Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
potřeboval bych poradit. Musím dolít olej do Fabie 2. Bylo mi řečeno, že to má být plně-syntetický 5W-40.
Který z těchto dvou podmínku splní, nějak nerozumím rozdílnosti značení mezi 5W-40 (C3) a 5W-40 (A3/B4) od Castrol Magnatec.
Který je plně syntetický? Dle popisků na různých webech se informace liší a dokonce i u obalů je napsáno pokaždé něco jiného.
A lze do již naplněné olejové nádrže s plně syntetickým dolít polosyntetický?
Díky
Nějakou "syntetiku" vůbec neřešte. Podstatná je viskozita (viděl bych to spíště na 5W-30) a aby splňoval danou specifikaci, pro Fabiu 2 benzín to budou pravděpobně VW 501.01, VW 502.00 nebo VW 504.00, ale to si ověřte dle vaší motorizace. Jistě to najdete v návodu k autu.
Zatím nevím, o jaký motor se jedná, takže těžko radit. Obecně do benzínového motoru starších konstrukcí v našich klimatických podmínkách klidně polosyntetiku viskozitní třídy 10W-40. Do motorů s hydraulikou ventilů je dobré dodržet normu doporučenou výrobcem motoru/vozidla. Do diesela určitě olej, určený pro naftové motory, viskozitní třídy jako pro benzín.
A ještě jedna obecná rada: Použití oleje záleží i na nájezdu motoru. Do motorů s vysokým nájezdem (řekněme přes 200 tis. km) bych doporučil olej o třídu vyšší viskozity, než pro nové, popř. právě zaběhnuté motory.
Specifikacemi olejů a různými "normami"olejů se zabývá tento velice pěkn/....
Zdravím, tak v knížečce, co jsem stáhl na netu je uvedeno pro Fabii 2 toto:
1,4 l/63 kW VW 501 01, VW 502 00 3,2L
Pokud nejsou k dispozici výše jmenované oleje, lze jen jednou pro dolití použít
oleje ACEA A2, popř. ACEA A3.
Znamená to tedy, že mnou dotazovaný olej Castrol Magnatec 5W-40 (A3/B4) to splní?
Dle netu je tu psáno: olej motorový, syntetický, balení 4 litry, specifikace: SAE 5W-40, ACEA A3/B4, API SN, MB-Approval 226.5 / 229.3, Renault RN0700 / RN0710, VW 502 00 / 505 00
Děkuji
Zdravím, tak v knížečce, co jsem stáhl na netu je uvedeno pro Fabii 2 toto:
1,4 l/63 kW VW 501 01, VW 502 00 3,2L
Pokud nejsou k dispozici výše jmenované oleje, lze jen jednou pro dolití použít
oleje ACEA A2, popř. ACEA A3.
Znamená to tedy, že mnou dotazovaný olej Castrol Magnatec 5W-40 (A3/B4) to splní?
Dle netu je tu psáno: olej motorový, syntetický, balení 4 litry, specifikace: SAE 5W-40, ACEA A3/B4, API SN, MB-Approval 226.5 / 229.3, Renault RN0700 / RN0710, VW 502 00 / 505 00
Když je napsáno použít max.1x ACEA A3 a olej je ACEA A3/B4 tak se může dolívat vícekrát tím, že je to i B4?
Si to přečti ještě jednou pomalu... Pokud nejsou k dispouzici tak... Ale ty požadovanou VW pecifiakci k dispozici máš, tak můžeš dolívat kolik je potřeba nebo tam toho dát celou náplň..
Mmch. kastrol dost karbonuje (zdroj z více stran), jsou lepší oleje.
Specifikaci pro 1,4 63kW splňuje prakticky jakákoliv 5W40 A3.. Shell, Total, klidně levný z Kaufu, Lidlu, OBI atd. (i když tam extra levně nevyjdou)
Souhlas, je dobrý měnit po 10kkm max. 15kkm (to už je dost bláto)/ 1 rok, filtr kvalitní olej klidně nejlevnější, stačí když splňuje specifikaci (a to jeprakticky jakýkoliv moderní olej)
Do stejnýho motoru leju Shell HX7 5W40, litr za stovku a je OK.. Filtr Mann. Celá výměna za 600 i s poštovným...
Intervaly natažený na 20, 30kkm jsou prasárna, to dělá člověk který to má max. do 200kkm a pak to jde z domu (a olej to začne žrát až tomu dalšímu )
A měníte jen olej a olejový filt, nebo i vzduchový, pylový či něco dalšího? Díval jsem se na olejový filtr Bosch, ten by měl být taky zcela v poho.
Bosch by měl být OK.. Mann stojí o dvacku víc a je asi obecně nejlepší na trhu..
Ostatní filtry podle stavu, záleží v jak prašným prostředí to jezdí.. Vzduchový ca 30kkm, v prachu města u kamenolomu dřív, čistej venkov klidně 50kkm. Kabinový filtr taky, pokud parkuješ pod stromama v pylu tak je totálně zasviněnej po 5kkm, v čistým prostředí 20kkm a je furt v pohodě, někdy při kontrole jen vysaju a vrátim.. Palivák benzín tak po 100kkm i víc, resp. osobně až pokud při max. otáčkách motor netáhne optimálně (kovářovo kobyla - dokud benzín proteče tak palivák neměnim )
Když koukneš na rozměry olejovýho tak Bosch je o 12mm kratší = možná menší filtrační plocha nebo jiná konstrukce uvnitř (musel bys kuchnout a podívat se)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.