Nejste přihlášen/a.
Těsnění pod hlavou. AKL 74kW na to taky trpělo.
Co se týče blikání, tak pravděpodobně čidlo. Kolik má najeto?
Jestli na svíčce byl bordel a stále doléváš olej a vodu, tak bych sázel na to těsnění. Ty 1.6ky jsou žrouti oleje.
75kW oproti AKL má jen elektronickou klapku s plynovým pedálem jako všechny Fabie a do výfuku se žene větrákem čerstvý vzduch k vůli prvotnímu smradu po nastartování (sekundární přívod vzduchu). No a pak ještě mapy v ECU. Nic víc.
Začni výměnou čidla tlaku, pokud nemáš měřák, což nemáš.
Dále měj olej na rysce 3/4. Ne MAX a víc. Odpálíš katalyzátor a zasereš lambdu a klapku.
...
Dej foto starých svíček. Právě 74 a 75 jedou časem na tři a příčinou je nános na svíčce od toho, jak jde olej přes kruhy a spaluješ ho.
...
Co jsi namontoval za filtr oleje. Nepřípustné značky jsou MEYLE, UFI, FILTRON,... bezproblémové MANN, VW AG, Bosch
.. a MAHLE
Nevypojil jsi kablik od čidla při těch svíčkách? Nebo nezlomil jsi ho, jak jsi něco rval? Ty svíčky jsou dost utopený a na ty fajfky jsou speciální kleště!
Neměnit olejový filtr je velká chyba. Zanesený sníží průtok oleje a motor se přidře. Sice je tam bezpečnostní ventil, ale ten otevře někdy pozdě a někdy vůbec dle výrobce šméčka.
Začni tedy filtrem a pak teprve čidlem. Nekupuj neorigo čidlo. Většinou funguje třeba až třetí nebo čtvrté. Jsou to šmejdy. Olej měj na 3/4, takže dolej až po nastartování s novým filtrem a počkej, až zase steče do vany po vypnutí motoru.
Bílý kouř dělá jak vlhkost ve výfuku, tak voda ve spalováku. Klidně i ten olej co bylo na svíčkách?
Pokud byl na svíčkách zlatý poprašek, tak to bere vodu.
Pak ti to žere olej.
Svíčky se zabordelí karbonem, až jedna či dvě přestanou dávat jiskru.
Stačí je vyčistit namočením do acetonu a kartáčkem jim ty elektrody vydrbat (na zuby, ne ocelákem).
Ocelák jim poškodí glazuru izolátoru a zabordelí se rychleji.
Nebo vypálit na svíčkách karbon pb hořákem, ale nesmíš je přehřát, jinak izolátor praskne.
Podle toho poznáš, že svíčky jsou zase cajk na nějakou dobu, kdy ti je motor opět zabordelí.
Příčinou jsou tuším kruhy pístů. U Feliciií to byly gufera ventilů, ale u VW tuším ty kruhy.
Gumid proč by měl měnit olejovej filtr při výměně svíček? Dtto při dolití oleje.. Filtr se mění při výměně oleje, a nevim o nikom kdo by ho měnil i jindy (pokud nebyl vadnej a neprotejkal mu zpětnej ventil)..
Bílej čoud je obvykle voda. pokud to ale vodu nežere tak se může vypalovat bordel jak to to jelo na tři válce.. Svíci stačí odškrábnout karbon z funkčních ploch elektrody aby jiskra skákala.. Škodovácký 1,6 olej žerou často, přes kruhy nebo i gufera ventilů, překroužkovat se dá ale jsou to spíš perly sviním, v servisu za raketu, zdvojnásobí to hodnotu vozu
asd1... trošku chyba. Doléval olej... já tedy jen měním. Proto možná jsem šel po tom filtru, když napsal, že ho neměnil a blikala mu od té doby kontrolka motoru. Zažil jsem na třech Feldách UFI filtry a doba, kdy zhasla kontrolka mazání se rovnala době po výměně oleje s filtry. Zhasla klidně za 3-4 sekundy po startu (a po každém). Od té doby vím, co je to za šméčko a nikomu nemontuji nějaké UFI, Filtrony a podobné srač... Možná z toho plyne ta anabáze s filtry s noční diagnostiky zde v diskuzi
Šel bych cestou kontroly čidla (měřením tlaku), výměnou filtru, popř výměny čidla, pokud to stále bliká. To je prvotní, aby se to nehvizdlo.
Pak bych řešil zda stále oškrabávat svíčky a rychle se toho zbavit a nebo opravovat kruhy a gufera.
Jsem to chápal že teď dolil jednorázově pár deci oleje a ne že tam dodolíval už desátej litr
Bejvalej FF 1,6 mi žral litr na 1000 km a nijak to poznat nešlo, i emisema prošel v pohodě, výkon i spotřeba normál, nešlo to poznat ani na svících - světle cihlová bez karbonů.. Jen jsem tam při každým tankování musel dotankovat i půl litru oleje.. Někde to ještě jezdí, mně to dolívání nebaavilo tak šel z domu.. Hlavní příčina borec ze servisu tam nalil 0W30 (který tam nemá co dělat), po 3kkm hladový voko a přidřeno.. Se to zprovoznilo ale olej bral už furt, servis dělal mrtvýho brouka jedině se soudit...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.