Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Měnič 12v/220v je nutné dodržet vstupní napětí

Od: boby odpovědí: 13 změna:
Zdravim, tak sem byl obdarován měničem napětí. Je na něm napsano 12v . Tzn ze auto musi dodrzet 12v nebo muzu mit nastartovano 14.4v? tohle nejak nepobiram 1000w erayak. diky

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Většina slušných měničů (Victron) má napsáno rozsah vstupního napětí při kterém pracuje. Číňan napíše jen 12V a hotovo. Ale vpodstatě nevadí 14V. Počítá se s tím.

Doporučuji rozebrat a ověřit, zda se výkonové polovodiče dotýkají celou svojí plochou (zády) na chladiče. Mnohdy tomu tak není a teplovodivá pasta na lepší přenos tepla taky není.

Pak se měnič přetíží a odejdou ty polovodiče.

boby
hodnocení

dekuji za skvělé info. Stačí tedy povolit šroubek a podmaznout teplovodivou jako procesor u PC? Měnič sem chtěl na ranní vytopení auta primotopem . Určitě znáte topeni kostka. Taková malá.Tahalo se to dřív z Německa.Je tam keramické topné těleso. Tak tím sem si chtěl před odjezdem do prace přitopit. Nafta moc topit nechce.
Zajímavé použití měniče... Jak ho máte v autě připojený? Do 12V zásuvky doufám ne.
Jinak při nastartovaném motoru bude samozřejmě normálně fungovat.
Za ty prachy co jste vrazil do měniče byste měl stejně výkonné topení přímo na 12V a ještě by vám dost peněz zbylo. A bez rizika zničení měniče.

boby, to jsi si měl koupit topný ventilátor na 12V. Efekt by byl lepší. Přes měnič jsou slušné ztráty a rychle to vybije baterku oproti topení na 12V.

Měnič a topení na 230V tu baterku vyždíme rychleji než spotřebič na 12V.

dalix.cz/...

max*
Treba prikoupil jeste booster, aby v poho nastartoval. Jak v tomto pocasi vlastne dlouho rozmrzaji elektrovozidla?
kare
Je nutné si uvědomit, že pokud bude příkon 1000w tak do měniče půjde skoro 100A z akumulátoru. Což v případě nenastartovaného vozů nedělá ani hodinu provozu. Reálně je napětí akumulátoru v zimě ještě menší, tedy ochrana měniče to odpojí ještě dřív.
boby
hodnocení

mikihans: mam to zapojene na baterii u spolujezdce 180Ah a kabel je asi 10qmm licna.
gumidek: takové topení je dost drahé, měnič sem dostal darem od bratrance. Drive sem mel to prditko co se dava do zapalovače.Uz sem to viděl v akci u jineho auta. nemusi byt nastartovane a v aute celkem teplo.

Tak hlavně si tu licnu odjisti vhodnou pojistkou přímo u svorky aku, ať neshoříš.

Uvidíš sám, jak ti to bude vyhovovat ;)

 

hodnocení

0x

Až na výjimku je většina měničů stejně vyrobených v Číně a v manuálu zpravidla najdeš to napětí. Tak jsem se díval namátkově na jeden a je tam třeba napsáno 11-15V... Tak si prostuduj manuál... Ale mám zkušenost , že bývá někde i 10,6V a ty chytřejší se samozřejmě odpojí... Prostě není měnič jako měnič...

boby

Dneska jsem vyzkoušel podpětí,nadpětí. Takže když sem to zapojil na laboratorní zdroj na prázdno bez zátěže a nastavil z 12v na 11,4v okamžitě se rozsvítí protect a píská jak o život. To samé dělá při nastavení 14,9v. Takže to funguje.

Gumidek: Jištění mam jen 150A z dřívější autohifi. Snad to bude stačit.

Ještě sem hodím fotku útrob a někdo zdatnější a zkušenější by mohl něco napsat ve smyslu dobrý,ok , hroznej shit ;)

hiawata:

manuál nemam :(

Když si nebudu moct zatopit v autě,tak alespoň fenem si ofouknu okno zevnitř. Hrozně se potí a to sem vyměnil kabinový filtr,odvzdušnil topení a zalepil tmelem spodní lištu okna a stejně se to potí. Voda nemizí. Ten problém má hodně lidí s Grande Punto jtd :(

Ještě se zeptám, to máte na předehřev, než dojdete do auta, nebo to budete používat až po nastartování? A máte vyřešeno dobíjení té druhé baterie? Protože jestli ne a je to autobaterie, půjde brzo do háje. U trakční by to tak hrozné nebylo, ale i tak nevybíjet zbytečně pod 50%.
Druhá věc, pokud není dobíjení, tak se obávám, že při součtu úbytku napětí na kontaktech, pojistce, vodičích... při tom velkém proudu budete na těch 11,4V, kdy začne pískat ochrana (a vypíná měnič?) raz dva.

Jo, jak píše miki. Bylo by vhodné druhou baterku mít trakční a né startovací a obě baterky propojit cyrixem.

tipa.eu/...

boby

mikihans: Puvodně jsem to chtěl na ranní starty ,abych nemusel bručet motorem na prázdno. Trakční baterie mě také napadla. Protože se zapocenym oknem nejde opravdu jet. Zlatej benzín,tam sem tohle nikdy neřešil ale... pozdě. Je to pro mě ponaučení.

gumidek: joj to ej peněz

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]