Nejste přihlášen/a.
Prosím o radu k odtažení zarezlých matic.
Snažím se povolit katalyzátor. Vůz má 20 let. Myslím že to nikdy nebylo povolováno.
Reálné foto níže
Klíč č 12 je na matici volný a prokluzuje. Klíč č 11 ale na matici nemohu nasadit.
Napadá mne použít ocelový kartáč, ale nejsem si jist jestli neobrousí i hrany matice.
Problém také může být že matice bude zarezlá i vevnitř. Zkusit tam kápnout technický benzín nebo olej?
Nebo na to poklepat?
Samozřejmě je problém málo místa.
Děkuji za pomoc
Naříznout flexou nebo pilkou a rozseknout majzlem matku. Pak závitníkem jen opravit závit šteftu.
jj matku naříznout až k závitu (neřezat až do šroubu), majzlem doseknout aby se trhla a pak jde povolit lehce. Závit šteftu odrbat kartáčem, pokud nová matka nejde lehce tak projet závitníkem nebo pilníkem, matku nejlíp poměděnou a závit máznout měděnou vazelínou...
Volný klíč buď vyvložkovat plechem (namotáš alobal nebo pikslu od piva, příp. slabý ocelový plech), nebo zbroušíš na menší klíč..
Co nejvice dratenym kartacem, pak, pokud stale nepujde nasadit, tak plosky lehce pilnikem, pak prolejt odrezovacrm, pak uvolnovacem matic, brzdovkou a pod,. nechat pusobit, pak poklepat a zkusit povolit, pak to zkusit na matici nahrat vykonym horakem, nespalit si u toho cele auto a az vse selze, tak to uriznout rozbruskou.
Nevím jak kdo ,ale drtivá většina matice-šrouby povoluje nebu utahuje.
Jinak v tomtopřípadu TB nepomůže vůbec a olej? otázka jaký-potřebujete nějaký jako je WD,dříve s úspěchem brzdová (červená )jednou taky na podvalníku, kdy se opravoval celý podvozek na to vojáci použilii colu.= toto nechat vždy působit , stejně jako tzv studený autogen, další varianta je ohřev-autogen,.tuším tu někdo psal indukční...
Na povolení matic neexistuje žádná jednoduchá finta.
Můžeš tam nastříkat řídké mazivo,které vzlínáním musí postupně projít až do vnitřních závitů matice. To řídké mazivo musíš nechat nějakou dobu působit.
Pak to můžeš zkusit nahřát horkovzdušnou pistolí. Nahřátím se kov roztáhne a snad se spoj trošku uvolní. Mnohel lepší by bylo nahřát to hořákem, ale tam riskuješ, že ti shoři celé auto. A i při nahřívání horkovzduchem musíš chránit okolí, abys nezahřál to co nechceš.
Tím že očistíš (odřeš) rez, tak tomu nijak neublížíš. Když tam rez zůstane a budeš poklepávat matici nebo tam naklepneš ořech goly, tak ta rez stejně opadá.
A podle toho stáří auta asi stejně šrouby buď ukroutíš a nebo je budeš muset uřezat flexkou nebo pilkou.
A pokud je problém málo místa, tak potom můžeš zkusit odpojit výfukové potrubí někde u motoru. A pak musíš najít další spoj, abys výfukové potrubí rozpojil a vyndal ze spodku auta.
Ještě jednou koukám na obrázky, že jsou to vlastně štefty (předtím viděl jen na mobilu). Předpokládám, že po odstranění všech by tam byl přístup vrtačkou pro odvrtání urvaného šteftu, ale to není moc příjemná práce a závity se při ní trochu poškodí a když se ve šteftu třeba zalomí vrták tak je to taky na prd, takže stejně bych to povolování a utržení raději neriskoval a naříznul a odsekal ty matice. I když se trochu poškodí závit těsně u příruby, nic se neděje, štefty jsou dost dlouhé, matice se dají vypodložit, nebo dát dvě. Závit předtím samzořejmě minimálně okartáčovat a namamzat, raději projet závitníkem.
Budeš muset řezat a koupit nové štefty.
Ty matice jsou korozí zmenšené na jinou velikost klíče.
Nebo ty matice opatrně nařízni dremelkou a odsekni sekáčem.
Hlavně takovéhle práce se nepraktikují na autě, ale vymonutješ pár trubek společně s katalyzátorem v celku ven. Jinak příjemnou zábavu, pokud děláš chirurga přímo pod autem
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.