Nejste přihlášen/a.
dnes se mi stalo ,po nastartování ve městě , že mi nešly blikače , palivoměr , teploměr venkovní i motoru ABS, posilovač řízení , ale motor normálně šel. doma jsem šel vynest nákup a jdu znovu nastartovat a už to zase všechno šlo! tak nevím , co to mohlo být na co se mám připravit , že mi to odejde? nerad bych tak skončil někde na křižovatce bourákem
Možná nějaký relé který spíná příslušný obvod, nebo ŘJ, např. u Tipa odcházely řídicí jednotky motoru - cín bez olova a spoje se utřepaly.. Tam byla ŘJ přímo na motoru = vibrace a teplo...
= projít konektory hlavně připojení budíků a ŘJ, kabeláž (okousaná od kuny), podle spotřebičů který nešly zjistit o jaké šlo okruhy.. Projít i ŘJ, budíky, zaměřit se na letování.. Něco jde přeletovat snadno něco až tak jednoduché není (čip na desku).
Baterka OK? = Nabitá, při startu napětí nepadá pod 10V... Je tam el. servo to má docela odběr, hlavně když se kolama točí na místě.. Ale tím by to být nemělo, určitě blinkry atd. by měly i tak jít normálně..
Bateri jsem dnes ráno měřil má 12V. svorky ošetřil MD spraeyem , dotaženy jsou , jak se pozná že je něco vadného v ŘJ?Dá se to poznat na diagnostice.
Baterkou to nejspíš nebude, blbě by to startovalo nebo by něco zlobilo při točení volantem na místě (el. servo má velký odběr) Ale kontrolou nic nezkazíš..
12,0V = je třeba nabít. Dobrá nabíječka je Lidlovka, za ty prachy neni co řešit. S aktivní ŘJ (odemkneš, otevřeš dveře..) kdy je už odběr víc než klidový, má plně nabitá baterka ca 12,4V; 12,0 je z poloviny vybitá.
Pro stav baterky je zásadní napětí v zátěži, tj. potřebuješ změřit pokles napětí při startu. U dobrý baterky nepadá pod 10V
Pak změřit dobíjení tj. napětí ca 14 V. Pokud dává pod 13,5 tak je dobíjení vadné.. Když je baterka hodně vybitá tak je napětí nižší, po nabití baterky stoupne (např. po startu dává 13,8, ujedeš 100 km a stoupne to postupně na 14,1..)
Diagnostikou to nejspíš nenajdeš... Sleduj, můžeš preventivně projít kabeláž jestli neni ohlodaná, konektory k budíkům a jednotkám, relátka pro příslušné obvody, prohlídnout letování na deskách elektroniky, kostry atd. Pokud máš schema a umíš měřit tak se to hledá líp...
Děkuji, syn mi to prohlídne ,jestli něco najde .Také jsme měnily někdy v říjnu takovou tu přepánací kostku na blikače a stěrače stálo to 4500Kč., dělál mi to známý v autodílně , tak ,jestli tam něco špatně nepřipojil , ale to by se snad projevilo dříve . Jezdím skoro každý den. Ještě se mi nikdy nic takového nestalo . Také si myslím , že autoelektrikář na dignostice nic nenajde. Teď už tři dny jezdím bez problémů jsem v garáži startuje to dobře ,jedu ve městě a třikrát startuji a dobrý , tak nevím? v březnu máme jet do Třeboně do lázní . Jihlava-Třeboň nějakých 80km.
Taky prohlédněte svazek kabelů co prochází z karosérie do pátých dveří. Je tam taková gumová přechodka ve které vede i hadička ostřikovacě ta praskne a kabely co tam vedou popraskají. U mého Punta byly všechny naprasklé nebo úplně prasklé. Občas nevypínal zadní stěrač nebo nešel tlačítkem otevřít kufr ,ale to bylo v létě když je sucho. V zimě je vše mokré a plné slané břečky to může způsobovat i jiné problémy.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.