Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Peugeot 206cc 1.6 16v 80kw - problémy s chlazením

Od: filipnejedly odpovědí: 9 změna:
Dobrý den, rád bych se podělil o svou zkušenost a doufám že někdo poradí. Koupil jsem ženě Peugeot 206cc 1.6 16v 80kw, r.v. 2002. Jel jsem s ním z Ostravy na druhý konec republiky a cca po 400 km jízdy konstantní rychlostí najednou prudce narostla teplota chladicí kapaliny, ovšem ručička nešla jenom nahoru, spíše teplota lítala nahoru a dolů. Po zastavení jsem zjistil že utekla voda přes víčko expanzní nádoby (nejspíše přetlakem), dojel jsem tedy velmi pomalu k nejbližší čerpací stanici a doplnil vodu, nicméně zbylých 100 km jsem jel maximálně 70-80 km/h a ručička vždy na krátkou dobu stoupla skoro k mezním hodnotám, nicméně potom vždy klesla skoro pod provozní teplotu a takhle pořád dokola. Také auto přestalo topit. Provedl jsem výměnu termostatu a přetěsnění jeho tělesa, termostat odzkoušen a funguje jak má. Samozřejmě odvzdušněno, ovšem je možné že jsou v okruhu ještě nějaké bublinky, nicméně bylo to odvzdušňováno mnohokrát za sebou. Na voze jsou nové rozvody včetně vodní pumpy (najeto cca 20 000 km) a nový radiátor topení. Uvažoval jsem o fouklém těsnění pod hlavou, nicméně voda nikde neuniká. Díky za všechny rady a připomínky.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

0x

Může být vadná vodní pumpa (protočená vrtule na hřídeli), fouklý těsnění hlavy apod. Motor se následně přehřál, vyházel vodu víčkem a je zavzdušněný, nebo to fouklý těsnění může vyrábět vzduchovou bublinu a čidlo teploty je chvíli na suchu chvíli ve vodě proto to lítání teploty na budíku.. Příp. vodní pumpa má tu volnou vrtuli jen občas, např. v zatáčce se začne točit v druhý zatáčce je zase na hřídeli volně atd..

Dost napoví "rukoměr", tlakování hadic, bublinky ve vodě, olej ve vodě, voda v oleji čoudí bíle nebo ne..

Těsnění hlavy stojí ca litr + šrouby, těsnění ventildeklu příp. i gufera ventilů pár stovek, ale servis si řekne minimálně desítku.. Součást je i nastavení rozvodu, ale pokud to nedělá lama tak to není až tak problém udělat sám, stačí dodržet postup, ten najdeš v dílenským manuálu..

filipnejedly
hodnocení

Díky moc za rady a tipy, kouknu na to.

 

hodnocení

0x
avatar totak
Kolik jsi našel odvzdušňováků? Podle typu motoru tam můžou být i 4. Lidi často odvzdušní jen ty plastové na topení a pak se diví, že mají pod hlavou bubliny. Když jsi měnil termostat tak ten na něm jsi určitě našel ale rači to prolez ještě jednou. Je ale možný že jestli ten termostat nefungoval už to mohlo dojít až k fouknutýmu těsnění pod hlavou.
filipnejedly
hodnocení

Našel jsem dva, jeden na tělese termostatu a jeden na hadici do topení, každopádně ještě kouknu jestli není třeba na chladiči atd.. Každopádně díky za tip.

PSA používá 2 nebo 3 odvzdušnovací body-na hadici do topení , na termostatu a třetí ,pokud je tak na chladiči. Alespoň ty 4 motory od PSA to tak měli-XUD9=typ 162/47kW/ a pak D9B/51kw/, XU7JP4, TU1M+,DW10ATED. Jak to má DV6ATED4 a EW10J4 jsem zatím nezjištoval i když ten první máme již rok.

 

jozef*
hodnocení

0x
Je to automat, nebo manual?
A)je asi vyřešeno!
B)to jaká je převodovka není až tak relevantní
jozef*
Naopak velmi relevantní.
Automaticka převodovka ma chlazení oleje vodou z okruhu.
Manualni nikoliv. Vsechny 206 v automatu jsou vybaveny prevodovkou typu AL4
Takže toto je velice důležité vědět.
Popisuji níže. Jinak stejný problem muze mit i někdo jiný...

 

jozef*
hodnocení

0x
Proc se ptam...
Nedavno jsem tu mel dve 206 1.6 a 1.4
Stejné problémy.
206 s motorem 1.6 mela vadné těsnění pod hlavou, toto byl již druhý motor který jsem delal. Výměna těsnění a vse vporadku.
U 1.4 také těsnění pod hlavou, ale vymena moc nepomohla, stale se prehrivala, jednou topila, jednou netopila. Odvzdusneni nepomáhalo. Uz jsem byl v koncích. Jediny rozdil mezi oběma auty byl, ze ta 1.4 měla automatickou převodovku typ AL4, ktera ma na svem bloku chladič oleje ochlazovany prave vodou z okruhu.
Odpojil jsem od něj hadice po demontáži baterie a kasliku. Chladič byl plný sajrajtu, jelikož je níž usazuje se do nej všechno možné. Profoukl jsem ho stlačeným vzduchem, nasypal do něj sodu a zalil octem (ctete správně) nechal penit cca hodinu. Proplachl vodou, profoukl stlačeným vzduchem a znovu zalil octem tentokrát bez sody. Nechal pusobit 24 hodin, pore proplachl vodou, vse pripojil.
Otevrel nadobku dolil vodu. Odvzdusneni: povolit sroub odvzdusneni na bloku za termostatem ( imbus) cekat dokud nepotece jen voda, uzavřít a itevrit cepicku udvzdusneni na kolenu hadice do topeni, pockat az potece jen voda bez vzduchovych bublin. Toto vse za studena při otevřené nádobce!
Po nastartování topilo auto do 5 minut (vlazny vzduch nez se samozřejmě zahřeje úplně) teplota motoru se ustalila kol. 80°C žádné vaření, vse vporadku.
Upozorňuji, ze na topení záleží, ten okruch se bez nej nebude dostatečně chladit! Topeni nema zadny kohout na vodu, radiátor hřeje neustále a je omezovan pouze klapkou aby teplo neslo do kabiny při vypnutí topeni.
Jeste muzete mít zanesené topeni, nebo nejakou hadici pricpanou...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]