Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
hledám odpověď někoho, kdo nění spekulant, ale má zkušenosti. Rád bych pořidil nové auto s motorem 1,5 TGDI MHEV. Každý den ale jezdím do práce 4km. Přímé vstřikování tato akce prý likviduje (v oleji benzín, karbon ve ventilech). Mimo zimu na tyto cesty auto nepotřebuju, v zimě ale rozhodně ano. (Prosím neraďit ať chodím pěšky
).
Auto dále budu používat na výlety, těch ale v zimě moc nepodniknu a s covid opatřením jich je taky méně. Klidně 2 měsíce můžu jezdit jen ty 4km.
Opravdu bych chtěl vědět, zda to co se píše je pravda a auto po zaruce bude na odpis, nebo jsou to jen strašáci, co se projeví až za 15 let. Auto chci mít 10let. Současný vůz co mám takto funguje v pohodě xlet a je mu už 22let a baterce 6let (dobíjím jednou ročně), je to ale atmosfera. Dálnice tolik nejezdím.
Už jsem z toho bádání na netu dost zamotaný.
Žádnému motoru se nebude líbit jezdit denně studený jen 4 km. Na druhou stranu, vy budete mít tak malý nájezd, že vás to asi stejně nemusí zajímat. Možná by právě pro vás byl elektromobil, nebo plugin hybrid. ![]()
No však jo, 50 000 za 10 let, to je srandovní nájezd, to byste žádné problémy neměl pocítit. Jen měnte olej každý rok a ne po najetých km.
@tomkk: Pocitit problemy s cim? Ja bych se v pripade 10let stareho mild hybridu nebal najezdu motoru, ale toho zbytku...
@rk: tak kdyz to berete takto, tak bych se ani motoru nebal. Ten je jak z favorita, jen misto karburatoru je tam primy vstrik a trochu jinak resene rozvody. A Favorita umi opravit kazdy garaznik.
A Favorita umi opravit kazdy garaznik.
Dnes už bohužel ne. Málo kdo umí nastavit předstih stroboskopem správně, připojit OBD diagnostiku na ten starý konektor s K-line za nádobkou s uhlím, Vyměnit těsnění pod hlavou, aby to vydrželo déle jak 4 roky nebo 100 000km, atd... doba starých mazáků je pryč a mladý ucha s diagnostikou umí vesměs prd. I ventily málo kdo správně seřídí a mnozí si pletou Favority s hliníkovou tyčkou a ocelovou a seřizují vše stejně.
Jízda na malou vzdálenost bude problémem hlavně v tom, že je to přímý vstřik a motor se v podstatě neohřeje a bude jezdit na bohatou směs, tím pádem se bude dostávat benzín do oleje... To platí pro všechna auta, zejména s přímým vstřikem v tomto režimu používání.. Již jse se s tím setkal na pár autech... Je jedno jestli je to VW Golf TSi či Hyunday apod.
Pokud budeš solidní majitel, tak budeš často měnit olej... Jinak asi nic... U VW (Golf, cesty do školky cca tam a zpět 5km..) krčili ramenama, že je to tak normální... Tak pokud jak jsem se dočetl, že budeš mít i nájezd delší... Asi bych to tak něřešil...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.