Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vadný termostat či těsnění pod hlavou?

Od: dejvidf odpovědí: 16 změna:

Dobrý den, mám Peugeot 307, r.v 2006, 1360 cm3, dnes po cca 3 kilometrech od nastartování mi vyskočila teplota na maximum, do červených rysek. Teplý vzduch z ventilátorů topení do auta nejde, pouze studený. Po vypnutí motoru teplota zchladne a poté stačí ujet pár stovek metrů a teplota znovu stoupne na maximum. Nevíte, jak poznat, zda jde o závadu termostatu či například fouklého těšnění pod hlavou? Děkuji.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

zaseja
hodnocení

3x

A nemáš to jenom zamrzlý?

Máš tam vůbec nějaký fridex?

@zaseja

dávám body !*hej*

Zaseja-myslel jsem že trolíte, nebo si děláte legraci, ale dle dnešního, posledního příspěvku tazatele se Vám musím omluvit-ono to fakt vypadá, že má špatnou nemrzku. No jo rad má hejno a stejně se jimi neřídí. To jsou Ti dnešní rádoby řidiči, pro něž jsou dobré rady jako pomyslné házení perel sviním!

zaseja

Mě spíš zaráží, že je tady spousta jakoby odborníků na auta a nikdo se ani nad tím zamrznutím nezamyslel, přitom to z dotazu vyplývá samo, ty nápady s těsněním a další věci mají úplně jiný příznaky.

Ještě horší ale je, že se tazatel ani nesnažil zareagovat a prověřit si to, když tomy nerozumí, tak se hned zabývá těma nejsložitějšíma variantama, ale dosud nenapsal, jak je to s tím fridexem, prostě se oteplilo, rozmrzlo mu to, funguje to a tím to asi zase do dalších mrazů nebude řešit, pak zase bude žebrat o radu.

To je prostě taková banalita že by to normálního člověka nenapdlo , že to zlobí pže má špatnou nemrzku.

Obdobná před lety bylo když soused, inženýr chtěl Fáčko roztáhnout, na 20? metrech chytlo a chcíplo- ptal jsem se máš tam benzín-jo mám,tak jsem udělal okruh kolem bloku zatáhl jej na původní místo ,odpojil lano,zaparkoval a šel jse domů. Za půl hodiny jeho nevlastní syn kmital s kanistrem na čerpačku!

Prostě jsou to věci co by fakt ani ve snu nikoho nenapadli.

PS ani bych se nedivil, kdyby tam byla původní náplň Glacelf Auto Supra + voda (náplň dávaná v prvovýrobě)

Diesel, na těch fáčkách odcházel dost často reostat potenciometru v nádrži na stav paliva, kdy jeho špička měla dvě kontaktní pecky a jedna jezdila po dráze odporu reostatu a druhá zajížděla na kontakt hladového oka. Plech mezi peckma s mědi byl tak zeslabený, že na pár kusech po čase upadla jendna pecka (nebo obě) a reostat ukazoval jen v rozsahu 1/4 až 3/4 místo 0 až 1.

Taky jsem si říkal, jak mi auto po koupi málo žere a pak jsem se prošel s kanystrem *smich*. Vždyť tam benzínu bylo ještě čtvrtka :-D

 

 

hodnocení

2x
avatar diesel

Jednoduché STUDENÝ motor nastartuj a otevři expanzku a pozorně sleduj hladinu v expanzce-pokud je KO těsnění tak půjdou bublinky, pokud je KO VP tak se hladina ani nepohne.Samozřejmě resp. předtím doplnit vodu Nepůjdou-li , task je nutno odvzdušnit protože nyní to máte zavzdušněné .Na toto je dobré mít pomůcku která zvýší výšku hladina v chladicí soustavě (na toto mám udělátko z pet lahve , která je v hrdle expanzky utěsněna). JInak nevím jak motory řady TU,ale motory řady XUD pokud bylo malé poškození těsnění, tak drželo hladinu něco pod půllitru? litr? pod minimen a dalo se s tím jezdit.

Ale dle popisu bych soudil, tedy pokud předtím topilo, že je ko VP (vodní pumpa), současně bych zapřřemýšlel kdy byly dělány rozvody a co vše se měnilo-zda-li i VP, a kladky, ne jen řemen!

 

hodnocení

1x

Omakej hadice co jdou k chladiči. Když budou studené, tak voda neproudí. Kdyby zůstal termostat otevřený, tak bude trvat delší dobu než dosáhne vysoké teploty. Jinak v dnešní době až na výjimku je výměník topení zapojený na okruhu chlazení před chladičem motoru. Jinak bych se podíval na řemen vodní pumpy, nevím zda tam tedy není na rozvodech... A taky může být ukroucená vrtule čerpadla.. Všechny tyto aspekty nejsou neobvyklé...Zejména pokud jsou venku nízké teploty a chladivo nemá požadované vlastnosti pro danou teplotu... Mrkni na expanzku, zda netlakuje, či nejde do ní olej, nebo bubliny...

VP je na rozvodovém řemenu!

jinak správná úvaha!

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Vlez do motoru koukni jestli nejsou tvrdy hadice od chladíče pokud ano tlakuje to
Po jízdě opatrně otevři expanzku jak pude voda ven tlakuje to oboje těsnění
bejt to jen termostat tak topíš jak divej
To že ti leze teplota vzhúru a navic netopí vypada na tesnení pod hlavou
dejvidf
@dabel Po jízdě jsem expanzku otevřel a nějaká kapalina z toho vytekla ven, to je fakt... Takze předpokládám, že se jedná o vadné těsnění. Děkuji.
Pokud po jizde malo vody v nadobce a po otevření se vratí vyznamě přibude nebo je vody dost otevřeš de ven tak těsnění
Ta voda se po otevření múže hnout cca o 1 až 2cm nahoru vic ne

 

dejvidf
hodnocení

Ještě bych vás chtěl poprosit o názor k tomuto. Automobil jsem nastartoval, bez problému, teplota stoupala pomalu, obvykle jako normálně, jakmile jsem měl auto několik minut zapnuté a dostal jsem se na 90 stupnů, osahal jsem hadice chladiče a obě byly studené. Usuzuji, že je tedy nejspíše problém v termostatu, je to možné? Co se týče kapaliny v expanzní nádobce, tak ta tam již po poslední jízdě není...

Ano zejména horní studená může znamenat KO termostat, spodní je do jisté chvíle OK že je studená-jde teprve do motoru takže pokud by byla stejně rychle horká jako horní na vstupu do chladiče bylo by něco KO, ale jak je to s malým okruhem-je hadice vstupu do výměníku topení také studená nebo je horká?

Jinak výše jsem Vám psal možné identifikace závad na chlazení a Vy jste se ani nesnažil doplnit chladicí kapalinu !

Vám se asi nedá poradit když neuděláte co máte!

dejvidf
hodnocení

Děkuji za rady. Dnes jsem auto byl projet, jakmile se blížila teplota k 90 stupním, sepnul termostat a teplota zas pomalu klesla. Vše funguje jak má, hadice k chladiči už byla teplá. Topení také funguje. Myslíte, že se mohla někde stát závada, když se mi to v neděli po jízdě stalo? Ráno bylo mínus 12 stupňů, tak že se třeba neotevřel termostat? Je mi totiž záhadou, že nyní vše funguje jak má. Děkuji.

kimbert*

Je to dva dny co Zaseja psal jestli je tam dostatek fridexu.Změřil jste ho? Je možné že tam byl zmrzlý špunt ,který zabránil proudění vody do chladiče.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]