Nejste přihlášen/a.
Známý má starší auto a denně s ním nejezdí.
A pokud to v zimním období jako například letos kdy několik dní mrzne, tak za 14 dnů již auto nelze nastartovat, ale v létě
pokud stojí i dva měsíce, tak v pohodě nastartuje. A to i u zánovní baterky.
Kdyby to bylo i v létě, tak bych předpokládal někde zvýšený odběr z baterie, ale proč jen v zimním období?
Setkal jste se s tím někdo?
Je to jedničková octavie.
Za nízkých teplot kapacita baterie klesá. Pokud není možno auto garážovat v teplé místnosti, měla by se baterie udržovat na maximálním nabití, nejlépe slabým udržovacím proudem nebo ji občas dobít. Od věci není ani měření výšky a hustoty elektrol\tu. Je-li hustotata elektrolytu i při maximálním nabití výrazně nižší než 1,28, svědčí to nadměrné sulfataci elektrod, která je nevratná a baterie odchází do kopru.
Jsem starý řidič,jezdím už 60 let,vystřídal jsem v silničním provozu už nškolik automobilů.Ze zkušenosti mohu říci,že baterií jsem měl v provozu pomalu třetí desítku./držbu jsem jako chemik prováděl i jiným řidičům,chvíli i autoškole.
Jedno je jasné.Ve voze akumulátor v podstatě slouží z 99% jen ke startování.Pokud se s vozidlem jezdí málo,nestačí dobíjení jízdou k doplnění ztráty kapacity .Je nutno občas dobít baterii externě.Je to nutné i z dalších příčin.Pro dobrý stav akumulátoru a jeho životnost je potřeba udržovat aku ve stavu plně dobitém,protože elektrody ve stavu vybitém jsou velmi náchylné k sulfataci čímž trvale ztrácí část kapacity.Počasí,nebo vnější teplota nemá na děje v baterii příliš vliv.Ovšem pokud je baterie vybitá,pak je hustota elektrolytu na nízlá a při větším mrazu může dojít k tvorbě mrazových jehůoček,ty mohou poškodit povrch článků aštěpinky olova úak sednou na dno a způsobují drobné zkraty.To může být důvod špatného startování.Zrácí se tím také kapacita baterie.Proto je nutno udržovat baterii stále nabitou.
JABRAKA
Je ovšem důležité,aby všechny spotřebiče ve voze byly během parkování vypnuty.Lze to také zařídit vypinačem baterie.
99%...?
Tak to jedno procento jsou:
- standby provoz řídících jednotek
- standby provoz rádia a jeho pamětí
- hodiny
- alarm
- centrál s DO
- Bezklíčový přístupový systém
- GPS sledování
- nezávislé topení
_______________________________________
A u aut se start-stop systémem, kde sytém odpojuje alternátor, aby snížil emise (zátěž motoru), auto vpodstatě určitou část provozu jede jen a pouze na baterii, tedy 100% a alternátor zapíná dle aktuální kapacity a provozního režimu, aby bylo co nejméně emisý co.
Jedno auto je OK, má v pořádku eletrickou sít. Druné ne, je tam něco špatného, tudíž akb nestačí . Navíc s nižší teplotou se zhoršují vlastnosti všech AKB. Takže ono spojení vysoké= letní teploty i prři závadě ještě má batareka dostatek kapacity=nastartuje, nizké =zimní teploty-kapacita dost klesne+ závada na estalaci vozu= nenastartuje!
Jinak pokud je nabíjecí soustava v autě OK, tak jsem nikdy nemusel dobrou AKB dodatečně nabíjet, an při jízdě 1x do měsíce.Před koncem životnost jsem pak poslední zimu , konkrétně na p106 nabíjel baterku 2x, pak ale ještě vydržela až do další zimy nez potřeby nabíjet a kdy jsem auto zrušil.
Nedostatek informací z vaší strany - vyzkoušel jste dva různé vozy a přehodil baterii z jednoho do druhého - v jednom to vždy je vybité a ve druhém je vždy ok? - pak je problém ve vybíjení baterie vozidlem - závada na elektroinstalaci.
Jestli tím "jiné vozidlo to nedělá" myslíte sousedovo BMW, netušíte jeho baterii, kvalitu, stáří, ...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.