Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Celolak trabanta

Od: trabimaster odpovědí: 10 změna:

Zdravím, budu dělat v domácích podmínkách celolak trabanta. Poradil by mi někdo po čem se dívat? Jaký základ na ten duroplast, jakou značku barev ideálně a jaký lak abych dosáhl co největšího zrcadlového efektu? Případně když nastříkám základ/plnič, barvu, lak co z toho brousit do roviny? Stačí když už budu mít hotový i bezbarvý lak že to pak pod vodou vezmu do roviny 2500 šmirglem nebo jaký je nejlepší postup? Díky moc za rady, moc se v tomto nevyznám

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

olinl
hodnocení

2x

Pár rad na poradně ohledně stříkání aut tu je, je potřeba je dohledat. Na Youtube je toho také dost i v češtině. Upřímně-není to vše tak jednoduché, jak se na první pohled zdá, aby stál výsledek dlouhodobě za to. Jde i o to, jak na tom to auto nyní je-rez, barva, sváry, slepence lepidlem apod. Takže jen obšírně: Na Trabanta se v originále stříkala pouze barva s tvrdidlem, ne jako dnes barva a na to bezbarvý lak s tvrdidlem pro možné "vyšší lesky". Jako základovku přímo na kov můžeš použít řeckou BODY 2K(3K) 989 BODY 989 Primer E/... + tvrdidlo + trošíček C6000. Rez na plechu zlikvidovat všechnu i ty cestičky okolo , kity(tmel) se prodávají vesměs kvalitní všechny, neměl by být problém s "přídržností". Před nástřikem vše odmastit ředidlem, na podlaze při stříkání mít vlhké hadry, kam se bude zachycovat přebytečná padající barva, aby se nevracela zpět na stříkaná místa, která by se musela po zaschnutí zbytečně přebrušovat. Nanášet barvu ideálně při teplotách okolo 20 stupňů a víc. Šmirgl pod vodu jsem použil nejjemnější hrubosti 1000 na finálním laku. Je toho hodně..

kami123

karoserie na trabant se dělala nerez, tak starosti se rzí opadají.

Mě dělal v amaterských podmínkách největší problém prach.

olinl

kami-Tráboše jsem měl rozebraného do šroubku, je to opravdu jednoduché auto a kdyby byl z nerezu, nikdo by ho nenechal ekozlikvidovat, ještě by tu pořád jezdily-jednoduché, lehké, snadno opravitelné bez elektronických vymožeností, poruchových čidel, prostě sen všech motoristů a noční můra automechaniků *smich*

skelet tráboše určitě není z nerezu. To by silně převyšovalo hodnotu a tolik lidí by si ho nemohlo dovolit.

Je z ocele a normálně ošetřeno fosfátováním.

olinl

trabimaster-na to nejdůležitější jsem zapoměl: NEMÍCHAT RŮZNÉ SYSTÉMY BAREV MEZI SEBOU! Např. mít podklad syntetiku a na to stříknout nitro/aceton-výsledek: zvrásněný povrch nebo se to odfoukne od plechu/základu a můžeš začít znovu (a že to není levné..). Potom musíš mít stříkací pistoli s měnitelnými tryskami a vhodný kompresor s velkým zásobníkem na vzduch, opravdu je toho hodně..

kami123

Já myslel ten bakelit -duroplast *smich*

 

hodnocení

0x
Pusťte si nějaké video nebo radši víc videií na YouTube a budete o něco moudřejší.. Naučit vás tady dělat celolak by bylo na několik lekcí .Ale říkáte Trabant. .Tam máte výhodu, že nebude potřeba skoro kytovat,páč tam nebudou žádné důlky a promáčkliny jako na plechovém autě:)

 

 

makk
hodnocení

0x

Velký problém amatérského lakování auta je hmyz, případně prach. Lakovací kabinu nejspíš nemáte, takže to budete dělat venku a obzvlášť, když se vám povede vybrat barvu, která láká určitý druh hmyzu (nejčastěji to je bílá, žlutá nebo modrá), tak máte vymalováno. Taky se sává, že ze zákona schválnosti těsně po dokončení kolem proletí Tatra naložená třeba "palivem" do bioplynky a můžete lakovat znovu.

Pokud chcete šetřit, doporučoval bych si podklad udělat sám (materiály stejné, jako na plechové auto) a finální nástřik nechat na profesionálovi. On ten materiál je také poměrne drahý, takže samotná práce na finální lakování nestojí moc (nejdražší je broušení). Problém bude sehnat lakýrníka, který vám na to přistoupí. On chce taky vydělat, takže tohle se mu moc líbit nebude a navíc neradi dělají na něčí podklad, kvůli případné reklamaci. Pak je těžké se dohadovat, jestli byla chyba v podkladu nebo finálním laku.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]