Nejste přihlášen/a.
Ahoj, dá se zařídit povinné ručení pro mé druhé auto a napsat na otce, který je již v důchodu, ale jezdil 40 let jako řidič bez nehod, nebo to nelze? Táta tam má určitě velký bonus, a dovolil mi to, jen nevím, zda to půjde, platil bych rozhodně méně + havarijko. První auto mám na sebe, tak bych i tak v případě nehody měl své stávající bonusy.
Pokud je to druhé auto, tak na tom v budoucnu neprodělá (snad). V případě nehody na prvním autě ale může chybět doba z druhého pojištění, některé pojišťovny to respektují.
Kromě toho je možná ještě jiná varianta - oddělit povinné a havarijní. Povinné na sebe (jeho doba se eviduje vcentrálně) a havarijní na otce (jeho dobu si eviduje jen pojišťovna interně v rámci smlouvy). I když se pak za to havarijní zaplatí více než kdyby byl otec majitel, může to vyjít zajímavě levněji. Havarijní i povinné pak mohou být u různých pojišťoven podle toho co bude výhodné - já mám POV u UNIQA a havarijní u ČSOB. Tvůj pojišťovací poradce ti určitě poradí detailněji.
@ gotrekzagary- všimni si, že jde o druhé auto majitele ! A všimni si, že už jsem mu o tom psal.
Pravomoce? Povinnost toho kdo pojištění sjednává je, uvést údaje pravdivě podle VTP. Jinak jde o pojišťovací podvod. Takže pokud je vlastník / provozovatel jiný než pojistník tak se to pozná při kontrole TP - některé pojišťovny kopii vyžadují (UNIQA), jinde při nehodě.
Prozatím jen ČPP, je zajímavé že se tak může získat i více bonusu než z pojistníka, asi záleží na tom, kdy a u které pojišťovny minulá pojištění byla.
Tomk- mám auto, nejsem jeho vlastník ani provozovatel , v ORV je úplně jiná cizí osoba přesto jsem pojistník . DPřihlédli k mému bonusu ale díky tomu ale, že nejsem ani jedno mám asi jen o 500kč vyšší pr než bych měl jako vlastník a provozovatel!
@diesel - přečti si to prosím znovu. Těch 500 Kč o kterých píšeš (může to být až 20%) je v podstatě administrativní pokuta za jinou osobu (jiné pojišťovny zase dávají slevu když je jedna osoba na smlouvě). Tomkk uvádí konkrétní funkčnost ČPP, kterou pojistník a jeho bonusy opravdu nezajímají, oni skutečně jedou na bonusy co má osoba zapsaná jako provozovatel. Je to spravedlivější metoda než přes pojistníka, bohužel podle mých informací je s tímto ČPP prozatím osamocená. Navíc se tím automaticky zohledňují auta na leasing, kde je pojistník a majitele leasingová společnost, ale provozovatel je ten chudák co to platí.
Fikaný synoveček toto učinil - přihlásil si auto na svou babičku, 85 let, nikdy neměla ŘP. Zato měla ZTP a na to je údajně nějaká další výhoda. Vycházelo mu to zřejmě dobře, do té doby, než babička umřela. Auto pak totiž bylo zahrnuto do dědického řízení. A nastal šrumec, jako když počůráš mraveniště.
Nakonec jsme museli k notářce a dobrovolně prohlásili a podepsali, že o vozidlo /ani jeho část / nemáme zájem. Teprve potom se synovec uklidnil. Jaga.
Kdybych byla potvora, trvala bych aspoň na volantu.
To je jiný případ. Aby získal výhody ZTP, tak musela být babička zapsaná v TP jako majitelka, naprosto nestačí mít na dotyčnou pojištění (tedy role pojistník). Pokud zemře pojistník, nemá pojišťovna ani notář důvod se v tom hrabat, protože majetek má stále stejného vlastníka.
Nějaký divný notář.Vlastnictví neurčuje kdo je pojistník a ani kdo je psán v ORV-toto určuje kuní smlouva nebo může rozhodnout o vlastnictví soud ale ne notář bez soudu! "en rádoby "fikaný" synoveček se nakonec ukázal,jako hlupák , když tomu notáři skočil na špek, jen chyba, že to notář, asi vědom svého přešlapu, nedotáhnul do konce!
Pokud byl zapsaný jako majitel, tak jakou kupní smlouvu bys chtěl? To co je po této stránce v registrech je směrodatné.
A pro výhody plynoucí ze ZTP opravdu nestačí aby osoba se ZTP byla pojistník.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.