Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Sabotáž auta?

Od: janie odpovědí: 18 změna:

Dobrý den,

jaké jsou možnosti záměrného poškození auta, bez možnosti přístupu do něj? Buď neuvěřitelně přitahuju smůlu nebo se mi někdo (vím, kdo by to teoreticky mohl být - a jednalo by se o automechanika) sabotuje auto, respektive auta.

Nově pořízené (starší) auto mi krátce po pořízení přestalo startovat, měla jsem ho v servisu, prošli vše od startéru (vše vyčistili, prohlédli) přes alternátor až po baterku - tu pro jistotu dali úplně novou, ale žádnou závadu nenašli. V mezičase jsem jezdila s jiným autem (moje vlastní, které čeká na odtah a ekologickou likvidaci) - po týdnu stejný problém, přestalo startovat, navíc se zasekl klíč v zapalování a při vytahování jsem ho tam zalomila. Do té doby jsem s tímto autem jezdila skoro 10 let naprosto bez problému, jen už mu prošla technická a rozhodla jsem se do něj už neinvestovat. Dva dny po této poruše jsem si vyzvedla v servisu to "nové" auto, jezdilo naprosto bez problému, startovalo. Včera mi najednou přestalo řadit zpátečku a 5ku (prostě pravou stranu řazení). Ale startovalo normálně. Nějak jsem se s tím popasovala, dojela do práce a domů. Před chvílí jsem sedla za volant, že zkusím pořádně prošlápnout spojku, a zkusím, jestli se to řazení "nevzpamatovalo" a co se nestalo - auto nestartuje, úplně stejný problém jako poprvé.

Možná mám jen neuvěřitelnou smůlu nebo jsem paranoidní - přesto by mě zajímalo, jestli je teoreticky možné auto takto zvenčí poškodit, když se v tom někdo vyzná?

Děkuji moc za případné odpovědi!

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

makk
hodnocení

4x

Tak teoreticky by to jistě nějak šlo, ale v první řadě by to někdo musel chtít udělat a to byste asi věděla, kdo by to mohl být a pak by to nedokázal udělat tak, aby na to v servisu nepřišli.

Problém je spíš v tom, že jste si nekoupila auto nové, nýbrž ojeté. Lidi prodávají auta mimo jiné proto, že s ním mají nějaký problém a už se jim nechce investovat do opravy. V servisu vám to startování neopravlili, sami přiznali, že nepřišli na závadu. Tak se prostě logicky opakovala. To řazení nejspíš bude prkotina, asi vyběhaný nějaký díl soupáčí řadící páky. Zřejmě to předchozí majitel opravil aby to nějak chodilo a oprava nevydržela (pro něj účel splnila, auto prodal).

Že nenastartovalo staré auto je nejspíš náhoda. Ono je teď vlhko, může to souviset s tím. Nevím jestli to dělají i dnešní auta, ale u starých aut (40 let a více) občas zlobily uhlíky ve startéru. Stačilo lehce ťuknout do startéru třeba montážním klíčem, uhlíky přiskočily a startér zas běhal. Zřejmě se totéž stalo při odtahu auta a v servisu už startovalo normálně.

makk

Pardon předtím jsem přehlédl. Takže vy máte podezřelého a dokonce automechanika. Problém s řazením je možné způsobit, ale nejspíš by bylo velmi snadné při opravě poznat, že to bylo úmyslné. To startování, leda by vám přestřihl zemnící pásek, ale na to by snad v servisu přišli a taky by na první pohled poznali, že je přestřižený. Taky by to nezačalo samo zase fungovat. Každopádně bych řekl, že je to spíš smůla než sabotáž. Pokud vám někdo bude chtít uškodit, tak vám propíchá pnaumatiky. Nemusí při tom lézt pod auto a finanční škoda je značná.

janie
hodnocení

Ten problém s řazením nastal včera, takže auto v servisu ještě nebylo - a dnes jsem ho už nenastartovala, abych tam s ním dojela. Co se týče toho startování, tak auto tenkrát normálně naskočilo po nastartování přes kabely, a pak zase nějakou dobu normálně startovalo. Ale podle servisu je startér, baterie i alternátor v pořádku.

Ten mechanik má dle svého pohledu "důvod", rozchody bývají holt někdy nepříjemné a složité... a máte asi pravdu, když by chtěl uškodit jen finančně, tak by možná prořezal gumy - jenže to by bylo zjevné na první pohled a mám spíš tušení, že kdyby ona osoba opravdu chtěla škodit, tak by na to šla tak, aby ta závada nebyla na první pohled zjevná.

Ale děkuji, odpověď na to, na co jsem se ptala, jsem dostala - teoreticky možné to poškození tedy je.

Také se domnívám, že "sabotáž" nemusí ohhalit laik, ale odborník uvidí očeštěné místo kde se sabotáž prováděla, přeštíplý kabel a třeba zasunutý na jiné místo, prostě profík si při závadě startování projde kabeláž od baterie, kabeláž ke startéru, relé startování, případnou blokaci startování / spinač na spojce, brzdě/ a pokud tam bude dílo sabotéra tak jej objeví. No a klíček zapalování zalomený ve spinací skříňce - bez vstupu do vozidla asi těžko s tímto dílem lze provést. Na druhou stranu jakmile začne hlava přemýšlet o sabotáži tak se jako naschvál stanou věci, které tuto teorii jen rozdmýchávají a člověk vidí hlavně to co chce.

janie
hodnocení

@ivanhorseman - do toho auta bez technické se dá dostat, jedny ze zadních dveří se nezamykají a on o tom ví. To jsem nezmínila. A jasně, chápu, odborníci by měli příčinu toho, že auto nestartuje, najít. Možná je se svým podezřením tentokrát seznámím. Jsem zvědavá, co objeví za závadu na tom řazení.

Nějak jsem nezaregistroval značku auta,ale u fabie jsem si se seřízením řazení musel docela pohrát - na pacce řazení je cca 4 cm seřizovací závit , ale zpátečka funguje pouze na 4 mm v určité poloze

makk

Každopádně propíchat gumy umí i laik, takže automechanik by tím na sebe neupozornil, takže i z tohoto ohledu by to pro něj bylo "lepší" řešení.

 

 

orion*
hodnocení

2x

Tak čistě teoreticky je možná spousta věcí, kruciální otázkou je ovšem pravděpodobnost. Spíš bych to viděl na náhodu, i když blbou, pokud vám tohle dělá bývalý přítel, tak je to nebezpečný psychopat (snad ho trochu znáte?). Na vašem místě bych po opravě auta zkusil parkovat někde mimo působiště expřítele. Pokud bude auto OK a až zase začnete parkovat na obvyklém místě a začnou problémy, bude vše jasné.

janie
hodnocení

Je to psychopat. S rozchodem se nesmířil ani po půl roce. To s tím parkováním je dobrý tip, asi to po servisu vyzkouším. Jsem dost zvědavá, co mi řeknou. Plus jsem si domluvila dočasně firemní auto, abych se měla jak dostat do práce - pokud se i s ním něco stane, tak už mám naprosto jasno.

 

praivo*
hodnocení

2x

Sabotovat to není zrovna problém. K nestartování stačí někde povolit spoj (např. u startéru nebo ukostření někde na motoru/převodovce/držáku - to se navíc může projevit jen občas a mechanici jsou často líní to hledat, takže vymění baterii a dál to neřeší), kulisa převodovky se dá vyřadit "úpravou" v podstatě čehokoliv mezi řadicí pákou a převodovkou (může stačit třeba i "jenom" vytáhnout závlačky a počkat, než se táhla provozem uvolní a spadnou). Proveditelnost závisí na autě, ale u mnoha lze obojí udělat zespodu a někdy i bez heveru.

 

asd1
hodnocení

2x

Vyměnil bych servis - pokud nestartuje a nejsou schopný zjistit proč tak to moc profíci nejsou..

Možné to je.. Ale rozštelovat táhla řazení - to by musel být fakt exot aby se s timhle babral, normální pomstychtivec propíchá gumy, oběhne auto klíčema, urve stěrače a do vejfuku narve bramboru *smich* Psychopat přeštípe brzdový trubičky aby ses někde rozšvihala.. Ale řazení aby to neřadilo zpátečku?

Nestartuje - vůbec netočí, točí pomalu. nebo točí normálně a jen nechytne? Baterka OK? (měřit pokles napětí při startu)

Spíš to bude autama než zhrzeným bejvalým...

janie
hodnocení

Startování netočí vůbec. Baterka je úplně nová, v servisu mi ji pro jistotu vyměnili, byla už starší, ale funkční. To napětí ale měřili a dobíjení prý taky v pořádku. Pak zas auto startovalo nějakou dobu normálně a teď zase z ničeho nic netočí.

No ono je asi psychopat a psychopat... v tomto případě spíš než o nějakou finanční újmu jde podle mě o to, abych mu zavolala, že potřebuju jeho pomoc. Ale netvrdím, že to tak opravdu je, spíš mě vážně zajímalo, jestli je to možné teoreticky. Nějak je těch náhod teď moc najednou.

k2

Tak zase na zavadu neprisli, tak ma tazatelka pro jistotu uplne novou baterku, treba po dalsi navsteve bude mit pro jistotu uplne novou prevodovku.

janie
hodnocení

Nemám důvod si myslet, že by mě v tom servisu chtěli odbýt. Spíš naopak ;)

k2

No vzdyt Vas neodbyli, prave naopak. Prodali Vam dil, ktery jste ani nepotrebovala, nafakturovali (predpokladam) praci, ktera k odhaleni zavady nevedla. Vy jste ocividne (dle obhajoby jejich prace) spokojena, a proto tam pojedete zas. Jen vic takto spokojenych zakazniku!

asd1

Vyměň servis, jsou to lemplové...

Občas nestartuje - často cívka startéru, seká se, někdy sepne a startér točí, někdy ne a netočí.. Možností je samozřejmě víc, spínačka, kostra, ...

Baterku není problém změřit - napětí naprázdno a pak pokles napětí při startu a je jasno jestli to je baterkou nebo něčím jiným... = netuší která bije a jen tě stáhli o prachy za novou baterku... Měniči dílů pokus - omyl a ty jim ty pokusy platíš..

 

hodnocení

2x
avatar jmlc

Moje první auto jsem koupil na doporučení bratra od jeho kamaráda servisáka. Že to po čase bylo poznat, že to bylo bouraný a neodborně opravený, jsem jenom já jako mladý hňup to nepoznal.

Servisoval mi to jen ten prodejce - první rok si přišel na cca. 14000,- za opravy typu "máš štěstí, to je určity xy, ta stojí 3000,- ale já tu mám jiný auto, vyměním to a bude to jen za 1500,-.

Rok jsem mu to dával a rok měl problémy- jednou lambda, jednou řídící jednotka, jednou ... Nakonec jsem auto prodal "k servisu". Ten nový majitel byl v jiném servisu, opravili to, jezdil dalších 5 let bez potíží.

Od té doby jsem už k onomu servisákovi nejezdil - otec také přestal, když zjistil, že tyto praktiky onen super specialista na OPLY používá u všech takto naivních lidí.

Rada o výměně servisu od kolegů má velmi pevné základy!

 

redan
hodnocení

0x

občasný problém se startem můžou způsobovat ojeté uhlíky startéru.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]