Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Oprava hydraulické ho zvedáku

Od: jirka30 odpovědí: 10 změna:
Zdravím, mám hydraulický zvedák 2,5t, klasický pod auto a nechce moc zvedat, samovolně klesá a pořád se to zavzdušňuje.. nevíte někdo kdo by byl schopný to opravit nebo kdo se tím zabívá...díky.
Oprava hydraulické ho zvedáku

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Mě ten zvedák tekl přes pumpovací minipístek. Tak jsem dal nový o-kroužek a opět krásně pumpuje.

Pokud zvedá málo a po malých dávkách a nezvedne úplně, tak došel olej. Dolej špuntíkem hydraulický, ale na nějaký hobby zvedák vyhový i motorový.

Taky nemusí těsnit ten zavírací kohoutek. Je vymačkán a stále trošku přepuští. Je tam pod ním vymačkaná kulička. Možná by šla použít z vhodného ložiska.

jirka30
hodnocení

Oleje je tam pravě dost na rysce co sem vyčetl v manuálu...

 

hodnocení

2x
avatar amper

Dělal jsem opravy hydraulických válců 10 let. Za tu dobu jsme tam měli tyhle zvedáky snad jen jeden nebo dva. Důvod? Oprava, pokud si ji neděláte sám, je nerentabilní. Nový stojí cca 1400 Kč, v akci možná míň. A musí se to komplet rozebrat, přetěsnit, vyměnit olej. Těsnění uvnitř je dle toho, jak se Číňan vyspal, většinou je hlavní těsnění (tedy těsnění pístu ve válci) v háji. Bývá tam cosi, co není ani manžeta, ani omegat (je to o-kroužek a silonové cosi) a do zástavby klasická manžeta nejde. Dělali jsme tedy těsnění na míru. Takže rozborka - oměření - shánění standardních těsnění - výroba těsnění na míru - sborka, olej, vyzkoušení. Když to jde dobře, tak 2 hodiny práce. Něco jiného bylo, když si to zákazník sám rozebral, přinesl vyčištěný píst a válec a řekl - tohle těsnění je v háji, potřebuju nový. Pak to bylo dejme tomu na půl hodiny.

Gumídkovu domněnku o vymačkané kuličce nemohu potvrdit. Na části heverů není, a na zbytku, který jsem viděl jsou klasické ložiskové, tedy několikrát tvrdší než protikusy.

...navíc většina hydraulických panenek už není rozebíratelná a dokonce to výrobce píše jako výhodu, že je spoj obvařen...

Panenky jsou jiná sorta a pokud ji rozebrat lze, opravoval jsem je rád. Ale je pravdou, že co mi padlo pod ruku, bylo staršího data výroby.

 

jezisek
hodnocení

0x

Já nedávno opravoval svůj hydraulický zvedák. Oprava někde v servisu by nebyla rentatibilní tak jsem to rozebral našel podle mě poškozené těsnění, zajel do prodejny kde to prodávají abych dostal co nejpřesnější (jako laik bych to na netu určitě nevybral správně) a vyměnil a už je to v pohodě. Koupil jsem i lepší těsnění a i tak to stálo nějakých 70-80kč.

 

hodnocení

0x

Dobrý den!

Také jako předchozí rádci mám, z vlastní zkušenosti obavu, že oprava v servisu hydrauliky nebude rentabilní, vzhledem k pořizovací ceně heveru.

Přestala mě, po osmi letech provozu "tlačit" štípačka dřeva. Předběžná cena opravy v servisu 3000,-Kč + cena materiálu. Nová štípačka se dá pořídit za cca 5000,-Kč. Rozebral jsem to proto sám, na píst v tom servisu za 120,-Kč nasadili nové těsnění ., a bylo to! :-D

 

jirka30
hodnocení

Noo asi to tak dopadne, že si to sám zprovozním... ještě mám dotaz..jednou jsem zvedák půjčil a zřejmě mi někdo hýbal se šroubem co se redukuje tlak..nějak kvůli bezpečnosti, nevíte jak se nastavuje když už to budu mít rozdělané..

Teda - z Vás to leze jak z chlupatý deky. Bezpečnostní ventil je bezpečností prvek. To znamená, že se na něj nesahá a zásadně se nepřenastavuje. Co si kdo udělá doma, je jeho věc, ale hrabat se v nastavení bezpečnostního ventilu něčeho, co mi neříká pane, může akorát úplnej dement.

Bezpečnostní ventily fungujou tak, že tím šroubem navrchu regulujete stlačení pružiny v dírce pod šroubem. Tedy regulujete sílu, kterou pružina tlačí na kuličku pod ní. Čím víc utáhnete šroub, tím větší síla pružiny a pumpičkou napumpujete větší max. tlak. A naopak, čím víc povolíte... Regulace max. tlaku probíhá tak, že tlak oleje působí zespoda na kuličku. Při dosažení určité max. hodnoty tlak oleje přepere sílu pružiny a zvedne kuličku. Tím se otevře přepadový kanálek a olej ucvrkne zpět do nádrže.

Takže celá závada může teoreticky být i v rozštelovaném ventilu, ztracené pružině nebo kuličce v něm. *ticho*jak jsem psal, zásahy do bezpečnostních prvků jsou nepřípustné *ticho*. V žádném případě netvrdím, že je to příčina závady a nenabádám ke šťourání.

Ještě několik poznatků z mé "amatérské" opravy hydraul. štípačky a z rad na fóru "nasetraktory.eu", kde se hydraulikou také zabývají a kde jsem "čerpal rozumy".

1/ je dobré opatřit si předem techn. výkres sestavy. Já jsem jej získal na webu /katalogu/ dodavatele náhr. dílů.

2/ začít s kontrolou ovládacích a jiných, snáze rozebíratelných částí

3/ postup demontáže si dokumentovat /zákres, foto/ aby jste nemusel zkoumat jak např. sestavit řadu podobných dílů /pístky, pružiny těsnění/

4/ případnou potřebu nových těsnění řešit v nějakém servisu hydrauliky. V e-shopech originálních ND jsou tyto věci až nekřesťansky předraženy.

Nastavení pojistného ventilu vyžaduje měření tlaku válce spec. tlakoměrem, nebo siloměrem. Na tom fóru "nasetaktory.eu" radili do toho nezasahovat a když je to potřeba nastavit to nejdříve na menší tlak a zkusmo přidávat, až to zvedá předepsanou zátěž.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]