Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Omezeni výkonu motoru

Od: ffffd odpovědí: 14 změna:

Ahoj, chtěl jsem se zeptat, proč Tatra používá motory T3D-928 ve více výkonnostních řadách, když se na motoru liší pouze vstřikovací čerpadlo (pokud se nepletu).

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Tento princíp výroby používajú všetci výrobcovia automobilov. Spraví sa jedná hlavná sada časti motora,ktorá je nadimenzovaná na určitý výkon a výsledný výkon motora sa už len prispôsobuje požiadavkam. Odpadá rôznorodosť dielov pre každý výkon. Tým sa znižujú náklady na výrobu,lebo jedná veľká séria je lacnejšia na výrobu ako napr. päť menších sérii.

 

ffffd
hodnocení

0x
A to snížení výkonu se dělá kvůli snížení spotřeby? Nebo je i jiný důvod?
Ještě mě tak napadá proč se potom uvádí obsah motoru, když se nakonec stejnak ten výkon reguluje takto.

Obsah motoru se nikde neuvádí-obsah= PLOCHA nebo počet dílu vjednom celku-balení (např rozvodová sada OBSAHuje vodní pumpu, napínací a vodicí kladku, r.řemen. těsnění pod VP a šrouby upevnění VP)

U spalovacích motorů se uvádí OBJEM v litrech nebo centimetrech kubických (m3...)JInak objem a výkon spolu až tak nesouvisí, viz motor 1,8i 16V=81kW, ale stejný výkon , tj těcj 81kW mí třeba i litrový motůrek dopovaný turbem!

Motor T928 jsou ve vícero konfuguracích-od V8 po V12 a snížení výkonu? dle potřeby přeci není třeba , například těžký tahač,který musí utáhnou několikanásobek toho co návěsový tahač měli stejně výkonné motory!

ffffd
Ano myslel jsem objem. Každopádně když se mluví o motorech v autech tak když někdo řekne že má 1.6 tak se předpokládá že má silnější motor než v provedení 1.4. Ale jestli se používá více výkonových řád na ten samy objem tak to potom nechápu :D .
Jinak motor 928 je osmiválec a když se podíváte na nabídku tak má více výkonových řád přitom se tam meni jen vstřikovací cerpadlo. Proto se ptám proč tomu tak je. ( Pokud se nepletu tak ty s menším výkonem jsou dokonce dražší)

Motor 928 je od V8 po V12. záleží na modifikaci vozidla-samozřejmě se pak liší dalším označením Jinak tento "základní typ motoru je již ze starých tater 148, kdy drtivá většina modelů T148 VNM (V-valník,N-naviják-M=vícepalivový motor) měla typ motoru T-2-928 -17. nyní aktuálně v t-815 motory T-3D-928 z důvodu emisních limitů (zde E4 or E5). a víc výkonových variant zpr potřeby zákazníka a jednak jak jsem psal výše není třeba aby sklopka měla výkon jak těžký tahač! . Jen tak pro info -u útvaru byla jedna T-815 s3 s V8, ale u jednotky jsme měl přímo T-815 s3 (s3_třístranný sklápěč) ale taky valník s V12.

ffffd
V12 je t3-930 jen tak pro info. Navíc jste psal že není potřeba měnit výkon v předešlém příspěvků. Já žádám odpověď, která se zakládá na pravdě ne výmysly.

No, prostě to konstruktérům přišlo vhodné tak udělat,tak to tak udělali.

To je něco podobnýho jako jedničková Octavie měla dvě 1,9 TDi. Jedno 66 kW, druhý 81 kW.

Jedničková Fabie měla dokonce 1,4 s výkony 44kW, 50kW a německý 1,4 s výkony 55kW a 74 kW. Všechno motory 1,4.

No asi máte špatné info T928 jako V12 a stejně tak i jako V8. Na štítku motoru ! Tak asi v Tatře kecali a podváděli když ty štítky dávali na motory?!J inak-bližší označení jako T-xx-928 xxx nepamatuji a vcelku mne to nikdy nezajímalo. ale pokd chcete další info .Klidně,ale z jiného ranku! T5eab proslulý motor od PSA -1,8 a 1,9D a td . Základní označení XUD9, posléze snížený objem XUD8-tohoto motoru existuje asi 8 výkonových variant PROČ? Protože to zákazníci žádali.Byl 43kW jako nejslabší a značen jako 1,7-ctr a 1,8peu pak 1,9 jako 47,51,kw... a nejvýkonnější pak přeplňované jak 1,8 tak i 1,9 s 66 a nejnovější pak 68kW.Další píšete :"Navíc jste psal že není potřeba měnit výkon v předešlém příspěvků." . Hmm asi nepřemýšlíte-vloudila se chybka mělo to být takhle : "a snížení výkonu? dle potřeby, (čárka) přeci není třeba , například těžký tahač,který musí utáhnou několikanásobek toho co návěsový tahač,(čárka) měli stejně výkonné motory! Za chyby .chybějící čárky.omluva !
ffffd

Dobře. Ja tady nepřišel řešit čarky :D . Jinak jak jsem psal V8 928 V10 929 V12 930, ale to je ted nepodstatné. Mě jde pravě o to vysvětleni proč to zakaznici chtěji.

Umíte číst? Tak ještě jednou u NA-třeba onbyčejný sklápěč nemusí mít takový výkon jako těžký tahač-sklápěčka veze dejme tomu 30 t , TT pak táhne podval -15t, na něm třeba tankkolem 55t.

U osobních aut ne každý chce výkon jako má Bugatti Veyron, někomu stačí jen 55kW ve felicii a někdo chce 100kw (či kolik mají ) okty.Ne každý dokážwe tvládat výkon-někdo má probléms těm 55kw a někdo zvládá 100kw

 

hodnocení

0x
avatar jenyk

Ono to taky bylo dáno účelem. Třeba na autojeřábu AD 28 byl osmiválec 170 kW. Neb se předpokládalo, že většinu času bude motor pohánět nástavbu a tam je výkon osmiválce více než dostatečný.

Přesně tak !*palec*

ffffd
Problém je v tom že ty motory jsou drazsí z důvodu toho snížení výkonu pokud se nepletu :D tak si říkám proč to tam nedají rovnou ten silnější, ale možná jde o nějaké vlastnosti toho motoru

Nie sú drahšie s ohľadom nižšieho výkonu. Všetko čo je nadimenzovné na vyšší výkon je drahšie. Preto som vám písal,že základ je nadimenzovaný na najsilnejšiu predpokladaná verziu výkonu a ostatné veci sú podľa výkonu. Zaroveň si uvedomte,že musíte porovnávať len jednú zakladnú verziu motora.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]