Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Horké přední kolo

Od: martin567 odpovědí: 6 změna:

Zdarec chlapi, předem se omlouvám za svou neznalost v oboru, jsem jen zdravotník a mám obě ruce levé :)

Dnes jsem jel se svou Felicií z práce a při rychlosti cca nad 80Km/h auto začalo vibrovat a mělo takový "tupý" hlučný zvuk. Poté jsem snížil rychlost na padesátku a hluk ustal. Současně jsem cítil jakoby spálený kov (stejný, jako když se například pálí spojka)... Po příezdu domů a zaparkování jsem prohlídnul vozidlo. Pod kapotou se zdálo být vše v pořádku, včetně stavu provozních kapalin. Obešel jsem také kola a dost mě vyděsilo, že pravé přední kolo bylo na dotyk úplně vařící, včetně šroubů a z místa šel cítit spálený kov.

Felcedes samozřejmě vezu do servisu, protože tomu nerozumím, ale prosím Vás, v oboru zkušenější, jestli byste alespoň neudělali přibližný odhad, čím by to mohlo být způsobeno. Moc děkuji.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jm
hodnocení

0x
Je to buď od brzdy nebo ložiska. Oboje byste měl při jízdě cítit.
martin567
hodnocení

Děkuji Vám za odpověď. Dá se to nějal lajckým pohledem poznat, když zvednu auto na hever a sundám kolo?

Když to bude ložisko, tak i na heveru poznáš, že se kolo neotáčí zlehka. Musíš mít samozřejmě zaklínovaný ostatní kola a vyřazený kvalt.

Tipnul bych si na brzdovou hadičku předního brzdového třmenu, časem zpuchří zevnitř a komplet se uzavře. Píst brzdového třmenu se nevráti, brzdové destičky ohřívají kotouč a disk. Cena hadičky cca 100 Kč.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Klasika zatuhli ti plovoucí šrouby a přirezli destičky a je otazkou zda to bude jen stačiť rozebrat vyčistit a rozhejbat nebo vše vyměnit
club-opel.cz/...
asd1

Nebo zatuhlej brzdovej pístek. Nebo hadice k brzdě ucpaná - tam se kapalina protlačí zpátky ne. Nebo hřeje ložisko... "Jsou to zatuhlý vodicí čepy" fakt neni vůbec jistý..

Hadice se poznaj tak že povolením odvzdušňováku se kolo odbrzdí - pak je to na hydraulice před třmenem..

Ložisko obvykle "vrní"

Základ je zvednout si kolo a zatočit s nim... Pokud brzdí tak odvzdušnění, pokud brzdí furt tak čepy nebo pístek.

A pokud jde kolo lehce a za jízdy se hřeje tak nejspíš ložisko...

Po jízdě to jde i poznat nejlíp infrateploměrem změřit teplotu náboje a kotouče, pak je jasno jestli hřeje ložisko nebo brzda..

Na třmen jsou repas sady, někdy je výhodnější koupit celý třmen, na spoustu aut stojí ani ne litr a je pár let klid.. Rozhýbat pomůže obvykle jen na chvilku..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]