Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nabíjet baterku v autě = nemusel nic nastavovat

Od: karel44® odpovědí: 21 změna:
Ahoj přátelé, kamarádi, dobrý den všem. Mám na vás dotaz. Dříve jsem vlastnil starší auto a vždy baterku na nabíjení vzal domů a nabíjel. Ted jsem se přestěhoval do rodiného domu, mám kiu ceed rok 2014 cca 6 měsíců a chci poprvé nabíjet ale četl jsem, že se vyndáním baterie rozháže dost věco od oken až já nevím co ještě. Chci tedy nabíjet baterku v autě stále pevně připevněnou ale když jsem chtěl dát svorky od nabíječky na baterii, tak není kam je připevnit...nechytnou se. Poradíte mi jak na to? Foto posílám v příloze. Moc děkuji.
Nabíjet baterku v autě = nemusel nic nastavovat
Nabíjet baterku v autě = nemusel nic nastavovat #2

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

9x
avatar blesk1616
Normálně chytit za ten závit od šroubu nebo matku. Nemusí to být přímo na pólu akumulátoru.

 

hodnocení

7x

Ještě, že jsi napsal přátelé a kamarádi. Nejde mi lehko napsat, že jsi vů... *frajer*

Ne sranda.

Ten trčící jazyk u plusu je právě dělaný na nabíječky a svorky startovacích kabelů.

Mínus dáš na kostřící bod. Ten netuším, kde má ceed, ale určutě ho najdeš a nebo ho dej na blok motoru (kostru,obal, šroub).

V návodu najdeš umístění startovacích kabelů, tak tak zapoj i nabíječku. Baterku nevytahuj, pokud máš inteligentní nabíječku. Pokud ne a máš nějakou starou trafokur... tak pozor, aby ta baterka neplynovala. Neval do ní velké proudy.

;)


doplněno 07.01.22 16:44:

Příručka ti jasně říká, že jako mínus musíš použít zvedací hák motoru a plus ten trčící jazyk


doplněno 07.01.22 16:49:

Když koukám na like u bleska, tak minimálně 5 lidí neumí zapojit správně svorky a cpou to na matice, které mnohdy mají větší přechodový odpor a zbytečně jim svorky opálí povrchovou úpravu.

Nabíjet baterku v autě = nemusel nic nastavovat #3
Nabíjet baterku v autě = nemusel nic nastavovat #4

*smich* hlásím se k těm minimálně pěti lidem... Ten trčící jazyk na plusu jsem nikdy neřešil, mínus na zvedací hák také nee. Vždy jsem káble rval přímo na svorky... Njn, jezdím teprve něco přes třicet let, furt je co se učit...*frajer*

nigi

TBH já to taky nabíjím přes cokoli na co se dobře chytne svorka. Nikdy jsem si nevšiml byť sebemenšího problému. Dycky připojuju svorky někde u baterky (svorka auta nebo její šroubek), kostřící bod řešim jen když někoho nahazuju přes kabely, ale tam taky tečou úplně jiný proudy.

@berger, když dáš mínus na zvedací hák nebo šroub hlavy motoru (čistý kov), tak proud teče bezestrát přímo na startér.

Kdyba jsi použil svorku baterky, tak proud musí projít káblíkem, pak spojem na karoserii a dále kostřícím páskem motoru z karoserie na blok motoru. Tedy proud urazí delší cestu a přes několik přechodových odporů.

Přistartování kabely je tedy žádoucí, aby nevznikly nikde ztráty a start byl úspěšný :).

...

Kdyby jsi měl Iveco Daily nebo Ducato, kde je baterka v podlaze, tak v motorovém prosotru je ten jazyk taky schován na ten startovací kabel, aby nikoho nenapadlo lovit baterku z podlahy a podobné vylomeniny.

Přesto to vídímn, že lidi k vůli startovaní rozeberou půlku podlahy, jako by baterku měnili :-D

 

hodnocení

2x
avatar gotrekzagary

Nu já mám na nabíječce dost velkésvorky, které pojmou i to sponu s kabelem, takže nemám problém. Pokud tam není místo, nezbyde nic jiného, než ten kabel odpojit.

Konkrétně s Kia zkušenosti nemám, ale co jsem musel řešit, tak byl maximálně kód k odblokování autorádia.

 

hodnocení

2x
avatar hejkal
Je vhodné používat svorky na nabíjecích kabelech kvalitní, s dostatečným přítlakem. Hlavně také čisté, neopálené. To samé platí i pro místo, na které chceš, nebo můžeš svorku umístit.
Opaly na svorkách, špinavý zoxidovaný povrch šroubů, matic, jiných povrchů vhodných na upevnění svorek, to vše zvětšuje přechodový odpor, zmenšuje nabíjecí proud, prodlužuje čas nabíjení.
.
Ještě markantnejší je to při vybitém akumulátoru a startování pomocí kabelů z jiného auta. Tam tečou při startování o dva řády větší proudy, než pár ampér při do/nabíjení. Opět větší jiskření a opal v místě nedostatečného dotyku.
.
Také je dobře udržovat čistotu okolo kontaktů akumulátoru všeobecně. Nečistoty, vlhký prach = vodivé cesty > pomalé vybíjení akumulátoru!
Něco napoví detail tvé druhé fotky...

 

007cz
hodnocení

2x
+ pól na ten plech. jazýček, - pól před tu svorku jak ti visí ta zdrhovaci páska. Pokud baterii vytahnes nic se nestane, nic se nekóduje, pokud máš origo rádio tak ani to nemá kód.
edudant
Já nabijim aku ve vozidle ze zásuvky pro zapalovač u řidiče. Nabíječku mám Ctek, kde zástrčka byla jako příslušenství. Je ale potřeba, aby byla zásuvka zapalovače aktivní i při vypnutí zapalování. Popřípadě použít tu v zavazadlovém prostoru. Neřeším otevírání víka motoru, ani připojení na konektory baterie. Taky se mi nezablokuje rádio a nevymažou údaje z počítače.
007cz
I tak lze.

 

hodnocení

Děkuji všem za komentář. Člověk se stále učí a je lepší se zeptat x krát než pak něco pos... :)

Já bych to jinak neřešil ale u ceedu prý pak nejdou okenka stahovat, když se znova zapojí baterie a podobně...za to mi to nestojí :) Ještě jednou díky. Ráno kouknu do auta na ty místa.

co máš za motor? Najdu ti to zvedací ouško pro mínus svorku a hák na zvedání motoru.

 

kare
hodnocení

0x
Také pozor,čím to chcete nabíjet...
Klasická trafonabíječka (navíc s jednocestným usměrněním) s napětím na prázdno až okolo 18V není pro nabíjení v autě dobrá volba.
vernon
To je úplně jedno, kolik má nabíječka naprázdno...

 

hodnocení

Ahoj, tak mám konečně čas odpovědět. Děkuji každopádně za veškeré rady. Zjistil jsem co mám za nabíječku. Tu jsem kupoval před cca 5 lety ještě na staré auto co jsem měl. Jde o

CarPoint Nabíječka akumulátorů 6/12V 6A.

Tedy + (červený kabel) dám na ten trčící jazyk u plusu je právě dělaný na nabíječky.

A - (černý kabel) sem viz snímek?

Já jsem pročetl příručku ceed a nic víc o nabíjení tam nepíšou spíš to, že má baterku bezudržbovou vyndat.

Chápu tedy to tak, že nemusím nic hlídat. Prostě ráno venku vytáhnu kabel z baráku, zapojím viz dle toho co vidíte na fotce (doufám, že je to dobře) a dám nabíjet.Jestli jsem koukal dobře, tak mám baterii bezudržbovou 44ah. Chci jí nabíjet pomalu, tak dám 6V s touto baterií?

Děkuji všem za veškeré info. To víte, mám půl roku Ceed a nechci si ho po... :) Díky

Nabíjet baterku v autě = nemusel nic nastavovat #5

Zmíněná nabíječka se musí hlídat. Je to jen trafo a usměrňovač s nějakým LED indikátorem proudu.

Svorku mínus u nabíječky dej přímo na svorku aku. Plus na ten jazyk.

Jen při startování dej na to ouško motoru, jak ti píšou v návodě.

...

Zvaž pořízení automatické nabíječky, kterou nemusíš hlídat a připojíš ji jako tablet nebo mobil (CTEK, Lidl,atd..).

6V je napětí pro motorkové baterky. Ty máš 12V baterku. Nabíječka má proud 6A stabilně bez nastavení, tak nepleť proud a napětí.

Auto vždy 12V

hodnocení

Děkuji za info. Ta lepší je vyprodaná z lidlu a může být tato?

lidl.cz/...

Jinak uvádíte. Svorku mínus u nabíječky dej přímo na svorku aku. Na svorku aku? Jsem asi slepej :) To nemůže být tam, jak mám tu šipku a označení minus? Jak jsem to zakreslil na fotce? Děkuji.

 

To je halvně pro startovací kabely důležitý úkon.

Jsi laik a nechápeš, proto ti to píšu já i příručka, aby jsi to zbytečně nepletl.

V té kostičce je měření proudu hall snímačem. Jsou tam měděný kontakty s olověnou nebo poniklovanou svorkou z mědi nebo mosazi. Nevím.

Tedy čekal bych tam i větší přechodový odpor. V případě startování by jsi na tom snímači mohl něco zbytečně protopit (nějakou ztrátu napětí).

Je zbytečné riskovat jeho zničení třeba při zkratovém proudu (lidi blbě uklízí po startování startovací kabely. Klidně v ruce mají + a - a na druhém konci obojí stále připojené na baterce a klidně hodí zkrat.

Ty máš ale nabíječku a bavíme se o ní.

Pokud budeš mrtvej a budeš potřeba kabely nastartovat, tak kousneš + na jazyk a mínus na ouško k vůli lepšímu startu (mínus bude blíže bez přechodů startéru).

Pokud budeš nabíjet nebo budeš sám někoho nahazovat, tak kousni krokosvorku přímo přes svorku aku mínus a na plusu klasicky jazyk. Tedy z baterky ti čumí váleček mínus a kolem ní je svorka. Kousni to přes tohle krokodýlkem. Né za měřák proudu pro startstop někde u vývodu kabelu v izolaci...

11.01.22 10:48
Nabíjet baterku v autě = nemusel nic nastavovat #6
hodnocení

Děkuji za podrobné vysvětlení.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]