Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ford Focus MK1 2000 zadní bubnové brzdy

Od: gumidek® odpovědí: 10 změna:

Ahoj rádci,

měl bych dotaz ohledně zadních brzd na Fordu Focusu 1. generace MK1 roku 2000 motor 1.6 74kW DAW.

Zajímají mě na zadní nápravě uchycení ložisek na nábojích tou velkou maticí.

- Jakým způsobem je matice jištěna?

- Má pravé závity?

- Mění se vždy nová?

- Na kolik nM se utahuje, prosím?

Fordy a Focus MK1 až tak dobodrobna neznám a nemám dílenské příručky na tyto modely. Nerad bych přetáhl ložisko a nebo riskoval jízdou povolení té velké matice a upadení kola i s bubnem.

Dotaz pro všechny Forďáky a lidi, co ví. Díky

Budu měnit pakny a potřebuji nakoupit vše, aby mi nic nechybělo a nebo mě něco nezaskočilo.

P.S.: Asi bude vědět @asd1 ;)

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

2x

Samojistná, pravej, jde použít 4x pak nová , 235 Nm a při utahování otáčet kolem aby si valivý segmenty vjely přesně do provozní polohy (jinak se vymáčknou důlky do oběžných drah), přesný postup je nejdřív 35 Nm, pak 10x otočit kolem proti směru utahování a nakonec dotáhnout 235 Nm

Manuál je na ulozto Focus 1998 2007

NZ

PS buben je lepší než kotouč, nechápu proč to někdo z bubnu na kotouče předělává... Hlavně ručka na kotouči je úplně na h... řešená..

19.02.22 01:12
hodnocení

Díky moc!;)

break

Buben není lepší než kotouč

asd1

Na Focusu je buben lepší. Měl jsem auto s bubnem, druhý s kotoučem, tak mám srovnání.

Buben naprosto bezproblémovej, ručka hamovala i na asfaltu, měl jsem to 100 - 200kkm a nemusel na to šáhnout, první majitel nejspíš taky takže původní = 200kkm bez potřeby do toho hrabat.

Kotouč furt rezne i při denním ježdění, měnim každý dva roky, už 2x jsem měnil třmen protože páka ručky se nevracela (orezne tam hřídelka, repas pomůže jen na chvilku) a ještě brzdí mizerně - jak s origo třmenama tak s druhovýrobou. Kotouče jsem zkoušel Brembo, TRW, ATE, obloženi taky + ještě Textar a změna k lepšímu žádná.. Lanovody jak origo tak ATE, taky beze změny. Na prvním Fíku je kotouč vzadu fakt zoufalství a to samý bylo i na dalším autě..

Kvalitu bych seřadil obložení Textar, TRW a ATE nejdorší; kotouče TRW + ATE nastejno, Brembo sr. totální, rezly jak sviň

hodnocení

Na VW koncern si na ATE ne můžu stěžovat. Mají kotouče v šedém ochraném laku.

asd1

Lakovaný jsou skoro všechny, i TRW, Metelli apod. Kotouče ATE jsou OK, ale ATE obložení v soli tvoří nějakou kluznou vrstvu, necháš to stát jen přes noc a ráno první zabrždění jak kdyby chcípl posilovač *smich* Ojede se to až po jednom dvou větších bržděních.. TRW ani Textar (mmch hodně podobné) tohle nedělaj...

Já měl na FoFo vzadu kotouče, likvidoval jsem ho k vůli korozi, měl 298.000 km, vživotě jsem neměnil třmeny, jenom kotouče a desky.. A možná 2 x lanovody od ručky... Kotouče reznou všechny, ale díky tomu, že vzadu je cca 40% brzné síly , tak se moc neojíždějí, ale spíše vyreznou...

asd1

Právě, zadní jak nejsou tolik využívaný tak reznou, ale rozdíl Brembo X TRW byl hodně velký, Brembo po jedný zimě total vyrezlý do půlky plochy, TRW dal tři zimy.. Jak to orezne tak to nejde zastavit ani častým bržděním, rezne to do hloubky a to obrzdit nejde.. Nejvíc začne kraj a rozlejzá se do plochy. Na tohle je buben mnohem lepší, na ten jsem nemusel šáhnout a pryč to šlo při 200kkm

U třmenu tam rezne hřídelka od páky ručky, vyrezne pod těsněním, zatuhne to a ručka se blbě vrací a pořádně neodbrzdí.. Rozhýbat + máznout příp. dát silnější vratnou pružinu je jen na chvilku, repasovat to jde blbě (hřídelka je vyrezlá) a novej třmen stál litr, tak nebylo co řešit.. Starý třmeny zvedlý kolo jedna otočka a stálo, s novým třmenem otoček pět. Další jsem menil před rokem a stál už jen 700, takže taky nebylo co řešit, jezdit s tim šlo ale už byl horší (zvedlý kolo dvě točky a stálo). U Focuse častý problém.. zvláštní je že skoro vždycky to dělá levej třmen. . Lanovody jsem měnil taky dvakrát, popraská izolace zatejká tam a pak zamrzaj..

Od října do dubna jezdim furt v soli, často v nasolený kaši, to oproti nížinám kde sníh skoro neni dělá hodně.. Dojedeš a plný podběhy slanýho sněhu, to by se muselo všechno po každým dojetí umýt a vysušit což je nereálný..

hodnocení

Levej třmen? Není (nemohlo by) to k vůli výfuku, který je poblíž?

asd1

Jo to je možný, že tam je o pár stupňů tepleji jak sálá teplo od vejfuku.. Hlavně po zastavení.. Teplo a sůl je nic moc kombinace *ua*

Zlatý bubny, hlavně tam neni ta páka s těsněním hřídele... A funkční plocha bubnu je uvnitř schovaná takže nerezne...

Holt to chce tu hřídelku z nerezu a kotouče taky nerez třeba keramický.. Ovšem borci od Forda místo vychytání much nasadí elektrickou ručku a podobný vopičárny..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]