Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Smichání nouzově 1L 5W40 s 10W30 Je to OK?

Od: kc odpovědí: 12 změna:

Zdravím, chtěl bych se zeptat, dnes se mi rozsvítila oranžová kontrolka "nizká hladina oleje" ujel jsem ještě asi 50-100 metrů na nejbližší místo a dolil olej co jsem měl v kufru, bohužel to byl olej, který jsem měl do jiného auta. V autě byl 5W40 cca od léta 2021 nouzově jsem dolil 10w30 castrol magnetic přesně jedno to balení 1L nic jiného nebylo po ruce do plné rysky. Kontrolka již nesvití auto jelo v pořádku. Říkal jsem si, že 1L odlišného oleje snad nemůže zničit motor okrem toho jet bez oleje a zadřít motor by bylo horší. Ptám se je to opravdu tak vážné? Zniči mi to motor nebo turbo nebo něco? Dá se na to cca týden jezdit než vyměním olej v servisu?

Díky za odpověd.

Jedná se o Octavii 2 1.4TSI 90KW/CAXA 2010

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

petrovic
hodnocení

2x

Lepsi nejaky, nez zadny. Ale i tak, co nejdrive vymenit.

 

hodnocení

2x
avatar magdon

Na dojetí se nic neděje, motor to zkousne. Ovšem bylo by dobré co nejdřív komplet olej vyměnit.

 

xenofob
hodnocení

1x

nevim jak se da zničit motor, který od léta do prosince sežere litr oleje...ten je už zničený

Sice souhlasím..ale záleží kolik toho za tu dobu najel..od léta do prosince.. třeba pár desítek tisíc km..*zmateny*

doutnak... a litr v čoudu, jo? *hi*

Mě teda motor 2.0DCi s nájezdem 270tkm za rok 15000 sežere tak 300ml

Spíš bych sázel na xenofoba. Ten motor je prostě špatnej. Buď teče a nebo pravděpodobně žere. Zvláště po Castrólech. Oleje na prd a jen karbonují. Vsadil bych se na zapečené kruhy nebo vyjeté lágry.

kc
hodnocení

Najel jsem cca 13 000KM od poslední výměny, když bylo ještě teplo venku kontroloval jsem každý cca mesíc olejovou měrku ta se držela pořád na stejném místě. Až těd v zimě kdy jsem to nekontroloval sežral nějaký olej až pod minimum. Dle mého je to spíš stylem řízení tahám to do větších otáček atd.., nicméně netuším motor má 118tkm nikde nic neteče ani není žádný divný modrý kouř z výfuku. Tak teď mohu jen vyměnit a sledovat, takhle ale neřeknu může žrát klidně litr na pár tisíc KM. Když to vezmu zpátky o 2 roky, tam byli všechny výměny seperátní od výměny po výměnu nikdy jsem nemusel řešit tuhle situaci.

Mě u 1,9dci chytalo "krámy" Jednou jelo dobře...zvuk měkký, klidný..nehulilo,nesmrdělo a když to na něj přišlo ( přijde- ještě ho mám) tak běží jak traktor, smrdí, hulí modročerně a netáhne.. takže vysazuje turbo- počítám. A pak zase "krámy" zmizí a jezdí pěkně.A když má ty blbé dny.. někdy i stovky km,tak MIZÍ olej.Když netrucuje,tak olej skoro nežere..VYPOZOROVAL jsem. Renault Scénic 74kw.Dodnes nezjištěno, proč to dělá.. diagnostika nic..a turbo se mi zatím vyndavat nechce

 

kc
hodnocení

Děkuji za odpověď hned zítra vyměním komplet olej,filtry a dokoupím pro jistotu stejný olej jako nouzák.

 

asd1
hodnocení

0x

Fakt 10W30?

Žraní oleje je u starších TSI spíš vlastnost než závada...Oleje jdou všechny normálně míchat pokud splňují specifikaci pro daný motor. Obecně 5w30 tam patří 10W40 už ne ale motor to zkousne taky, problém může být za studena v mrazech, ale to by ho tam musela být aspoň půlka náplně..

PS měnit olej v servisu se oproti svépomoci dost prodraží, litr oleje stojí stovku a filtr taky tak, ca 150,- doprava až domu.. Práce 2x 10 minut (mezitim se nechá vykapat..) A na rozdíl od servisu máš jistotu že se to opravdu měnilo a olej neni nejlevnější sudovka kterou tam lejou do všeho.. Filtr dop. Mann

 

max*
hodnocení

0x
U michani oleje je spis problem s kvalitou, nez viskozitou 5W, 10W.
U takto starsiho auta tam staci 10W-40, dle specifikace vyrobce vozidla.
5W je do vysokoobratkovych stroju a mozna pro extremni mrazy, to tady nemame.
Vam doporucuji 10W-40, vyrobce Mobil nebo Shell. Na dojeti nic nepokazite ani fritakem, porad lepsi, nez bez oleje.
Problem je spise s prevodovymi oleji, tam pokud date jiny, nedojete ani domu.
Ale jsou jen dvy typy, pro synchronni a asynchronni. To se Vas tykat nebude.

 

makk
hodnocení

0x

Lepší než jet bez oleje, ale počítejte s vlastnostmi 10W30 a co nejdříve vyměňte.

 

xenofob
hodnocení

0x

tato "moderní" auta nemají v pohyblivých částech téměř žádné vůle, není kde by se ten olej ztrácel , pokud je motor ok

problémy 1.4 TSi zná snad každý mechanik, špatné palivo a jízdní styl způsobují zakarbonování a použití oleje nesprávné specifikace má za následek opotřební pobylivých částí a následně motor bere olej...stačí odjet jeden interval ( do další výměny) s olejem, který tam nepatří, nebo natahovat výmenu na longlife 30 tis...

zajímal bych se o historiii resp. servisní historii auta a pokud o ní nevím , poslal bych to do světa:-P

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]