Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nové auto, typ motoru

Od: rk* odpovědí: 22 změna:

Zdravím,

hledám odpověď někoho, kdo nění spekulant, ale má zkušenosti. Rád bych pořidil nové auto s motorem 1,5 TGDI MHEV. Každý den ale jezdím do práce 4km. Přímé vstřikování tato akce prý likviduje (v oleji benzín, karbon ve ventilech). Mimo zimu na tyto cesty auto nepotřebuju, v zimě ale rozhodně ano. (Prosím neraďit ať chodím pěšky :-D).

Auto dále budu používat na výlety, těch ale v zimě moc nepodniknu a s covid opatřením jich je taky méně. Klidně 2 měsíce můžu jezdit jen ty 4km.

Opravdu bych chtěl vědět, zda to co se píše je pravda a auto po zaruce bude na odpis, nebo jsou to jen strašáci, co se projeví až za 15 let. Auto chci mít 10let. Současný vůz co mám takto funguje v pohodě xlet a je mu už 22let a baterce 6let (dobíjím jednou ročně), je to ale atmosfera. Dálnice tolik nejezdím.

Už jsem z toho bádání na netu dost zamotaný.

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kepler*
hodnocení

2x

Nerad tě odrazuju, ale kupovat diesel na krátké cesty je velmi špatná volba. Zvlášť v zimě. To ti potvrdí každý odborník. Snad ti to vysvětlí i jiní.

nox®
On ale diesel kupovat nechce. TGDI jsou benzínové motory Hyundai/KIA.
kepler*

Tak se omlouvám, když jsem si přečetl TGDI, považoval jsem to audomaticky za turbodiesel.

 

hodnocení

0x

Žádnému motoru se nebude líbit jezdit denně studený jen 4 km. Na druhou stranu, vy budete mít tak malý nájezd, že vás to asi stejně nemusí zajímat. Možná by právě pro vás byl elektromobil, nebo plugin hybrid. :)

rk*
hodnocení

5000km ročně z toho půlka ty 4km

No však jo, 50 000 za 10 let, to je srandovní nájezd, to byste žádné problémy neměl pocítit. Jen měnte olej každý rok a ne po najetých km.

k2

@tomkk: Pocitit problemy s cim? Ja bych se v pripade 10let stareho mild hybridu nebal najezdu motoru, ale toho zbytku...

rk*
hodnocení

Mild toho moc nemá, baterku jak u e. kolobezky a startér generator misto altiku ne?

k2

@rk: tak kdyz to berete takto, tak bych se ani motoru nebal. Ten je jak z favorita, jen misto karburatoru je tam primy vstrik a trochu jinak resene rozvody. A Favorita umi opravit kazdy garaznik.

007cz
Favorit má variabilní zdvich ventilů?

A Favorita umi opravit kazdy garaznik.

Dnes už bohužel ne. Málo kdo umí nastavit předstih stroboskopem správně, připojit OBD diagnostiku na ten starý konektor s K-line za nádobkou s uhlím, Vyměnit těsnění pod hlavou, aby to vydrželo déle jak 4 roky nebo 100 000km, atd... doba starých mazáků je pryč a mladý ucha s diagnostikou umí vesměs prd. I ventily málo kdo správně seřídí a mnozí si pletou Favority s hliníkovou tyčkou a ocelovou a seřizují vše stejně.

rk*

Tak neříkám, že se mild hybridu nebojím, ale je to technologie, kterou třeba toyota má už poměrně dlouhou řadu let. Asi by to mohlo byt ověřené. Dokonce i testeři a jiné pořady o autech o tom špatně nemluví.

 

hodnocení

0x

Jízda na malou vzdálenost bude problémem hlavně v tom, že je to přímý vstřik a motor se v podstatě neohřeje a bude jezdit na bohatou směs, tím pádem se bude dostávat benzín do oleje... To platí pro všechna auta, zejména s přímým vstřikem v tomto režimu používání.. Již jse se s tím setkal na pár autech... Je jedno jestli je to VW Golf TSi či Hyunday apod.

rk*
hodnocení

Co se tedy s auty pak děje? Preci jen trh už nenabízí 2l atmosfery, aby to trochu jelo. :(

Pokud budeš solidní majitel, tak budeš často měnit olej... Jinak asi nic... U VW (Golf, cesty do školky cca tam a zpět 5km..) krčili ramenama, že je to tak normální... Tak pokud jak jsem se dočetl, že budeš mít i nájezd delší... Asi bych to tak něřešil...

rk*
hodnocení

No najedu tak 5 tisíc ročně, výměna tedy ročně. Jen nevím zda motor i tak nebude padat do nouzaku. Ze je olej benzinovej.*smich*

 

hodnocení

0x
avatar arne1

Při tomhle nájezdu by ti vyšel levněji taxík. Když si to spočítáš, tak jedna jízda tě přijde přibližně na 300 Kč.

rk*

Jasně, to takhle nejde počítat. Abych si objednával taxík pokaždé když pojedu na výlet nebo ráno do práce :-D.

 

 

007cz
hodnocení

0x
Ten motor je poměrně novej, moc dloudobych zkušeností ještě nebude. Na tak malý nájezd bude lepší osvědčený 1.6 GDI.
rk*

No to spíš tedy 1,5 DPI 81kw, ale prý to nejede. GDI je furt to přimé vstřikování.

 

kesu*
hodnocení

0x

4 km denně se dají ujet nejlépe na kole... *palec*Pro lenochy skůtr.

rk*

Jo, ale v zimě na ledu a sněhu né. A ten kdo to dělá ohrožuje všechny kolem. Ne jednou se takové vašnivci kutaleli po silnici :-D.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]