Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

LPG v autě

Od: diesel® odpovědí: 12 změna:
avatar diesel

dotaz na "plynaře" zejména na p.Satama.

mám krátce auto s LPG, v létě měněna nádrž a revize, potud je to OK spotřeba než začali mrazy cca 9,5l , včera mi to ukazovalo10,2 dle PP! kterému 2x nevěřím,ale budiž o toto mi nejde.dotaz je na to jak to funguje když dojde plyn-pravděpodobně si to smao přepne na benál, nevím, ale neudělá to po doplnění problém? některá benzínová když dojde palivo s tím mohou mít problé, nafta tuplem ,ale jak LPG? Děkuji předem za rady.

PS jde o motor 2,0i 16V 100kW v C5, typ RFN.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x
avatar majo78

Ahoj správny dobrý Nick diesel přešel na lpg*smich*, ale teďka k otázce já mám záfiru na lpg při tankování smažu denní kilometry a řídím je nima na nádrž najedu od 550 do 620 km dle počasí, jak dojde plyn začne to pipat a na prepinaci benzín plyn na kostce prepnu benzín, běžné se mi stane že lpg vyjedu nadoraz prepnu na benzín po doplnění lpg nezapomenout přepnout na kostce lpg, mám taky elpigaz a tam jsou podmínky při přepnutí z benzínu na lpg takové, voda víc než 45 stupňů a otáčky +2000 ot asi tak až jezdíš za levno a ať to funguje přeje majo78

hodnocení

JJ děkuji za radu. Zatím mi to vychzí necelých deset litrů plynu, na 339km natankováno 32,5l lpg. Předtím byla plná.Jinak po ujetí cca1km v teplotách 0 a výš se, aniž bych to poznal se smao přepne . Budíky teploty vody a oleje nemají žádnou stupnici, taže z toho nepoznám telotu -jen že když je za modrou = beru jako provozní (zatím jsem neřešil ale asi časem poohlédnu po jiné palubovce či budíky "upravit")

Jen tak na okraj, nick diesel není , že bych preferoval naftu , nakonec je benzín (6) ku naftě (5) ve prospěch benzínu ,ale kdysi jsem měl v partě tuto přezdívku.(ty jo to už snad není ani pravda už je to 40 let zpět!)

 

hodnocení

2x

Jezdím s LOVATO.,manželka ELPIGAS. Chová se to malinko jinak při přepínání, ale obojí má automatické přepnutí na benzín když dojde plyn.Důležité je nezapomenout po dotankování přepnout na plyn. Starty automaticky benzín, podle teploty přepíná na plyn.( ten ELPIGAS trocho pozdělu).

U karbu Formana jsem měl tuším BRC, ten se dal startovat na plyn i při - 10 . Co se týče nečistot v plynu, neměl by dnes být problém.byly doby kdy se po 5 tis.km musel měnit palivový filtr

hodnocení

Jj díky! Jinak dávám si na toto pozor aby nedošlo palivo dotaz spíše teoreticky.

 

hodnocení

1x

Bohužel o Elpigazu nic konkrétního nevím, v našich končinách se prakticky nepoužívá, protože v širokém okolí ho nikdo nemontuje. Já sám používám polský STAG a jsem spokojen. Je to systém, který používá mechanické komponenty ostatních výrobců a Poláci mají vlastní elektroniku a SW.

K dotazům: Uvědom si, že PP ukazuje v podstatě kombinovanou spotřebu LPG + benzín! Kromě toho nevím jak je to u Citroenu, ale můj PP vlastně ukazuje stále spotřebu benzínu, ten LPG v podstatě "přepočítává". Navíc z dlouholetých zkušeností vím, že PP v případě ježdění na LPG víceméně bezdůvodně "lže" až +/- 20%! Spotřeba LPG se navíc liší podle výrobce plynu i o +/- 10%. Takže věř jedině přepočtu spotřeby podle denního počítadla km.

Děkuji @majo78za konkrétní zkušenosti a zznalosti o Elpigazu a o přepínámí benzín - LPG. Stag má automatické, takže já se o nic starat nemusím, po dotankování jede rovnou znovu na LPG. Za cca 20 let provozu na LPG na několika vozech jsem nezaznamenal žádné problémy po vyjetí nádrže "do dna" a opětovném dotankování LPG.

Poslední poznámka: Nevím, jaký je servis u Elpigazu, ale můj plynař má vždy k dispozici poslední verzi "plynového" SW pro STAG a pokud souhlasím (což je vždy), SW mi aktualizuje. Mohu říci, že spousta změn v aktualizacích je k lepšímu a u mě třeba i zlepšuje komfort použíání LPG (např. tzv "plynostart" u teplého motoru, který pak žádný benzín k nastartování nepoužívá). Trochu opožděně přeji příjemné prožití svátečního konce roku a hodně štěstí a zdraví v tom novém.

hodnocení

jj proto jsem psal že PP nevěřím-syn na ropě má dle PP spotřebu 5,2 ale dle tankování a ujetých km je to o něco víc ,o 0,8-1,2l víc .Nejpřesněji snad ukazuje PP spotřebu (dle kolegy co s ním jezdí) PP na P-307SW-ale s tím jsm najel jen pár jízd takže nemůžu posoudit. Ale i tak děkuji za odpověď !

 

hodnocení

0x
avatar arne1

Neudělá to problém, u benzínu je problém že na dně mohou být nějaké nečistoty a ty se dostanou do palivového vedení; to u plynu nehrozí.

Přepnutí na benzín bývá automatické, někdy je zapotřebí na pípající krabičce stisknout čudlík. Po doplnění plynu je dobré nezapomenout zase plyn zapnout, samo se to neudělá.

Měřiče bývají nepřesné, lepší je orientovat se podle počitadla kilometrů - jedno z denních počitadel si vyhradit na LPG.

hodnocení

Jj to s počítadlem mi poradili. ale toto mne nenapadlo se zeptat a páč nevím, tak se ptám zde. Děkuji!

 

hodnocení

0x

Já bych se tě kolego ještě pro případ satam poptal, co tam máš za sadu LPG. Od koho? BRC, Lovato, Elpigaz,... I když princip bude asi stejný na to, co s eptáš. Co se týče LPG, tak ti asi moc neporadím, protože moc neznám.

hodnocení

Je to Elpigaz.Ale uvidím zda mi ještě odpoví Satam .ze zdejších rádců je asi nejzkušenější "plynař". Původně jsem chtěl totiž něco v ropě-Xsara nebo C4 Picassa, případně C5 nebo pak puga 406 or 407 vše nejraději 2.0HDi RHY,RHZ,RHR jedno.RHY je nejslabší ale nejednodušší.

 

jenda22
hodnocení

0x
Provoz je plně automatický. Neměl by jste poznat ani přepnutí. Počítač ukazuje v rámci přesností dobře.

 

hodnocení

0x
avatar jinx

Skusenosť s LPG mám od roku 2012.Na Fabii 1,4MPi je sekvenčné LOVATO.Prepnutie je automaticky pri viac ako 40 stupňoch pri decelerácii,čiže je potrebné sa dostať cez 1500 otáčok a tie nechať padnúť.Pri zohriatom motore je štart vždy na benzín a po 20 sekundách keď RJ vyhodnotí teplotu prepína na LPG.Nádrž sa nedá vyjazdiť do "sucha" ale efektívny spotrebovaný objem je cca 41-42 litr zo 44litrov.Malo by to byť menej ale skúsenosť mechanika dovolila ohnúť tyčku plaváku v nádrži.

Ďalej montáž do Ford S-MAX 2,0 Flexifuel.Mali by tu byť tvrdené sedlá ventilov.Ale aj tak je tam primazávanie sediel ventilov.Tu je zástavba od TELEFLEX.Prepnutie sa koná iba v otáčkach nad 1000.A zohľadňuje teplotu.Trochu nevýhoda lebo cítiť šklbnutie.Výhodou je široká variabilita nastavení parametrov v RJ LPG od teploty prepnutia cez zákaz prepínania pri voľnobehu.Efektívny spotrebovateľný objem je 44litrov z 50 litrovej nádrže.Ostatná obsluha na obidvoch autách je identická s tým čo sa tu spomína vyššie.Čiže prepnutie na LPG je samočinné,pri minutí efektívneho objemu pípne a samočinne prepne na benzín.Po natankovaní treba znovu aktivovať LPG prepnutím na kocke.

K tej montáži a zapojeniu palivomera.Sám plynár ma od toho odhovoril.Sledovanie stavu nádrže je možné len s pomocou 4 LED diód ktoré postupne zhasínajú podľa stavu nádrže.problém nastáva v okamihu keď zistíte že 1 dióda znamená 150km.Navyše vraj dochádza k oxidácii merača a zo skúseností mi aj tak odporučil meranie denným počítadlom,čoho sa aj držím.Ďalej PP netreba brať vôbec v úvahu lebo ten prepočítava iba dojazd na benzín.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]