Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Omezování / zákaz starších aut v budoucnu v ČR

Od: drdoktor* odpovědí: 9 změna:

Ahoj,

píšu sem poprvé, tak doufám, že se ptám na správném místě :) Na tuto otázku jsem nebyl schopný najít odpověď na netu.

Netušíte prosím někdo, jestli je nějaký výhled co se týče omezování (např. vjezd do center měst) či celoplošného zákazu starších aut v souvislosti s "green dealem", přechodu na elektromobilitu apod? Předpokládám, že by se to řídilo emisními normami EURO?

(proč mě to zajímá - řeším koupi ojetiny s výhledem delšího používání. Nechci novější auto, důvody jsou osobní i objektivní - moderní auta se mi nelíbí vzhledově, jsou přeplácaná elektronikou / zbytečnostmi které nechci, kutilsky hůře opravitelná a méně kvalitní / robustní.)

Předem mockrát děkuji za odpovědi!

Honza

(foto pro upoutání)


Omezování / zákaz starších aut v budoucnu v ČR

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

6x

Vjezd do měst - dá se očekávat zákaz, už to zkouší, ale mám dojem, že po vyhodnocení to prakticky nějak nefunguje. Zákaz starších aut neočekávám, to udělají jinak. Hodně jich zlikvidují při STK, hodně ekodaní při přepisu... Já koupil auto za dvacku a desítku zaplatil eko. To mnohé kupce odradí...

Hlavně to odradí mladé řidiče, protože 12000kč dají za roční první pojsitku povinného ručení.

 

tyler
hodnocení

3x

Inu, vzhledem k tomu, jak se věci vyvíjí, si myslím, že se bude neustále lobbovat za to, aby tato (stará a poctivá) auta ze silnic vymizela. Už teď mají "ti nad náma" několik pák, jak to provést. Naučil jsem se, že pokud už někde něco funguje (např. zákaz vjezdu vozidel s normou x a méně do měst), zpravidla se to rozšíří i dále. Toto platí nejen v rámci státu, ale i v rámci států. Jeden od druhého kopíruje způsoby, jak lépe nás všechny ochránit a zároveň na tom něco vydělat. Je to přirozené. Nevím, jak to bude v budoucnu s cenami PHM, ale dovedu si představit, že za pár (doufejme několika desítek) let budete rád, když jednou ročně pod stromek dostanete litr paliva, abyste si mohl na chvíli "na tajňačku" v garáži nastartovat svůj milovaný starý vůz, který tam za 1.) nemá co dělat protože ne-EKO a za 2.) budete riskovat pokutu jako kráva, protože ne-EKO a protože to někdo řekl. Ale co by člověk neudělal pro trochu nostalgie, že jo...

Nechci šířit poplašné zprávy, tohle je jen můj neoptimistický pohled na věc. Ono pokud se např. rozjede výstavba fúzních reaktorů, elektřina bude zase trošku více dostupná na místech, kde nebyla (nabíjení elektroaut) a třeba se nakonec všichni budeme vozit elektro auty.

A jinak s vámi názor na dnešní auta naprosto sdílím. Je mi špatně z jejich vzhledu jak zvenčí, tak zevnitř. O elektronice už nemluvím vůbec, ta jde od jistých let spíše proti uživateli, než že by nějak pomáhala.Ale děkujme za to, že tam ještě stále mají volant!

 

makk
hodnocení

3x

Je všeobecně známo, že "je zájem" dostat stará auta ze silnic. Kdo má IQ víc než automatická pračka, tomu je také jasné, že nejde o ekologii, ale o to aby automobilová lobby měla kšeft. Bohužel ta lobby je vlivná. Ale pokud jednou bylo auto schváleno pro provoz, nelze mu zakázat jezdit. Ale budou dělat vše proto, aby to znepříjemnili. takže přesto, že v Německu se prokázalo, že zákaz vjezdu starých aut do center měst ničemu nepomohlo, půjdeme jistě touto cestou i my. Časem bohužel asi zavedou i "ekodaň", která se bude platit každý rok. Můj odhad je, že nějakých 10 let to ještě bude únosné a pak se buďl lid vzbouří, nebo to skutečně ekologické chování nebude možné.

Několik faktů. Felicie váží něco přes 900kg, SUV přes 2,5t, je tedy 2,8x těžší. Vezměme důchodce, který má Felicii 21 let a řidiče, který se chová "ekologicky" a každé tři roky si koupí nové moderní auto. V prvním případě nám na 21 let stačilo 900kg "autohmoty", ve druhém 17,5tuny. To je skoro 20x víc! A ta hmota se musí někde vzít, musí se vytěžit, zpracovat, dopravovat a nakonec i zlikvidovat. A rozdíl v emisích? Naprosto zanedbatelný, kdo ví, zda ta Felicie nemá v absolutních hodnotách emise nižší než nové SUV.

Důchodce s Felicií jim hrozně vadí, ale letadla a lodě nikdo neřeší. Jedna nákladní loď produkuje stejné emise jak 65 milionů osobních aut.

Bohžel dnes ale zdravý rozum nikdo neposlouchá, nejde o přírodu, jde o prachy.

 

hodnocení

0x
avatar totak
Ekoblázni spíš prosadí větší zdanění pohonných hmot než aby prosazovali zákazy do měst. Takové zdražení působi víc plošně a nějak nám tu elektromobilitu vnutit musí. Protože jinak lidí budou mít snahu udržovat v provozu staré poctivé kusy za cenu toho že budou mít po zahradách dárce orgánů a to se likvidátorům nehodí do krámu.
bz*

V Rakousku se to projednává, je to nějaká uhlíková daň 30,-€ za tunu paliva v Německu to bude 25,-€ za tunu

archiv.hn.cz/...

 

xenofob
hodnocení

0x

Marně hledas odpověď na to co by se mohlo v budoucnu stat... Vzhledem k tomu ze ten dotaz myslíš smrtelné vážně dovolím si tvrdit ze lide ČR blbnou... Buď věkem nebo po covidu nebo jsou líbí od narozeni... AV budoucnu to bude ještě horší...očekávat se dá výbuch sopky tornáda, srážka s meteoritema a 3svetova

 

hodnocení

0x

Pokud chcete koupit ojetinu a máte nějaký pěkný kousek k dispozici, tak ji kupte. Je otázka, jak to se vším dopadne a i tak to bude ještě pár let trvat. Kdybych vám teď řekl, že se za 5 let přestane prodávat benzín, změnilo by to nějak vaše rozhodnutí?

bz*

Myslím že u nikoho ne, ale od 22.7.2022 má být v Rakousku nová daň 0,70€ na litru.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]