Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Čidlo teploměru

Od: flekl® odpovědí: 12 změna:

Předpokládám, že čidlo teploty v autě je odpor. Když ho budu demontovat, tak asi vyteče voda, nebo ne?

Mám totiž takový problém, že to nějak nedrží teplotu, nyní jsem jel a padal sníh a teplota padala, ale topilo to, i když nevím, jestli to nemělo topit více. Termostat už byl 2x měněný, ale je to stále stejné.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x

Jestli teplota vyleze při stání na místě a za jízdy padá, tak je čidlo vpořádku a termostaty kupujete nějaká šméčka.

Příště Calorstat, Vernet, Wahler.

Nejhorší je to, že mnohdy i nový značkový nemusí být OK... Zkušenost..

A některá sofistikovaná vozidla mají třeba i dva termostaty...

je to tak. i značkový může být zmetek.

asd1

Spíš bordel v systému - kousky starýho těsnění apod. Termostat je nejužší místo a pokud binec zůstane nalepený v sedle tak potom propouští i to nejlepší.

Taky to nemusí být termostat ale prasklý domek, příp. je termostat v domku volný a teče to okolo...

Některý termostaty jsou drahý nebo je výměna pakárna, ty jdou často vyřešit jiným termostatem vloženým do hadice, stačí aby měl správný rozměr a v hadici těsnil.

Tak třeba na BKY (Fabia 1, 16v) je výměna pakárna, ale rozhodně větší by pro mě osobně byla, kdybych vymejšlel další někam do hadice.

asd1

Tam toho na vymejšlení moc neni, stačí když má termostat o malinko větši průměr než vnitřek hadice, tak aby do ní šel strčit, těsnil v ní a neodplaval.. Jednoduchý a funguje to dobře.. A místo pár tisíc a celýho dne práce to je za dvě stovky, jen odpojíš hadici strčíš ho tam a připojíš.

To si nejsem jistý. V domkách je většinou vstup a výstup malého okruhu, aby termostat voda stále oplachovala a on tak měl aktuální teplotu systému.

Když bude v hadici do chladiče, tak tam nedochází k průtoku a otevře pozdě.

A nebo do termostatu udělat dírku, aby voda mírně protékala a termostat měl tendenci otevřít včas?

 

hodnocení

1x
avatar mikihans
K odpovědím, které tu už jsou, jen dodám, že problém nemusí být v samotném termostatu, ale třeba v jeho krytu (který se běžně nemění). Nenapsal jste auto a motorizaci, ale vím že jsem kdysi na Felicii 1.6 měnil termostat a nepomohlo to. Nový, značkový, až pak jsem byl upozorněn, že ráda praská přepážka v plastovém víku termostatu a termostat se pak nemá o co opřít. Tam se dala koupit i náhrada se zesílenou přepážkou.
Tak jen že u vás to může být klidně podobný problém.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Přesne tak pada li teplota za jizdy zvlaště třeba při jizdě z kopce je to termostat
Pokud padne za jizdy nahle na nulu múže to byt čidlo teploty nebo kontakt
Na jedny felde pamatuju 5 pokusú o vyměnu termostatu než sem byl spokojen
Na svý okte mam termostat od facet a zatim uz nakej rok drží
Jinak davam i Mahle a zatim pohoda

 

hodnocení

0x
avatar magdon

Já jen dodám, že čidlo teploty může být termistor (speciální odpor), ale spíš tam bude termočlánek. Netuším, jak je to u Vašeho auta, ale u všech aut, které jsem v životě měl, bylo přímo ve vodě jen pouzdro, ve kterém bylo zašroubováno vlastní čidlo (podobně, jako například u termostatu bojleru). Takže při výměně čidla voda nevytékala.

Já jsem čidlo v jímce viděl pouze na zetoru. Jinak všude termistory v pouzdru přímo ve vodě. Po vyjmutí čidla voda tekla.

 

hodnocení

Všem moc děkuji, vypadá to, že asi bude problém ještě jinde. Napřed to musím ještě vyzkoušet, ale to je na jinou otázku.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]