Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Je funkce ABS správná?

Od: jex odpovědí: 15 změna:

Zdravím,

dnes při jízdě na sněhu, nebylo to (asi) až tak namrzlé mi několikrát během jízdy při brždění cukal/klepal do nohy brzdový pedál. Došlo tedy k aktivaci systému ABS? Je to v pořádku? Auto - Fabia.

Děkuji

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

10x

ANO - pedál jakoby "klepe" do nohy a je to tí, že některé kolo se zablokovalo a systém ABS povolí tlak do příslušného kola/ brzdy a opětovně zabrzdí. Ale umožní kolu se odvalovat tj i řídit vozidlo.

 

21.01.22 08:38
hodnocení

7x
avatar martincakl

Ano.

 

jenkdyzsebrzdi
hodnocení

3x

Ano, ale JEN když se brzdí, samovolně by to dělat neměl.

 

hodnocení

3x

ABS je proto, abys nezablokoval kola a neklouzal se po silnici smykem. Když totiž nemáš absolvovanou školu smyku a nějaké zkušenosti s klouzáním, tak máš (a má to tak skoro každý řidič) tentenci stát na brzdě, dokud se auto nezastaví.

V okamžiku kdy auto uklouzne a začne se smýkat, tak se u auta bez ABS zablokují kola (protože stojíš na brzdě), auto je neříditelné a klouže dokud do něčeho nenarazí.

Když má auto ABS, tak se do smyku tak snadno nedostane, protože se nezablokují kola. Když se nezablokují kola, tak jde auto řídit (protože kola se otáčí) a zpomalovat.

 

jex
hodnocení

Je to půjčené auto, nikdy jsem nejel v autě se systémem ABS, při jaké již situaci to začne takto dělat, i při sebemenším náznaku? Nemám se tedy ničeho děsit a i přes "kopání" brzdit dál?

ANO- jakmile je detekováno "zastavení" kola tak příslušná brzda povolí a umožní kolu se odvalovat a systém opět přibrzdí a tak pořád dokola a strašně rychle.

Je to přesně to, co má ABS dělat, jakmile dojde k zablokování kola (kol). A nejen na náledí. Funguje to tak třeba i na suché silnici při velmi intenzivním brždění. Sice se tím mírně prodlužuje brzdná dráha, ale auto je po celou dobu brždění ovladatelné.

"...i přes "kopání" brzdit dál?"

To záleží na situaci. Pokud chcete jen zpomalit a nemáte před sebou nic, do čeho byste narazil, tak je lepší brzdu povolit a s citem sešlápnout znova.

 

jex
hodnocení

Děkuji pánové za osvětlení problematiky. Jen se mi to dělo i v poměrně nízkých rychlostech, tak jsem netušil co se děje.

Na rychlosti nezáleží / kromě stání /. Já když si nejsem jistý stavem vozovky / specielně v těchto dnech/ tak se napřed přesvědčím zdali nejede nikdo těsně za mnou, proti mně a i upozorním spolujezdce a lehce intenzivně si přibrzdím a pokud začne pracovat ABS tak je evidentní, že vozovka je namrzlá, kluzká ... a tudíž přizpůsobím rychlost tomuto stavu vozovky.

asd1

Pokukd nemáš kokotsky tupej posilovač, tak namrzlo cejtíš na volantu že jde víc zlehka..

Ale beztak namrzlo někdy začne a v půlce zatáčky, tak test před zatáčkou ti nepomůže ;) Mrazový dolinky, sypači akorát zrovna dojde sůl, voda z boku sůl spláchne, pak to přimrzne a je tam 5m pruh ledovky apod.

Ty posilovače - zlatá hydraulika, dnešní elektrika je trochu více více "tupější". Ty sypače- pamatuji před 40 roky, rozmezí okresů a ani jeden sypač nepřejel tuto hranici - otočily se těsně před touto hranicí. Výsledkem 10 aut v sobě, já díky bohu jen uklouzl po vystoupení a slít jsem do příkopu a nikdo vážně zraněný. No a ty nahodilé namrzlé úseky musí člověk hlídat- mostky, les, tekoucí voda přes silnici, nafoukaný sníh za baráky,...

 

asd1
hodnocení

0x

Ano pokud pedál při brzdění vrní tak to seplo ABS - stačí aby trochu klouzlo jedno kolo a už sepne.. Mmch. to na sněhu umí výrazně prodloužit brzdnou dráhu, hlavně na nasoleným mazlavým kdy bloklý kolo se prohrábne na asfalt, ale s ABS se pořád odvaluje, do asfaltu nedosáhne a louže po tom mazlavým.. Takže sice můžeš řídit, z mírnýho kopce z 60 kmh zastavíš klidně o 30 mtrů dál.. By se hodilo vypínání ABS.. Částečně to jde nahradit zatažením ručky, pak blokujou aspoň zadní kola a zastaví to dřív.. Jen ve vyšší rychlosti auto začne "zametat ocasem" jak liška..

Hodně prodlužuje i na štěrku, opět stojící kolo se prohrábne až dolu na tvrdý a brzdí to slušně ale odvalující se po štěrku klouže a brzdí to úplně na h.

To je asi...nebo určitě... pravda . Já jsem se setkal ještě s jedním problémem s ABS a mám následné vysvětlení...ale možné mne vyvedete z omylu či potvrdíte. Vozidlo s ABS...jedu do poměrně prudkého kopce...zastavím a chtěl jsem se opět rozjet, ale svah byl opravdu poměrně strmý a ledovka. Jakmile jsem zastavil tak vozidlo se zabržděnými koly začlo sjíždět ze svahu dolů a ABS naprosto nereagoval - podle mne protože jsem měl rychlost všech kol nulovou, tj dle ABS systému jsem stál. Vozidlo se rozjelo ani ne jak sáňky, ale jako kdybych seděl na igelitu / ty sáňky se dají alespoň trochu řídit/. Tj jsem okamžitě uvolnil brzdy a vozidlu se "chytla" kola ... tj vozidlo začlo reagovat na řízení/ volant ...a stalo se ovladatelným. Je to zřejmě extrémní situace ale setkal jsem se s ní a cca vteřinu trvalo než jsem si uvědomil chybu v brždění a brdu jsem povolil. Kdyby se mi to stalo před 40 roky nebo před cca 1 mil km nevím zdali bych zareagoval stejně nebo se zablokovanými koly kolouznul do příkopu.

asd1

jj všechny kola stojí = myslí že auto stojí a neaktivuje se. Muselo by mít GPS aby poznalo že jede.. ABS spíná když je rozdíl v otáčkách kol a ještě předtím musí musí jet = snímání rychlosti (jinak by při zahamování a okamžitém zastavení všech kol naráz nebyl rozdíl v otáčkách a neseplo by..)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]