Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia 1,2 htp je to dobré auto nebo špatné?

Od: tazatel123 odpovědí: 28 změna:

Zdravím, někdo tvrdí že htp špatně pojede, nevydrží 200 tisíc kilometrů a někdo tvrdí, že na běžnou potřebu to dostačuje a je spolehlivé. Je Fabie 1,2 lepší než Felicie 1,3?

 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar mikihans
Za sebe. Mám 47 kW (12 ventilovou) verzi, najeto přes 330 tisíc, motor původní, rok 2003. Znám ale případy, kdy motor vydržel znatelně méně.
Jede to pocitově rozhodně lépe než 40 kW Felicia, srovnatelně s 50 kW.
Delší trasy se s tím s lehkou nohou dají jezdit za 5,5 litru (u Felicie jsem to nikdy přesně neměřil).
Co je ale oproti Felicii určitě lepší, je pasivní bezpečnost.

 

krtek6
hodnocení

0x

Já bych teda raději volil tu felicii...

k2
02.01.22 23:23

Proc?

 

hodnocení

0x

V každém případě je bezpečnější.. Motor 1.2HTP není nic moc...

 

hodnocení

0x

Jezdil jsem s oběma, dost záleží jak se kdo stará. Většinou tyhle auta pomlouvají lidi kteří v tom v životě neseděli.

Na dnešní provoz žádná sláva, na běžnou cajdačku po městě ve dvou - třech lidech stačí. Kdo si myslí že línou jízdou ušetří,plete se dvakrát - jednak spotřeba a jednak životnost motoru

asd1

Jel jsem v tom.. Projeď se v 1,2 44 kW HTP a pak porovnej s 1,2 44 kW od Fiatu, nebo i s podobným motorem od Fordu, Renaultu, Pežotu... HTP je fakt tragédie a nechápu kdo to mohl do Fabky nacpat... Nejhorší na tom je je že zásadní vady se musely projevit už při testování a stejně to pustili mezi lidi.. A komu to chcíplo tak místo co nejlevnějších oprav na tom ještě rejžovali..

asd1 proto ten motor několikrát upgradovali.

Od roku 2002 (ve VW Polo však dříve) do roku 2004 byly v nabídce motory s typovým označením AWY (40 kW) a AZQ (47 kW). Po jejich modernizaci v roce 2004 (jiná hlava válců s většími roztečemi kanálů a jinak řešeným větším katalyzátorem)se nabízely modifikace BMD (40 kW) a BME (47 kW), v r. 2006 přišla BME o EGR ventil. Do Škody Fabia II. a VW Polo se v roce 2007 dostaly inovované verze značené BBM (44 kW) a BZG (51 kW) s výkonem vyšším o 4 kW. Od roku 2009 se obě varianty motoru nabízejí standardně se dvěma vačkovými hřídelemi (HTP 12 V) a rozdílem je pouze modifikovaný SW řídicí jednotky Siemens Simos – mezi další změny provedené na motoru patří: tichý ozubený řetěz a s tím modifikace rozvodového systému a motor nově plní emisní předpis EURO 5. Nechybí ani upravené olejové čerpadlo. Takto vybavené motory jsou značené CGPA, případně CGPB v případě 51 kW verze.

 

hodnocení

0x
avatar totak
První řada haťapkám udělala takovou pověst, že ani to že s faceliftem udělali i úpravy na motoru moc nepomohlo. Podle recenzí třeba ze světa motorů ale Haťapky po faceliftu netrpí větší poruchovostí než jiné škodovky a jejich životnost závisí jen na způsobu používání každého auta. Není to prostě motor na dálnici s plným autem lidí. Po městě ale stačí.

 

olinl
hodnocení

0x

Recenze na Fábii 1,2 Škoda Fabia recen/...

 

hodnocení

0x

Fabia -> lepší kastle

Felicia -> lepší motor

Sežeň Fabii s motory AZF 44kW nebo AME 50kW

 

htpne
hodnocení

0x

Jako nové a po pár letech do světa budiž, ale jako ojetinu? Je to snad nejhorší motor co kdy byl vyrobený, trpící špatným návrhem a vrozenými vadamy. Údajně vzali čtyřválec a jeden mu uřízli, museli pak přidat hřídel se závažím navíc kvůli vyvážení a udělat další změny k horšímu. Navíc výhoda téhle změny je pouze papírová, aby měl motor použitelný výkon, musí se držet v otáčkách. Ze zkušenosi lidí, co stím jezdí plyne, že to žere jak jednašestka a jak se to naloží je to brzda provozu...

 

asd1
hodnocení

0x

htp hlavně první je jeden z nejhorších motorů - nejede, žere a je plný kurvítek.

Když Fobii tak nejlíp 1,4 63 kW nebo ostatní 1,4..

Stručně Felda má lepší motory a horší kastli (bezpečnost naprosto tragická)

Za podobný prachy seženeš lepší auta.. Proti Fobii Punto (2FL), kde ta 1,2 8V FIRE je stokrát lepší motor a v JTD nebo turbojetu to i jede hodně dobře (umí i 120 kW).. Nechápu co lidi na škodovkách vidí tak extra... Pak pažouti citróni fordi atd. atd.

 

rikox*
hodnocení

0x

Zdravím. Ano, je to už rok starý příspěvek, ale když vidím jak jednohlasně lidé haní HTP motory první generace, tak se vždy musím zastat :)

Mám uplně první Fabii 1.2HTP 40kW s prvním motorem kodu AWY, r.v. 12/2002 (v provozu od 2/2003). Podle seriového čísla co jsem dohledal to byla jedna z prvních 1000 vyrobaných HTP 40kW, které se vyráběli od 10/2002.

Kupoval jsem jí ve 193000 km (v únoru 2020) v řekl bych že velice dobrém provozním a funkčním stavu ( i vzhledovém) za 35000 Kč, sice sem tam nějaké to chrastění od zdvihátek za studena, převodovka za studena chrastí do dnes, ale tu nějak neřeším, protože řadí jak po másle jedním prstem řaditelná 1 - 4 a 5 je klasicky tužší (dvěma prsty) :D

Auto má v současné době (4/2023) najeto 314000 Km, jednou se dělali rozvody (ve 200000 km - Preventivně protože to rachtalo, a bylo už na čase, protože pružina na jedné liště byla vytahaná a druhá lišta opotřebovaná. Podle čísla dílu to byly původní rozvody z výroby - 2002), současně mi jeden šikovný klempíř udělal takové malé zarážky na vodící lišty z ocele, které zabránili případnému přílišnému rozevření vodících lišt při nízkém tlaku oleje za studeného motoru, což způsobovalo hodně často přeskočení řetězu a problému jako hrom. Také se ve 200000 dělalo přetěsnění motoru (také preventivně, ale po sundání bylo jasné, že to bylo ptořeba).

To bylo z těch potřebných a nezbytných zásahů bylo asi vše, a pak už jen pravidelná klasika ve smyslu: Svíčky vždy po 30000 km, cívky po 60000 km (obojí preventivně), čídla a senzory - na hřídeli, na teplotě vody, na sahaře, na vačkovce, senzor klepání motoru, senzor tlaku oleje a čidlo nasávaného vzduchu (vždy po 60000 km preventivně), a jinak klasika jako provozní kapaliny (voda, olej, chlazení), potom brzdové destičky vpřoedu, a kompletní svěrače a pružiny zadních bubnových brzd (to tak nějak po těch 60000 km - brzdím málo a plynule, takže stále tam bylo asi 60% destiček, ale zadní bubnovky, tam ty svěrače byly už zkorodované), zadní i přední ložiska v kolech pro jistotu také byly měnané v těch 200000 km kdyý už bylo auto na takové generálce, a i když to dle výrobce není potřeba, tak jsme ve 200000 měnili i olej v převodovce, a vyměnovala se velká část hydraulické kapaliny a samozřejmě i brzdovka, která však byla stále dle testu v pohodě, a neobsahovlaa příliš kalu a nečistot od mrždění a... to je tak nějak vše.

Ty pravidelné výměny beru jako standardní údržbu vozu, protože pokud s autem najedu 35000 km za rok (což najedu kolikrát i více), tak je toto potřeba dělat pravidělně.
70% těch věcí si vyměním na zahradě, ale stejně s třetinou ostatních věcí musím ke známému do servisu na zvedák.

V každém případě, moje zkušenosti s Fabia 1.2HTP 40kW jsou ve většině případů kladné co se poruchovosti týče.
Co se jízdních vlastností týče tam je Fabia 1. gen na tom poměrně dobře, hlavně podvozkem který je tuhý a jezdí se s ním na tek "levné" a staré auto moc dobře (vlastně se ještě vyměnovalo v těch 200000 km i přední horní uložení - kompletní, a zadní tlumiče a pružiny abych nezapoměl, ale podle všeho tam také byly uplně původní originály z výroby dle data výroby a barev na komponentech.).
Spotřeba ta se pohabuje mezi 4,7 - 5,2 litru takže průměr je okolo 4,90 litru na 100 Km takže pro mne uplně v pohodě, a svižnost? Jezdím z 90% jen já sám a +/- 10 kg věcí v kufru, takže auto doslova trhá asfalt, a z 0-100 na dálnici mám pod 12 sekund (výrobce udává 18,5 sec). Je cítit, jak 3. stupeň když dorazí na 4700 otáček, jak najednou dojde ještě k dalšímu odpichu cca. v 85 km/h. Na 4. stupni a na posledním 5. už to necítím jak najednou motor ještě více zabere, ale na 5. jezdím po dálnici plynule 110 - 120 Km/h, a když potřebuji předjet, tak ve 110 km/h podřadím na 4. a s plným plynem jsem na 140 km/h za pár sekund po rovině. To si nemyslím, že je tak zlé.

Ale je mi jasné (a to asi každému z Vás tady), že záleží hodně na tom, jak se člověk k auto chová. Pro mne to je miláček, chovám se k němu s láskou a respektem, když nemusím na něj dupat, tak jezdím s hodně lehkou nohou, do kopce jej netrápím a přiznám se, že z kopce pokud nemusím na konci brzdit nebo počínat nezákonně, tak vyřazuji rychlost, čímž ovlivním i onu dlouhodobou spotřebu benzínu. Při živých datech z VAGu vidím, že ta spotřeba je ovlivněna hlavně tím volnoběhem z kopce, kdy mi to bere jen 0,8L za studena a 0,6L za zahřátého motoru na 100/km. A brzdy? Netrpí, opravdu ne. Ale záleží na tom, jako destičky také máte, zdali není pokřivená brzdová plocha ataké v jakém stavu čelisti jsou. Já jsem měnil destičky v loni na jaře po 65000 km najetých a byly jen tak z 40% zbroušené, takže na to že vyřazuji z kopce a musím tedy někdy bohužel brzdit, to je velice dobré. Ale nejsou to destičky za pár stovek, ale originál za 1300 Kč, a osvedčily se, protože předtím jsem tam měl nějaké za 400 Kč a ty se měnili po 38000 a byly skoro sedřené a ještě jsem měl poničený kotouč který se musel měnit.

Ale jak to tak bývá "kdo chce psa bíti, hůl si vždy najde" :)

Hezký den,
R.M.

Kupovat ve 193tkm znamená, že už byl motor jednou opravován a mohli být použity kvalitnější díly na které se už odstranily neduhy HTP AWYčka.

rikox..Opravdu láskyplné vyprávění o Vámi milované Haťapce;) Ale nepochopil jsem,co jsou to svěrače zadních brzd? A taky jsem nepochopil, jak se jezdí z kopce nezákonně?
asd1

Ten odpich a ze 110 na 140 za pár vteřin - tak ten byl dobrej *smich**smich**smich*

Dobastlit rozvody aby neskočily apod. tomu taky říkám "běžná údržba"

Povídání hezký, ale dost věcma jsi to úplně zazdil..

k2

@asd1: Povidani mozna hezky, ale strasnej blabol. Nejen zrychleni 110->140km/h, ale i 0-100km/h a spotreba odpovidaji spise parametrum 1.9TDi. Taktez preventivni vymena vsech cidel po 60tis km (tedy 2x rocne) je vlastne uplne v pohode (dle pisatele standardni udrzba). Vymena sveracu a jakesi hydraulicke kapaliny tomu uz jen nasazuje korunu...

@k2

ta výměna "svěračů" o které píšeš je důležitá, protože při tom zrychlení z 110⇒140 se posádce svěrače zaručeně roztrhnou...

Ty svěrače ze kterejch mi povolili svěrače budou nejspíš prasátka..Je hezký, jak se ten člověk o to stará, tomu čest;) Ale stále ještě nechápu, jak to myslel s nezákonným sjížděním kopce? Asi myslel ten vyhozenej kvalt? To bylo a možná je u traktorů a náklaďáku.Já vyhazuju dodnes..Zvykl jsem si na to u starých krámů a zůstalo mi to..Vadí mi ten řev a vůbec mi nevadí, že ničím destičky a kotouče..už prostě neumím jezdit jinak..Dokonce mám i pár starých automatů a ono to nebrzdí kvaltem..Opel Vectra a Zafira.Sharan a Vento,tak ty kvaltem brzdily..

@doutnak... pokud povolí posádce svěrače, tak to jsou prasátka určitě. Ale kdo má čistiti ty sedačky :)

rikox by měl mít svoje vlastní stránky, je to humorista

Je to jedno..Každopádně by měl tu svou lásku k těmto skvostům automobilismu vydat knižně...;)
Gumidek..Posádku tvoří pouze pan majitel a milovník vozu a 10kg nákladu..což psal..Ten náklad je buď v obsahu svěrače anebo na sedačce...podle toho jak se jede nezákonně nebo ne ;)

 

 

hodnocení

0x

To záleží, jak pro koho. Pokud je to první auto a člověk nemá závodnické vlohy, nebo naopak poslední auto na ježdení po doktorech a 5 km do obchoďáku, tak proč ne, člověk si zvykne i na smrt. A přece jen ten servis člověka nezruinuje, nebo se dá dělat doma. taky je výhoda, když má člověk auto, kterých jezdí u nás statisíce, protože si může být skoro jistý, že každou závadu, která se mu projeví, už mělo tisíce aut před ním, takže se líp řeší a líp shání díly.

Důležité je, aby to bylo jediné auto, které člověk jezdí, aby třeba v práci nejezdil něčím slušným, a pak musel přesednout do tohohle, to by se asi trápil.

asd1

Tady tě ten servis zruinuje snadno - tyhle motory nejsou takže typická závada podpálenej ventil příp. skočený rozvod = generálka za 30k... Což je u tak starý piskly nesmysl..

 

obycejnychlap
hodnocení

0x
Za mě 1.4 55 či 74 kw.

 

ja1
hodnocení

0x

Před několika lety mně požádal kolega, abych mu ze svatby odvezl k němu domů jeho Fabii 2, 1,2 HTP. Vdával dceru, tak aby mohl pít.

Vám že jeho auto má hodně málo najeto, a je fakt dobře opečovávané a udržované, žádná vyběhaná šlupka.

Řídill jsem "to" asi 10 km - a s nostalgickou slzou v oku *plac*a láskou jsem si vzpomněl na svého již dříve sešrotovaného Favorita 136LS který byl "ze třetí ruky", vylítaný, prorezlý, o několik generací starší.

Asi tak.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]