Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Detonace v motoru

Od: bowie* odpovědí: 8 změna:

Ahoj, mám menší problém u mé čtyřkolky Hsun 400 u které při prudkém přidáni plynu v motoru zazní takoví kovoví ťukot (myslím že detonace) a jen když je motor max zahřátý a jedu do kopce na šestý převodový stupeň(na 4 vůbec a na 5 jen občas). Po rovince při plynulém přidávání nic neslyším...

Jen abych na nic nezapomněl motor má nový píst Wiseco a výbrus na všem je najeto cca 500km díky pístu se zvýšil kompresní poměr z 9.5:1 na 10.5:1 a za další je předepsaná svíčka NGK DR8EA a já mám NGK DR8EIX (iridium) izolátor svíčky má světle hnědou barvu až do cihlová takže asi ve směsi problém nebude...

Napadají mě tyto možnosti: špatná CDI jednotka, nevhodná svíčka, špatně seřízený karburátor a nebo motor je defakto ještě v zajíždění a dost se hřeje (větrák chlazení oleje se neustále zapíná a to jezdím tak na 40% plynu a žádný terén nebo hnaní motoru do max otáček a podobně...

Jen pro zajímavost: karburátor jsem nastavil tak že jehlu jsem dal tak aby byla max zvednutá a šroub bohatosti jsem povolil na 3.5otáčky místo 2.5 ale barva svíčky se vůbec nezměnila a ten klepot zůstal stejný i po tomto nastavení - myslet jsem že když obohatím směs tak se to bude méně zahřívat, ale vůbec nic ze nezměnilo :-?

Ještě jsem chtěl vyzkoušet nějaký ten přípravek na zvýšení oktanového čísla, ale bojím se abych stím nic neudělal když se to ještě zajíždí... :(

Opravdu nevím si rady, jestli počkat až se to zajede a doufat že to bylo tím jak se to zahřívalo a nebo hledat tu záhadnou závadu...

Díky za každou poznámku nebo radu!

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Dobrý den všem motoristům. Pokusím se objasnit možnou příčinu a jak na to , na základě vámi uváděných informací .

Pro správné spalovaní ve válci je potřebné složení směsi , 1 díl benzinu a 15 (16) dílů vzduchu. Pokud je směs chudší dochází k pomalejšímu hoření (pomalejšímu šíření hoření od zapalovací svíčky k nejvzdálenějšímu místu spalovacího prostoru) ve válci.Tím dochází před postupujícím hořením ke stlačování dosud nezapálené směsi až na takový tlak , že tato stlačovaná směs před postupujícím hořením detonuje a to jsou zřejmě ty zvuky jak uvádíte.
Proč při jízdě do kopce a zpravidla na nejvyšší rychlostní stupeň. Správném složení směsi pro spalování , zabezpečuje pro celý rozsah otáček motoru u karburátorových motorů karburátor a také jeho difuzor se šoupátkem nebo škrtící klapkou. Funkce difuzoru (zúženého průřezu v karburátoru) je založena na rychlosti vzduchu který přes difuzor proudí.Čím větší rychlost prodění vzduchu v difuzoru tím se zde vytváří vyšší podtlak , který vysává benzín z hlavní trysky . Právě hlavní tryska a difuzor se šoupátkem (škrtící Klapkou) karburátoru , zabezpečují správné složení směsi ve vysokých _ max. otáčkách motoru. Aby rychlost vzduchu v difuzoru (množství vysávaného benzinu z hlavní trysky) odpovídala správnému složení směsi při konkrétních otáčkách , musí být šoupátko - škrtící klapka karburátoru , otevřena jen tak aby potřebné množství vzduchu , které je dáno obsahem válce a otáčkami , vytvořilo v difuzoru takové podmínky , aby složení směsi odpovídalo potřebám 1:15(16).
K čemu dojde při snaze včas nepřeřadit a vyjet kopec na vyšší rychlostní stupeň. Otevření šoupátka - škrtící klapky odpovídá poměrům pro jízdu pře stoupáním.Při jízdě do svahu na stejný rychlostní stupeň , dochází ke snižování otáček a tím při stejném otevření difuzoru , ke snížení rychlosti průtoku vzduchu difuzorem - k nižšímu podtlaku - menšímu množství vysávaného paliva z hlavní trysky - to je ochuzení směsi a dochází k jevům hoření a k detonacím ochuzené směsi , jak je uvedeno výše.K zamezení tohoto jevu , je nutné přeřadit na nižší rychlostní stupeň , tím se zvýší otáčky - rychlosti vzduchu přes difuzor a poměry pro správné složení směsi se optimalizují.
K omezení detonací samozřejmě pomůže vyšší antidetonační vlastnost benzínu a také optimální seřízení předzápalu a některá další opatření. miro
bowie*
Asi mas pravdu Miro, kdyz si to tak ctu dava to logiku a sedi to dokonale. Pristi tyden budu doma tak se do toho ihned pustim ted je tam tryska 150 jakou myslis ze mam vyzkouset 160-170...? Jen me jeste zajima zda nemam zvolit i jinou svicku nebo aspon pozmenit odtrh kdyz tam vznikaji odlisne tlaky, ted je tam myslim 0,7... Nebo to mam nechat tak jak to je? Diky, moc si vazim vsech rad!

Motorismu zdar.

V prvé řadě bych používal benzin s vyšším oktanovým číslem a přizpůsobit techniku ovládání , jízdy , tak aby nedocházelo k výše uvedeným jevům. Použití jiné svíčky a jejího odtrhu by zřejmě nic neřešilo.Není mně jasné o jakých odlišných tlacích hovoříte.Pokud máte na mysli ty tlaky , co způsobují detonace , tak to se nedá ovlivnit odtrhem svíčky , snad trochu , použitím studenější zapalovací svíčky a snížením předzápalu. Za vyzkoušení by stálo použít větší hlavní trysku , ovšem na úkor spotřeby a případnému nežádoucímu ovlivnění složení směsi v celém režimu otáček motoru. Nejefektivnějším řešením je opatření , jak je uvedeno v prvé větě tohoto článku. miro

bowie*
hodnocení

Tak Miro, OMV 100 a tryska 160 misto 150 a problem je vyresen! Nic neklepe a jede vse jak ma - jen ted nevim co vic pomohlo zda ten benzin nebo tryska... :) ale priklanim se vic k tomu benzinu. Kazdopadne je po problemu a moc ti diky! :) Mej se...

 

hodnocení

0x
avatar axus

Zvysenim kompresniho pomeru dochazi i ke zvyseni spalovacich tlaku.

Pokud si zaroven s timto neupravil (nesnizil) i predstih zapalu (predpokladam, ze tento motor nema cidlo klepani), tak s velkou pravdepodobnosti dochazi k detonacnimu horeni.

Byt Tebou bych zkusil pouzit benzin s vysim OC. Pokud to nepomuze, tak pak je problem jinde.

 

slonbonjohn*
hodnocení

0x

Na tvém místě bych se zeptal kluků, který s tím budou mít víc zkušeností na : quadmania.cz/...

bowie*
hodnocení

Na quadmania.cz jsem každou chvilku ale nikdo tam zadne detonace neresil. Vyzkousim jine palivo asi OMV 100 a pak uvidim popripade aditivum Liqui Octane Plus.

Jinak jak bych sesteloval predstih kdyz je to tam na pevno prisrubovane?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]