Nejste přihlášen/a.
Hm a spíná ABS nebo kope brzda? To první klidně poškozený kroužek nebo čidlo, to druhý od kotouče po náboj (někde je šiška)
Velice často špatná montáž kotouče = házivost, následně se nestejnoměrným tepelným namáháním kotouč zvlní a začne to kopat do pedálu v rytmu otáčení kol. Servisy se vymlouvaj na nekvalitní kotouče, ale příčina byla nekvalitní montáž = blbě očištěná dosedací plocha náboje... Po montáži házivost měří málokde i když by měli (úchylkoměr nebo aspoň "škrtátko")
Příčina je v tom, že vyrobené kotouče v zájmu levné výroby se teplotně nestabilizují a po krátkém intenzívním brzdění se kotouč zvlní. Je fuk, jestli je to dražší typ nebo levnější. Pokud jsou zánovní, tak stočit na přípravku tak, jak budou upevněny na autě. Žádné hodinky.
Pokud jsou na hraně s rozměrem, vyhodit.
Špatná montáž je v naprostém minimu případfů montáže u nemocného automechanika. Ale protože už jich většina ví, že dosedací plocha musí být čistá, tak to padá hlavně na materiál a tepelné zpracování brzdového kotouče.
Nesouhlasim.
Mechanici dosedací obvykle jen ojedou drátěným kartáčem který tvrdší hrby nestrhne ale kopíruje. Kontrolu házivosti po montáži dělá jen pár exotů jinak nikdo - musel by kotouč přitáhnout šroubama do provozní polohy (jinak to změří blbě jak píše Gumid), pak to zase sundat, nebo měřit s nasazeným kolem (lbbý přístup).. Tim se nezdržujou, jen projedou a malá házivost samozřejmě do pedálu nekope tolik aby si toho někdo všiml.. Pak se to během pár set až tisíc km zvlní nestejnoměrným tepelným namáháním kdy se kotouč prohne - teplejší strana se vyboulí, tím se ohřívá ještě víc, vyboulení se zvětšuje atd. až to začne kopat.. A servis to pak hodí na nekvalitní kotouč..
vypodlož si stranu auta, ať ti to neskecne z heveru, sundej kolo, zařaď rychlost, tím roztočíš náboj s kotoučem a přibližuj se ke kotouči s obyčejnou tužkou, či fixou, jestli propíše na celý obvod kotouče, kotouč nehází, jestli jen na některá místa, tak kotouč hází, musíš se přibližovat jen velmi pomalu. To samý u druhého kola, vždy mít ve vzduchu jen jednu stranu kola, druhou na zemi. Někdy to chce pomocníka, záleží, jak si to diferenciál na jaké straně vezme(někdy je třeba přidat u některé poloosy plyn aby se točila), jak u jakýho auta. mám tu zkušenost.
takhle provedeš kontrolu přímo na náboji,sundáním kotouče a přeměřováním to zjistit nemusíš když nevíš jak na to
je lepší podepřít obě zadní kola, jak píše k2 nevíme, co máš za diferenciál. Fixou se přibližuj ke koutoučům pomaličku, jen na "první líznutí" Fixu měj co nejblíž okraji, tam to hází nejvíc. Ideální by bylo mít ale hodinky a s diskem si točit pootáčet rukou. Bylo by to bezpečnější. hodinky se upínaj magneticky-přiloží se třeba na tlumič
Takto změří prd. Bude mu házet vždy. Musí tam vrátit kolové šrouby a dát pod ně vhodné podložky. Ten kotouč je stažen na jedné straně zápustným imbusem a ten na jedné straně kotouč vykřivuje. Taky není vhodné tento přídržný šroub kotouče utahovat silou.
gumidek, asd1
ano, často je kotouč chycen jen jedním šroubečkem.
Ale to je tedy samozřejmý a taky to tak v návodech k úchylkoměrům píšou a v nákresu ukazují,že mají být rovnoměrně do kříže dotaženy šrouby
Je pravda, že jsem měl dát lepší obrázek,jako je tenhle.můj obrázek měl být k tomu, co si může tazatel klidně koupit, úchylkoměr má spoustu dalších užití, magnet má sílu
A povolenej ho necháš nebo ho do provozu utáhneš?
= žádná větší přesnost.. Ale oproti kolovým šroubům je prakticky bezvýznamný, takže tohle je asi jedno... Oproti servisům ale nebe a dudy, tam jen odrbe kartáčem nahodí kotouč ani ho nemázne, šrouby řehtačkou a odjezd na dvůr, cestou jen zkusí jestli to brzdí a hotovo. O nějakým úchylkoměru slyšel jen na učňáku (pokud je aspoň vyučenej...) Čest vyjímkám, pár jich je ale jsou to spíš rarity než standard..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.