Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna baterie

Od: dasa* odpovědí: 10 změna:
Dobrý den, prosím, mohl by mi někdo poradit ohledně výměny baterie? Koupila jsem do auta novou baterii. Po výměně však auto nechce naskočit. Kontrolky svítí, centrál funguje a je slyšet, že baterka chce auto nastartovat, ale nechytne to. Předtím auto startovalo hned. Asi 5x během půl roku se mi se starou baterkou stalo to, že motor naskočil, ale pak se začalo auto škubat a nešel přidat plyn. Musela jsem nastartovat znovu a pak už to bylo dobré. Vždy se to stalo po ránu, když jsem jela do práce. Na zpáteční cestě se to nestalo ani jednou. Na zimu jsem koupila novou baterii s trochu větší kapacitou. To snad by ale vliv na nynější stav mít nemělo. Auto nestartuje ani se starou baterií, kterou jsme zkusili dát zpátky. Mohl tam být nějaký zkrat? Těsně po výměně nové baterie prý startovalo. Druhý den ráno již vůbec. Večer jsem šla ještě jednou auto zkusit nahodit. Všimla jsem si na kapotě čistého místa bez sněhu, které bylo v místě nad baterií. Jinde byl namrzlý sníh. Ten večer při pokusu o startování mi přišlo, že je v autě lehce cítit zápach něčeho se jakoby pálícího. Ale jen slaboučce. Může být špatná svíčka, nebo tak něco?

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Pravděpodobně baterku něco v autě vybíjí. Proto odešlata stará a vybila se ta nová.

Místo ohřevu na kapotě tomu napovíá, že tam v klidu tečou velké proudy.

Vyfoťte motorový prostor a hoďte fotku sem.

Pak napište o co se jedná.

Výrobce, model, rok, motor (př.: Škoda Fabia 1 rok 2003 motor AZF nebo 44kW)

Přesně to mne napadlo- je tam v místě roztátého sěhu nějaký zdroj tepla. Jiný zdroj než baterie v autě není- tj něco "žere" baterku a ta se zahřeje a tím odtaje sníh. Měřit, vypínat, zapínat jednotlivé spotřebiče a najít toho žrouta. Ideální, ale u osobních vozů ne běžná věc, je odpojovač baterie / také jsem o víkendu dobil baterii a vypnul abych omylem něco nezapomněl/.

 

hodnocení

1x

A co když se tam třeba ani nic nevybíjí, ale naopak špatně nabíjí... Zejména když to při nové baterii startovalo...To, že by se roztekl sníh v jednom místě, to by tam muselo něco hřát strašně moc a to by baterka asi lehla za chvilku...

Zkontrolovat všechny silové spoje, to je to nejjednodušší. Kdyby to bylo něco od Škodovky, tak tam se často rozpaloval držák silových pojistek (těch plíšků na baterce)... Tam mrknout hlavně tam...

 

hodnocení

0x
avatar regine

Pokud dlouho nízké napětí/napájení nutno dle návodu k autu znovu nastavit bezpečnostní blokování/odblokování vůči klíči. - Odhaduji - pokud elektrika jde, ale startér se neroztáčí.

Co znamená - "prý startovalo"?

 

kami123
hodnocení

0x

Je v nádrži palivo?

Když se podíváte na baterku, jsou kontakty (+) a (-) ve stejném pořadí jako na staré?

Kdyby přehodila + a -, tak jí vznikne obrovský zkrat díky usměrňovacímu můstku v alternátoru.

kami123

Tak silný, že by ten můstek dokázal ihned spálit?

Teď mne napadá, že by se to dalo ověřit, na kterou stranu se točí starter, ale laik nepozná na kterou se točit má.

Pak třeba nabbíjčkou na mobil s kontrolkou.

Ale pokud je pravda, že to těsně po výměně startovalo, tak to možné samozřejmě není.

Záleží co je to za auto, někde jsou silové pojistky, třeba v Hyundaii i30, tam jsem to viděl, že přehořela jenom pojistka na takové pojistkové desce (v jednom kuse), stálo to 1600Kč, ale nic jiného se nestalo. Ale tam kde jištění není, tak v ten okamžik se altík zničí a už jsem viděl na autě starší provedience jako Opel Omega a Jeep, že vyhořela i řj motoru...

Ano, shoří okamžitě. Diody mají v tu chvíli propustný směr a táhnou přes sebe proud, který baterka dodá, takže klidně 400A. Záleží na autě, zda má jištěn alternátor pojistkou. Třeba Felicie, Favority, Š120 a starší pojistku alternátoru neměli. Tam se dokázal poškodit i svazek vodičů, pokud diody ještě proud ustáli a vodiče se tavily.

Třeba Fabie už má koncepci od VW, kdy je nad baterkou pojistkový box plný MIDI pojistek 50-180A a je tam pojistka altíku, kdy dojde pouze k přehoření.

 

asd1
hodnocení

0x

Jaké auto/ motor?

Měř napětí baterky a klidový odběr jestli jí něco nevybíjí. To teplo by odpovídalo. Škubání může mít víc příčin, od tlaku paliva přes vadný kabely cívky čidla teplota, podpálený ventily vadný volnoběžný ventil atd. Zápach něčeho může být taky spousta věcí. Nějaký zkrat je dost možný, prohlídni kabeláž jestli není opálená nebo okousaná izolace apod.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]