jste sám právě potvrdil. *smich* A to jádro je v tom, že Fiesta se 150tkm zdaleka není před smrtí. Vy se na to díváte optikou uživatele EV, kdy automobilky dávají buď 8 let, nebo 160tkm záruku na baterku. Ano, tam je auto se 150 tkm před smrtí a tudíž neprodejné, nebo těžko prodejné za minimální cenu. Ano, nechcete to slyšet, opomíjíte to, ale zkuste se podívat kolik klesá hodnota EV

idnes.cz/...

takže - nové má sice záruku, ale zároveň víte, že z investice za mega ( navíc ne každý na takové auto má) -přicházíte o svou investici. No a ojetina - to je zas úplně sázka do loterie. Viz

autoforum.cz/...

Takže Vaše úvaha o spalováku před smrtí je poněkud úsměvná. Momentálně mám služebního Partnera, po dvou letech má 170tkm na tachu a rozhodně ho nepovažuju za auto před smrtí. BTW - když jsem začínal u firmy, vyfásnul jsem též Partnera, ale dost jetého, když jsem jej odevzdával měl 488tkm - a šel do bazaru, protože to auto jezdilo ještě dost slušně.

První cesta z autobazaru přece vede do servisu na výměnu oleje, filtrů, rozvodů a já nevím čeho. Kapacita baterie se dá lehce ověřit pomocí aplikace přes obd konektor, nebo přes notebook případně servis. Člověk nic víc nepotřebuje, brzdy jsou většinou ok a ani rezavy výfuk se řešit nemusí :) Jinak idnes ani autoforum nečtu, ztráta času. Nicméně ten pokles ceny se dá očekávat s masovosti výroby a výroby levnějších vozů. Zatím automobilky dělají většinou prémiové vozy a dává to logiku, mají na tom největší marže a tím pádem peníze do dalšího rozvoje. Taky na těch větších vozů ušetří víc emisí, takže pak nemusí platit takové pokuty. Stejně jako první chytré mobily byly drahé, jsou dnes lehce dostupné pro každého, nicméně ty premiovky jsou stále v prodeji. Takže nějaký propad cen u premiovek nečekám, spíše přijde na řadu výroba levnějších menších vozů. Je ale třeba dodat, že technologický pokrok bude pokračovat dál, takže auto může spíše zestárnout morálně než fyzicky, ale tesla pravidelně aktualizuje software a přidává další funkce.

 

hodnocení

0x
Nedavno jsem videl experta na elektroauta a ten prohlasil dobrou zpravu. Za par let se k nam zacnou lifrovat ojete elektroauta z německa, tak si to budeme moct dovolit. A jeho vlhky sen je, ze do myslim 8 let se tady bude prohanet milion techto vozu. Je to stejne jedna velka blbost, protože se uz vi, ze co se tyce ekologie, tak se o tom muzou bavit zeme typu norska. U nas to je momentalne uplne mimo misu. No a dalsi vyhody moc nevidim. Hlavne pri dnesnich cenach Absolutni nonsens, leda pro nadsence a firemni vozy jejichz zamestanci jezdi kolem komina nebo maji cas posedavat na benzinkach u kaficka s koblihou.
To máte špatné info, ty ev z Německa se už k nám pár let vozí a spousta lidí si to řeší individuálně. Taky mám v plánu si tam zajet. Němci na to berou dotace, takže koupí auto a po vypršení nutné doby ho prodají ještě se ziskem, protože za hranicemi dotace nejsou. Takže nějaké dvouleté auto s cca 15-20tis km je defakto jako nové a nepoužité a pak jo má našinec za půl ceny nového. To stejné platí i u nových tesel, které jsou u nás paradoxně nejdražší, takže Češi si pro nové Tesly jezdí buď do Německa nebo Vídně, kde je koupi i bez dotace levněji než u nás.
asd1

V Německu byla levnější i Škodovka ;) Holt našinec kromě horší kvality potravin vyžaduje i vyšší ceny aut, tak proč mu nevyhovět *smich*

No přesně tak. Když jsou lidi ochotni za to zaplatit, tak proč ne. Stejné i mobilní tarify, které máme nejdražší.
asd1

A to ty tarify ještě sundala maximální cena pro EU...

Citoval jsem experta, nic vic. Netvrdil jsem, ze se to nedeje.

youtu.be/...

 

guma
hodnocení

0x

Elektroauta kupují pouze starostové pro městskou policii. Sami je nemají. Proč je kupují?

 

ja1
hodnocení

0x

Protože Městská Policie vesměs je zalezlá ve svých kamrlících nebo se zastaví jednou za měsíc na konci města s radarem inkasovat rychlé. A nebo jednou za den objede město aby se zdálo že něco dělá... Nájezd tak je nula nula h****, baterii tak stačí nabít jednou za dva týdny.;)

 

hodnocení

0x
avatar stir
Opět nové video o tom, jak autíčko na baterky nikam nedojede, dojezd 400 denně je málo, a co rovnou 1000. Anebo precpane nabíječky a čekání ve frontě :)

youtu.be/...

940km/den.

OK. Necelá nádrž a doba strávená tankováním 5 minut. Celkem by majitel spalováku strávil na benzínce cca 35minut.

6600/400 = 16,5 Majitel bateriového autí strávil na nabíječkách odhadem tedy více než 17h..

Já vím, on rád...dal si kafe...a není to problém.

No tak jsou takoví, kteří jedou tisíc km nonstop bez přestávky, jídla a čůrání. Sám jsem jezdil 1200km do Itálie, ale přestávky jsem si dělal i když jsem měl pořád dost nafty a že by mě to obtěžovalo se říct nedá. Právě naopak, člověk se rád podívá kde nikdy nebyl a rád se i protáhne. Ono i ctyrhodinovy let letadlem už je až až. Ale tady o to až tak nejde, protože nikdo nejezdí tisíc km na jeden zátah...
Je obrovský rozdíl, když zastavím na odpočinek kdy chci, kde chci a na jak dlouho chci (les, vyhlídka v Alpách, pláž u jezera) a tím, že zastavím tam kde nutně musím nabíjet a ztvrdnu tam hodinu (průmyslová zóna, místo vedle transformátoru, u McDonaldu).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]