Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Číštění sání/spotřeba nafty EuroOil

Od: jarin* odpovědí: 3 změna:

Zdravím,

mám dotaz. Nechce se mi zakládat dvě nové otázky, u té druhé by to bylo poněkud zbytečné. Mám JTDéčko a na jaře minulý rok jsem čistíl sání a škrtící klapku (má to škrtící klapku ale jen na zdechání motoru). Koupil jsem si sprej na to určený, rozebral jsem to a ten humáč vyčistil. Musím říct, že to jede lépe. Jde to hlavně poznat když mám zařazenou 5tku a chci se rozjet od 1500 otáček. Vyčistil jsem tedy pouze tu škrtící klapku a to "kolínko" ke kterému je připojena hadice od sání. Ale příšlo, že tam vzadu v motoru, by to taky chtělo vystříkat.

Vím, že se to dělá tak, že se nastartuje, nechá se ohřát motor a ten sprej kterým jsem to čistil se tam nastříká. Já to nechtěl dělat z toho důvodu, protože jsem nechtěl aby ten humus ten motor "sežral" a měl jsem po výměně oleje. Ale teď budu měnit olej a tak mě napadlo to udělat, protože ten starej olej vypustím a potom dám čerstvý. Váš názor? Těch sprejů je několik druhu a postup je stejný, ale zajímá mě, jestli se tím nemůže uvolnit nějakej humus, kterej by ten motor pak poškodil.

Druhá, trochu méně duležitá otázka. Vzal jsem teď dvakrát naftu u Eurooilu, protože to mám po cestě a měla by být bez bio, je to obyč nafta, netankuju premiový paliva ani nepřidávám VIF. No a příjde mi, že to na ni jede pěkně, ale když vezmu nějakou naftu s biosložkou, třeba Efectu, tak na ni najedu víc. Je to fakt, nebo placebo? Nepočítám litry, kilometry ani halíře, ale spíš je to takový můj celkový dojem.

Díky

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Určitě humáče čistit s vypnutým motorem a komponenty rozebrat.

Na mastný černý se mi osvědčil aceton. Stejně ho většina sprejů na klapky a karburátory obsahuje. Den Braven ho dokonce tuším přiznává ve složení. Nesnáší akorát některé plasty, ale ty se na motoru nevyskytují. Tedy né ty, které by acetonu neodolaly a leptaly by se.

Na ztvrdlé kusy jsem čistil plastové sání zanešené EGRem krtkem na odpady (louh) a horkou vodou z konvice. Krásně to rozpouštělo a plastu to nijak nevadilo.

Sám tankuji na Eurooilu BA95 Optimal a na Benzině Vervu naftu i benzín. Mimochodem ve Vervě Benzín se krásně mejou součástky od mazu (čepy, poloosy, olejové vany, atd...). Takže i tam vidím předpoklad kvalitního paliva. Navíc po demontáži hlavy a před tím tankování Vervy znatelně ventily si udržely čistotu od poslední GO (nechával jsem si hlavu s Favorita, který předtím na Vervu100 jezdil).

Takže za sebe mohu říct, že EO, Benzina a VIF přísada placebo není.;)

 

hodnocení

1x
avatar jmlc

1) NETUŠÍM - já bych osobně neimprovizoval tam, kde existují osvědčené postupy

2) Jelo to líp - tj. člověk s nadšením občas přišlápne plyn a říká si, jak to krásně jede - to ovšem má vliv i na spotřebu

Já tankuju posledních cca. 15 let převážně u eurooilu, v nouzi benzina - jinde snad jen manželka "omylem".


doplněno 11.02.22 16:19:

Přiznávám, o čištění jsem jen slyšel - s tím sprejem a nastartováním - vstříknutím - já za 100tis km naftáky nikdy toto neřešil - nepotřeboval jsem. A teď jsem se nafty zbavil, protože covidová opatření mne omezila na cca. 5000 km cest na rok.

Třeba sem zaskočí @asd1 ... ale ten nemá registraci, tak ho to neupozorní - tak zmíním ještě @diesel nebo @gumidek - to jsou autaři nafťáci, nemýlím-li se.

jarin*
hodnocení

A osvědčený postup je tedy co to co jsem dělal na jaře - rozebrat to a vyčistit to pod vypnutým motorem?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]