Nejste přihlášen/a.
Co když ani napodruhé neprojdu emisemi? (TK byla v pořádku) Co přesně následuje? Dostanu další měsíc a pak mohu znovu za sníženou cenu? Nebo dostanu měsíc ale musím platit plnou cenu? Nedostanu to vůbec a musím auto odvézt na platě? Seberou mi techničák? Nebo jak jako? Nedaří se mi to vygooglit. děkuji )
Nedostanete nic ,budete muset (měl byste) odtahovka či na platáku, a pak musíte po OPRAVĚ absolvovat opětovně a za plnou výši emise a pravděpodobně tím i propadne celá TK!
Pokud auto neprojde emisemi, pak by nemělo být přijato na technickou prohlídku, takže nemůže propadnout, co nebylo provedeno. Provedení TP je podmíněno tím, že auto splňuje emisní parametry stanovené pro konkrétní druh motoru. Některé STK ve snaze si zajistit fin. příjem TP provedou, i když vědí, že s nevyhovujícími emisemi nemůžete auto používat a to je nefér.
od noveho roku se emise zmenily a nez prijdou na to jak to ojebat bude chvili trvat, navic podle novych pokut to hodne kluku uz ani nebude resit anebo se nespokoji s 500,- do kapsy
Toto nepomůže - neprošlo= je v registru a na každé STK , i pokud by jel jinam na jinou a jiny mechanik než majitel, při zadání RZ a VIN vyskočí že vozidlo neprošlo E a je sloveno-dnes technik na STK jen tak asi nepřistoupí na to dát podvodně splnění emisí.jedině hlupák risskující postihy nejen pro sebe...
Mně technik říkal to samé a bez protokolu s platnýma emisema mě ani nepustili dál na TK. Jo a bylo to loni.
Taky jsem si to myslel, zeptal jsem se "takže na technickou ani nemá cenu chodit že? ", řekli "ne, jen běžte", takže mi jí provedli (měl jsem jí 2měsíce propadlou, takže ted jí mám alespoň na měsíc a protože jedu na hory, tak jsem rád) opakovanou mám emise za 90,- a TK za 100,- do 30 dnů ... ale zajímalo mne co bude přesně následovat. když náhodou neprojdu ani po druhé?
V první řadě jste se měl na další postup zeptat přímo na STK. Pokud neprojdete na podruhé emisemi, vozidlo je technicky nezpůsobilé, nesmí na silnici a vy odjíždíte na podvalu. Techničák vám nikdo nesebere, na to nemají právo. Žádný další měsíc neexistuje, čeká vás po opravě další plná technická na kterou musíte přijet opět na podvalu, pokud projdete, odjíždíte se známkou s platností na dva roky. Kdy se na ni dostavíte, je úplně jedno, nikde není termín stanoven. Podruhé, když jste neprošel emisemi jste se měl "emisáka" zeptat na co se při opravě zaměřit a kde by asi měla být chyba. Pokud je zkušený, měl by to z výsedku měření odhadnout a doporučit vám opravu, na kterou si najděte odborný seriozní servis. Možná že to bude stát více, ale vyplatí se to. Žádné okliky nezkoušejte, system STK je dnes kompletně propojený a jak pracovník na měření emisí tak i na lince vidí všechny předešlé úkony. Od ledna se skutečně zpřísnily požadavky na měření emisí a sledují se hodnoty, které se dříve neměřily. Další úpravy směřovaly k tomu, aby se měření nedalo obejít a zfalšovat. Přeji hezký den.
Děkuji, jo on říkal že nejspíš zanesené vstřiky, že by mohlo stačit to pročistit nějakou chemií , ale vstřiky jsem tedy loni repasoval za cca 30tis.No , ale když mám ted technickou na měsíc do 4.2. , tak když tam pujdu zítra a znova by to neprošlo emisemi, tak by to pořád mělo snad zůstat do toho 4.2. ...aspoň ne ...? Nějak mne to nenapadlo v tu cvhíli se ptát na tuhle variantu ...)
Toto řešeí neklapne! jakmile půjdete na opakovanou a neprojdete-li, pak ztratíte vyhodu opakované a další v plné výši! Jinak máte utajené auto, motor a palivo, takže se nedá lépe poradit nežli jen všeobecně a i ztak je to rozdíl mezi benálem a ropou!
Opakovanou můžeš dělat třeba 10x dokud neprojdeš, ale máš na to jen měsíc od první. Až po měsíci už opakovaná nejde ale dělá se celá nová...
Aditiv na vstřiky je celá piksla VIF do nádrže a vyhnat pavouky z vejfuku.. Je otázka co máš na motoru blbě, a nedělám si iluze ani o kvalitě repasování vstřiků v ČR.. Vstřiky radši nový, a nejlíp auto mít od novýho a včas se ho zbavit..
octavia 2 combi, 2008, 1,9 diesel, BXE, auto po tátovi a ten ho měl nový, ale bohužel s tím jezdím většinou na poštu a pod. tedy se ani nestihne často zahřát ... loni oprava cca za 50tis, kromě vstřiků, repasovaná hlava a kdoví co všecchno, několikrát jsem mu to vracel , pořád z toho tekl olej, nakonec mi ani nebyl schopnej pořádně říct čím to bylo, kde to teklo... vždyccky při studeném startu to zabrblá a dost začoudí (po výměně údajně nefunkční svíčky a oleje pořád stejný) už mě z toho auta si jebne , do toho mám výrazně přiškrcenou živnost, netřeba asi vysvětlovat proč ...( Ted jsem teda jel na hory, takže nějakej diesel cleaning, aditiva(dvojnásobek) a nejlepší nafta od shellu a celou cestu otáčky až do 4000, cestou zpátky udělám to samý a v pondělí těsně před emisema ještě jednou alespoň 30km a uvidíse, pak mi někdo nabídl pročištění palivové soustavy na nějakém přístroji, kde to běží hodinu na volnoběch napojené na nějaký okruh s chemií ... prý to dělá divy ... apak už nevím ...
Omlouvám se, spěšně jsem si přečetl váš původní dotaz a vás teprve opakované emise čekají. Tak vám držím palce, v opačném případě postup jak jsem uvedl.
Pkud tam máš VIF v silný koncentraci tak další čištění palivový soustavy neni potřeba, jen další vyhozený prachy, navíc tim to nebude.. Měnit olej pokud nebyl termín na výměnu nebo tam nebyl nevhodnej druh oleje taky nebyl důvod, to pomoct nemohlo..
Bohužel servisy jsou často jen černá díra na prachy a borci tam jen naslepo mění díly a skutečný problém vůbec nenajdou a ani neřeší, hlavně že jim to sype... Musíš najít někoho kdo to opravdu umí nebo si celou problematiku nastudovat a udělat to sám.. Bohužel kvalitu servisu poznáš až podle následků
Pokud jsou žhaviče OK a po startu začoudí, tak bych tipnul že protejkaj vstřiky a před startem nateče anfta do válce a pak to začoudí.. Kdoví jak se dělal repas vstřiků, jestli je vůbec měl venku.. Repas halvy se dělal proč atd... Chce to dobrýho motoráře a těch 50k nejspíš jen shrábnula lama... Pokud auto už nemá kastli v opravdu dobrým stavu tak může být nejvýhodnější poslat to z domu a pořídit jiný, bohužel "neprošlo emisema" = za moc to neprodáš, zajímavý to může být pro někoho s bouranou kastlí a dobrým motorem..
Základ je diagnostikou projet live data z čidel, změřit mechanický parametry motoru (komprese atd., pak stav vstřiků atd. (stav vstřiků jde částečně odvodit podle korekcí..
VIF dovede pomoct dost, ale mechanicky ti to samozřejmě neopraví.. Jen vyčistí usazeniny a vstřik pak může začít rozprašovat líp a může to stačit..
Ano před emiseme projet aspoň 20 km a ke konci projížďky ohřátý motor pořádně protáhnout, víc toho za levno nevymyslíš.. Kvalitní nafta nejlíp Rakouská nebo Německá, někde od Aralu/ OMV... CZ prémiový je obvykle spíš normální nafta jen aditivovaná vifkem, německá je kvalitní už v základu a aditiva nepotřebuje.. Dřív sem OMV prémiovou naftu vozil z Rakouska dnes nevim...
Takže přátelé vyřešeno ... na opakování stk máte za sníženou cenu(100/emise, 90/tk) jen jeden pokus, nikoliv kolik chcete do těch 30dnů jak tu někdo psal. pak následuje stk znova za plnou cenu a pak případně zase jedna opakovaná za sníženou ...
Udělal jsem to takhle - do čtvrtky nádrže jsem nalil MPM diesel cleaner a dojel do rezervy, následně načepoval nejdražší naftu od shellu a dal dvojnásobek aditiv a jel z Prahy na Šumavu bez použití 5 pokud možno na 4tis. otáček, tam i zpět... pak, v den opakované stk ,ještě pro jistotu šel na čištění palivového systému přístrojem magneti marelli es.3, následně to znova projel 20km na max otáček, (i potom všem šlo pořád z výfuku při sešlápnutí na 4500 ot. trocha černého kouře)... a ihned jel na emise ...a výsledky? viz obrázek ... Je možné , že ten přístroj už byl navíc a bylo by to dobré i jen po tom mém vlastním projetí, ale to už se nedozvím. I po té Šumavě to totiž mělo pořád stejný studený čoudivý start, tak jsem to chtěl pojistit . Za 2roky to zkusím nejdřív jen s pořádným projetím a teprve když to neprojde pujdu před opakovačkou na čištění. A uvidíme ...Než půjdu do důchodu , tak na všechno přijdu a už to budu všechno znát a budu tady chytře radit ... Všem děkuji
Tak to gratuluji k vyřešení problému,jen jestli nafta od shellu nebude časem návrat ke stejnému problému vzhledem k obsahu biosložky,to už tankovat naftu bez nich https://www.ceproas.cz/eurooil/sortiment-paliv .
shelu se normálně vyhýbám, ale měl jsem na trase už jenom úplně nejmenší vesnický pumpy ...
diky moc za rady... vyslo to pekne... stejny postup dle vas az na to cisteni palivovych cest... to jsem nedelal... Fabia 1.9TDi r.v. 2002 - neproslo taky emisemi pro vysokou kourivost...
MPM diesel cleaner do cca pulky nadrze a vyjet do rezervy a pak naftu od Shellu 20 litru a dve odmerky aditiva do nadrze a najel jsem dalsich cca 180km kolem tech 3,5 - 4 tisic otacek...
Hodnota kourivosti 1,21 - po aditivech 0,36
Rozpeti hodnot 4 po sobe jdoucich mereni 0,92 - po aditivech 0,01
cena - opakovana emise 500,- a STK 100,- za znamku...
jeste jednou diky za rady... moc pomohlo
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.