Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Karbonová folie - zkušenosti, cena, pracnost

Od: jmlc® odpovědí: 17 změna:
avatar jmlc

Ahoj všem.

Moji úžasnou C5 jsem před Vánocemi nahradil za C4 - sice mladší a s třetinovým nájezdem, ale stejně jí nemůžu dojít na chuť. Ze dvoulitru v naftě se do 1,4 benzínu přechází těžce... ale díky omezením už nejezdím 40tis km - možná tak 4tis za rok. Postupně opravuju maličkosti, které paní neřešila. A jelikož si plánuji mít auto víc než 3 roky, začal jsem řešit karoserii. U staré C5 mi na stříbrnou stačilo vzít zinkový sprej a bylo vyřešeno... Ale tady je problém v typu laku.

Jedná se o klasickou červenou barvu s nastříkaným nějakým povlakem, jako by to byla folie... loupe se to jak sfiňa. Nejde mi o vzhled, ale bojím se koroze - za rok, či dva... parkuju venku. Než dělat nějaký celolakový nástřik, napadla mne folie z karbonu. Folie samotná je relativně levná - 150/700cm za dva tisíce musí stačit na kapotu i střechu bez potíží...

ALE jak se tak dívám, není to úplně jednoduchý. Musí se to oškrábat, odmastit, čímsi polít... nejsem si jist, jestli jsem natolik šikovný, abych to sám zvládl bez odlepování.

Kolik tak může vyjít polep auta na střechu a kapotu? blatníky jsou plastové a dveře ok - myslím, že i opticky by to mohlo s takovým "pruhem" vypadat líp.

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

romanroven
hodnocení

4x

Ten nějaký povlak, jak píšete, je ochranný vrchní bezbarvý vytvrzovací lak. Po 10 a více letech se na některých místech odlupuje, zejména na plastových dílech (lakované nárazníky apod.).

Vynilová fólie, o které uvažujete, je velmi pružná, což znamená:

1/ Dá se tvarovat vytažením a mírným ohřátím např. fenem na vlasy, kdy je schopna kopírovat oblé povrchy bez faldů, ale to vyžaduje praxi.

2/ Kopíruje všechny nerovnosti, dokonce i mapy chybějícího laku. Proto musíte předem tato místa dokonale překytovat.

3/ Povrch karosérie dokonale odmastit ale s ohledem na okolní barvu raději jen např.. jarem na nádobí, ale opakovaně a dobře opláchnout teplou vodou.

4/ Fólie z lepící strany je kryta voskovaným paírem. Stáhněte a přehněte jen krátký kus, cca. 20 cm tohoto papíru, jinak se vám delší obnažený pás fólie přilepí vlivem statické elektřiny předčasně jinam, než zamýšlíte. Fólii přiložte do směru, kam ji budete lepit a přilepte obnažený začátek pásu. Přitom vytlačujte vzduchové bublinky bezprostředně při kontaktu fólie s povrchem karoserie, jinak vám tam už navždy zůstanou. Můžete si pomoci také tím, že rozprašovačem jemně zvlhčíte vodní mlhou karoserii (voda s kapkou jaru, aby se snížilo vodní napětí a netvořily se kapky, ale jen jemné zvlhčení lepeného místa). Vlhký povrch karosérie umožní po přilepení fólie i dodatečně stěrkou, či dlaní vytlačit případné vzduchové kapsy a bubliny a za několik minut se vodní film skrz fólii odpaří a fólie k lepenému místu pevně přilne.

5/ Při lepení fólii moc nenatahujte - nenapínejte, mohla by se vytáhnout jen na jedné straně, podle toho kde a jak silné zatáhnete a zdeformovala by se. Pak by jste asi marně bojoval s faldy na fólii.

6/ Pamatujte na to, že jednou-li fólii přilepíte, už ji neodtrhávejte (s vyjímkou lepení na vodní film), jinak ji deformujete nestejný vytažením. Proto je dobré mít k ruce pomocníka a lepit ve dvou lidech.

7/ Lepení neprovádějte na přímém slunci a rozpáleném povrchu karosérie. Tam by vám ani vodní film nepomohl Fólie by se okamžitě pevně přilepila a už by jste nemohl nic napravit.

8/ Fólii nenalepujte při nízkých teplotách, kdy její lepidlo není dostatečně aktivní. Ideál je kolem 15 až 25 st.C.

Hodně štěstí.

hodnocení

Děkuji za pěkný popis práce.. už jen kvůli těm teplotám s tím počkám minimálně do jara, kdy se budu rozhodovat finálně. Rozhodně bych ale nekytoval, naopak bych oloupal onen "lak" - protože stačí plastová škrabka a jde to samo. Musím udělat fotku pro lepší představu - jen teď nemám času...

Určitě to nebudu dělat sám - takže buď přímo někdo se zkušenostmi nebo přímo firma k tomu určená. Sice si o sobě myslím, že jsem občas šikovný kutil... ale v některých oblastech se mi ruce docela třesou.

 

hodnocení

3x
avatar totak
Citroeny mají dobře pozinkovaný plechy. Jestli to nebylo rovnaný nebo žárem vyhřátý, tak se ani přes oprýskaný lak koroze do plechu nedostane. Červený laky některých ročníků trpěly na odlupování vrchního laku metalízy a na červeným to bylo hrozně vidět. Proto to asi něčím napatlali. Vlastní základ laku bude neporušený takže koroze nehrozí. Jde jen o estetiku.
A máš pravdu že ta 1.4 je docela líná ale jde spíš o špatně odstupňovaný převody než o výkon motoru. Dá se na to zvyknout.
hodnocení

Díky za uklidnění - tak to možná nechám do první květinky rzi. Paní s tím jezdila zajímavý městský styl - 3000km za rok a 20tis za servis :D ... často právě přelakování nárazníků a blatníků z plastu - jenom kapota a střecha jsou originál.

Větší nehoda než ťukance na parkovišti ale jistě nebyla - to jsem už nechal prolézt od ventilku po anténu.

Já se na C5 bál těch elektronických nesmyslů co do toho v rámci budoovani luxusního imidž cpali. Proto jsem nakonec vybral C4. Úplně holou kde jediným luxusem je tempomat. Ten mají v základu všecky a prakticky na všech zlobí :)
Naštěstí je na vině v 90% případů jen vadný snímač pod pedálem plynu za 200-300.-
hodnocení

tak jestli máte taky 1,4 65kW, holátko jako to moje, měl bych asi pár dotazů - můžu tady nebo do pošty?

Klidně do pošty ať to tady nezaplevelujeme diskuzi. Admin tu nechce diskuzní klub :)

Tak kolegové, k loupajícímu se laku citrýsků a pugů! Kastle jsou někdy od roku 1985 u PSA pozinkované, takže pokud nebylo auto bouráno, následně rovnáno a vařeno, a hlavně nekvalitně toto uděláno, pak nereznou, nebo ne tolik jako jiná auta (mazdy-mám ji také!). Jinak když jsem před léty kupoval Xantii, byl na střeše flíček jako když sopojíte palec s ukazovákem.postupně se to v rpůběhu let rozlezlo na kapotu a kufrová vrata, když jsm ji vloni z jara likvidoval tak koroze snad neexistovala a to jediné hodně hnijící kritické místo Xantií bylo dávno předtím opraveno! Nebyla červení ale modrá metaklcká : Mauritius Blue , kód barvy KPK. Takže tato závada je opravdu jen estetika. Jinak oba dva modely máme v rodině -C4 (syn)1,6HDi 16V 66kW a já si místo dosluhující M-Premacy DiTD pořídil C5 2,0i 16V 100Kw-benzín-LPG. Obě jsou šedá al metalíza kód EZR.Obě rv 2004.obě maji své plusy a své mínusy.

Jen malý postřeh na toto jsou horší -na loupání vrchního laku- spíše pastelové barvy a metalízy, víc jakstříbrné , al metalízy, a to bez rozdílů značek, od koncernu VW přes fiat, ford po PSA.

 

jirib
hodnocení

2x
Polep tak do 10tis...odborníkem,folie bude v ceně.
hodnocení

To není špatný - bava by vyšla na stejný peníze

jirib
Jen že folii ti sežere za několik let slunce,když přežije zimu...

Když jsem se na totéž informoval ,byo mi sděleno, že kvalitní fólie, příprava (přebroušení,zatmelení nerovností, umytí a odmaštění) polepení.. vyjde +- stejně jako celolak.

 

hodnocení

0x

zdravím, folie je nejlepší variantou. A pro neznalého, nechat si to udělat.. Najděte nejbližšího montéra-prodejce, informujte se.

Pro zajímavost, už jste někde viděli ojeté žluté vozy taxislužby v bazarech? kde vůz mění majitelé po třech nebo o chlup více letech? Já ne... :)

Folie jsou dnes všude :)

 

el
Fólií jsem lepil před cca 9-10 lety na komplet auto, velké plochy šly v pohodě ( střecha, dveře, kapota). Horší to bylo s nárazníky ty se mi nepodařilo nalepit v jednom kuse ani ve dvou lidech. Kapotu střechu zvládne průměrný kutil.
Střechu jsem lepil pro jistotu za mokra, ale určitě by to šlo i bez vody.
Je k tomu třeba horkovzdušná pistole s dostatečným výkonem a lepilo se mi to lépe v teplejším počasí.
Nutno dodat, že v případě koupajícího laku fólie kopíruje lepený povrch, takže obrousit a připravit povrch skoro jak pod lak.
To už je na zvážení jestli není lepší to přelakovat.( Ne sprejem)
Znova jsem fólií už nikdy nedával. Lak je lak...

 

jm
hodnocení

0x
Ještě fotky...
Karbonová folie - zkušenosti, cena, pracnost
Karbonová folie - zkušenosti, cena, pracnost #2
Karbonová folie - zkušenosti, cena, pracnost #3

Folie to okopíruje. Přes podobně oloupaný lak mám na autě přilepené tel. číslo a je ta díra krásně vidět. Až půjdu kolem, mohu to vyfotit a poslat, ať víte, do čeho jdete...

jm
Právě že to chci nejdříve oloupat. Jde to samo.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]