Nejste přihlášen/a.
Nářadí, lano, zbytek chladicí kapaliny, zbytek motorového oleje, kus drátu, zdrhovací pásky, hadr, rukavice, vhčené ubrousky atd., atd. Čas od času udělám inventuru. A jestli nejsou některé věci zbytečné? Nejsou. Zrovna dneska chytla žena kamínek z posypu mezi štít brzdy a kotouč. V autě klíč na kola, hever a žádnej vercajk. Takže auto na hever, kolo dolů a teď, čím to vyšťourat? Pomohly klíče od domu a kus zdrhovací pásky. Za 10-15 minut se jelo dál. To bych chtěl vidět tu asistenci. Aneb: Proč s kanónem na vrabce?
Aktuálně vozím:
1. 3/8" ráčnu a sadu hlavic a nástavců, kleště, stahovací pásky a pár šroubováků - stačí v podstatě na cokoliv kromě poloos (i na matice kol),
2. sadu knotů na opravu pneumatik + malý 12V kompresor,
š. řetězy a lopatu pro případ problémů se sněhem,
4. kinetické lano + sadu třmenů, kdyby bylo třeba vytažení/odtažení jiným autem (nebo naopak),
5. náhradní bundu, rukavice, láhev Kofoly a pár sušenek pro případ, že bych přece jen někde z nějakého důvodu zůstal,
6. pokud je fakt zima (<-10 °C), tak startovací powerbanku (kabely mi nepomůžou, když nebude v dosahu jiné auto) a
7. silnou (10W) LED svítilnu - poslouží jak na přisvícení ve tmě při nakládání věcí do auta, tak v případě potřeby jako signalizace,
8. 1kg hasicí přístroj.
Pokud jedu někam, kde čekám větší množství sněhu, tak taky zásadně aspoň s polovinou nádrže (ideálně s plnou).
Náplně nevozím, všechny pravidelně kontroluji, stejně jako jejich vedení a spoje, takže pokud mi něco přece jen vyteče během jízdy, tak to bude takový problém, že doplnění stejně nepomůže, takže raději zavolám odtahovku a dál to budu řešit doma (v pojištění mám i odtah na mnou určené místo).
Před dávnými časy jsem ve Š1203 vozil plechovou "basu" s nářadím, se kterým jsem byl schopný udělat téměř generálku, dřevěnou krabici se všelijakým spojovacím materiálem, metr kabelu ke svíčkám, vázací drát, náhradní sklo do vnějších zrcátek, škrabku na námrazu, sadu záplat na opravu píchlé duše, prádelní šňůru, gumičky do zavařovaček, tažné lano, kanystr s benzínem, pneuměřič, toaletní hajzlpapír, montérky, kožené rukavice, deku a pár starých hadrů... Ve Wartburgu bylo méně místa, takže se nářadí omezilo a přemístilo do kožené montérské tašky, jinak vše v menším balení v podstatě zůstalo. Ve Fordu jsem omezil nářadí na minimum a mimo lana, pneuměřiče, toaleťáku a deky vynechal prakticky vše ostatní. Když mně auto 2x vykradli, nářadí jsem už doplnil jen na nejnutnější míru. Opravit něco na ulici už se stejně moc nedalo. V současnosti vozím v Jeepu jen klasický a křížový šroubovák, thorx na výměnu zadních žárovek, pneuměřič, deku, nůž na houby, propisovačku, hasičák, pár drobných na parkoviště a toaleťák. A protože jezdím občas do terénu, tak přibyla polní lopatka a vyprošťovací dynamická pětimetrová kurta (popruh) se dvěma třmeny. Klasické lano nevozím, protože mám automat, který se stejně tahat nedá. Sadu na opravu pneu sice mám (koupil jsem to s autem), ale nikdy jsem to nedělal, takže bych se o opravu někde na silnici asi nepokoušel.
Málem bych zapomněl na háčkovaného myšáka, visícího na opěrce hlavy zadního sedadla a malou (4 cm) mořskou panu na zrcátku (dárek do mámy, který vozím v různých autech už nějakých 40 let) .
Tažnou tyč , pojízdný hever, zbytek brzdovky, motorového oleje, petku s vodou, panapr a nějakou pucvolu + nějaký základní cajk (8-9-10 11-12-13mm několik bitů . ph2,plochý nwn vel. torx tuším 35..v krabičce a k nim šroubovák) 60a 100 vodováhuplast zednický kbelík s obsahem -šňůrka, tes-tužka lámací nůž 4ks zednických skob,z.kladivo nerez a obyč.lžíze, zubaté a hladké nerez hladítko,pár hřebíků 60 a 80,nástřeláky, filcové, dva druhy molitanových hladítek, ve druhém kbelíku od fasádní barvy pak plastové hladítko na točení barev, novodurák , "rajbák" tesařské kladívko,kleště štípačky a kombinačky a svinovací pětimetr.
V nepracovním autě LDS,nějaké lepidlo či utěsňovač pneu, hadru, rukavice, leddiodové svítidlo na 3V,nabíječku + kabel na MT,výpis z návodu k autu,dětskou sedačku, popruh s ráčnou na přikurtování rezervy, a sadu klíčů-plochý otevřený-ráčnový 8-9-10-11-12-13mm, plínu.
Třeba jak měnit žárovky, schéma pojistek anebo co znamená hláška na pp. Vy to vše od několika aut nosíte v hlavě nebo na to se...e a voláte odtahovku či asistenci?
Už od začátku co mám auta batůžek a v něm origo nářadí z Favorita (kombinačky, trubkové klíče na svíčky, tyčku pro ně, stranové klíče 8,10,13,17,šroubovák oboustraný křížák PH2 a Plochý 4mm.
Dále startovací kabely, autolano (ale ne to žluté, ale takové bílé česká výroba - mají v globusu).
Pak vlhčené ubrousky z DMka na plochy a stoly s citronovou vůní (supr na ruce a věci).
Náhradní klíňák a regulátor na altík.
Benzín 5litrů v kanystu
1l oleje, 1l chladící kapaliny, základní nářadí (šroubováky, klíče, kleště), drát, ducktape, drcpásky, kus prkna (pod hever), rukavice, náhradní tričko, trenky a ponožky, knoty na opravu pneu, led baterku, klínový řemen, ruční pilku fiskars, malou lopatku, startovací kabely, páčidlo, léky na alergii, Ibuprofen, digitální teploměr, návod k autu (kvůli popisu pojistek), vlhčené ubrousky, plechovku pepsi, energetické tyčinky, starou deku, tričko, trenky, fusekle, univerzální nůž, 5 ks výstražných vest, zápalky, kus hadru, náhradní šroub do kol, náhradní dobíjecí usb kabel, powerbanku, náhradní nabíječku do zásuvky, hasičák, igelitky, kondomy, kus klacku, 1000 kč, lano, žárovky, pojistky, repelent, cca 20 m provazu a v zimě řetězy a pytlík soli/štěrku. Vše se vejde do bočních kapes a rezervy u Octavie.
Ještě kompresor na 12 V a jednu krabicku cigaret (vhodné jako úplatek)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.