Obecně bud zarezlé lanko v bovdenu nebo přirzelá pakna na bubnu, záleží zda brzdí obě kola nebo jedno. Mělo by pro uvolnění stačit i poklepání větším kladivem na buben i ze zadu zpod podvozku. Pokud se seká opakovaně, rozdělat, bud promazat mechanismus kolem paken nebo lanko nebo výměna. V mraze bývý přimrzlá pakna a když se s tím někdo rozjede tak ji urve a pak mu kolo jak tam volně blemcá, náhodně přibrzduje a přehřívá buben.
Nebo zamrzlé lanko v bowdenu..Nevím ale jak toto mají škůdky-měl jsem jen necelý rok jednu š 105.
sod
Ano nebo přimrzlé lanko, ale v tomhle počasí asi sotva, jedině někde vysoko na horách ráno, v noci. Pokud tazatel bude buben rozdělávat, a třeba mazat, tak opravdu opatrně s tím mazáním, logicky, vazelína může pak zahřátím se dostat na pakny...spíše jen líznout nebo postříkat sprejem na brzy pro očištění a pak trošičku máznout případně rezavý mechanismus samostavu a těch "půlměsíců" ozubených. Nejlépe asi měděnou vazelínou. Ale většinou takové bubnové brzdy už v případě brzdění vyžadují výměnu částí, paken apod. alespon za dobré z vrakoviště, když nechci do staré šunky investovat.
Zvedni zadek auta nebo postupně levou/pravou stranu a zjisti které kolo brzdí. To které brzdí musíš rozebrat až k brzdovým paknám-mechanice pod brzdovým bubnem. Může být zaseklý/zarezlý samostav nebo (při)kouslé brzdové prasátko. Mám k dispozici dvě Feldy a ani na jedné jsem neřešil lanovody ruční brzdy (jsou tam originály) a ty lanka jsou poplastovaná, je na tom lanku taková průhledná tvrdší bužírka, aby to něco vydrželo. Na Favoritu je to obdobně. Na dílech brzdy nepoužívej vazelínu (kromě ložisek), na ty vazelínou pomazané díly se potom chytají částečky brzdového obložení a "kouše se to". Jako mazivo se používá pozink železa a silonové podpěry paken, ze kterých prach spadne. Dočasně, do výměny špatného dílu (prodeje auta) se dá železný díl očistit mosazným kartáčem, ten vytvoří dočasnou ochrannou vrstvu. Jinak brzdové díly do zadního kola Feldy se používají i na jedničkových Fábiích. Kontrola+čištění brzd každé dva roky..
Vidim to na zrezlý Nebo přimrzlý lanovody a počitam že je stejně budeš miset vymenit pokud budeš chtit mit funkčni ručni brzdu Jako amater ktery chce zatim jezdit mužeš udelat to že na obou stranach štipneš nebo řizneš flexou a to co nejbliž u zadniho kola Pak by se to melo uvolnit a kola zas točit
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.