Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto kouří a pípa červeny olej

Od: martinss odpovědí: 14 změna:
Dobrý den po výměně svíček se mi začalo kouřit z výfuku bílý kouř a ještě k tomu z ničeho nic začala blikat červená kontrolka oleje nevíte někdo co s tím může být Octavia 1.6 75kw olej je Dolity

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Těsnění pod hlavou. AKL 74kW na to taky trpělo.

Co se týče blikání, tak pravděpodobně čidlo. Kolik má najeto?

martinss
hodnocení

Teď to dalo 200000km , ale jezdí dobře a nějak nepocituju nějakou změnu , stalo se to všechno po tom co jsem měnil ty svíčky což jako vůbec nechápu
martinss
hodnocení

Chladící kapalina se taky neztrácí , než jsem je vyměnil tak to chvilku bylo na třech válcích tak jsem myslel že se třeba někde nahromadil olej a teď se vypařuje no nejsem nějakej odborník takže jsem se radši zeptal tady

Jestli na svíčce byl bordel a stále doléváš olej a vodu, tak bych sázel na to těsnění. Ty 1.6ky jsou žrouti oleje.

75kW oproti AKL má jen elektronickou klapku s plynovým pedálem jako všechny Fabie a do výfuku se žene větrákem čerstvý vzduch k vůli prvotnímu smradu po nastartování (sekundární přívod vzduchu). No a pak ještě mapy v ECU. Nic víc.

Začni výměnou čidla tlaku, pokud nemáš měřák, což nemáš.

Dále měj olej na rysce 3/4. Ne MAX a víc. Odpálíš katalyzátor a zasereš lambdu a klapku.

...

Dej foto starých svíček. Právě 74 a 75 jedou časem na tři a příčinou je nános na svíčce od toho, jak jde olej přes kruhy a spaluješ ho.

...

Co jsi namontoval za filtr oleje. Nepřípustné značky jsou MEYLE, UFI, FILTRON,... bezproblémové MANN, VW AG, Bosch

.. a MAHLE

Nevypojil jsi kablik od čidla při těch svíčkách? Nebo nezlomil jsi ho, jak jsi něco rval? Ty svíčky jsou dost utopený a na ty fajfky jsou speciální kleště!

aamarket.cz/...

martinss
hodnocení

Kontroloval jsem jestli je všechno stejně zapojeny a mělo by být no nicméně se na to ještě podívám s někým a vodu právě nežere voda je ok proto mě zaráží že kouří , takže to čidlo je někde u svíček? Zítra sem dám fotku svíček jak vypadali vlastně dneska . A olejový filtr jsem právě neměnil , asi chyba :D
martinss
hodnocení

Díky za pomoc a ty svíčky byli zaprášený no docela

Neměnit olejový filtr je velká chyba. Zanesený sníží průtok oleje a motor se přidře. Sice je tam bezpečnostní ventil, ale ten otevře někdy pozdě a někdy vůbec dle výrobce šméčka.

Začni tedy filtrem a pak teprve čidlem. Nekupuj neorigo čidlo. Většinou funguje třeba až třetí nebo čtvrté. Jsou to šmejdy. Olej měj na 3/4, takže dolej až po nastartování s novým filtrem a počkej, až zase steče do vany po vypnutí motoru.

Bílý kouř dělá jak vlhkost ve výfuku, tak voda ve spalováku. Klidně i ten olej co bylo na svíčkách?

Pokud byl na svíčkách zlatý poprašek, tak to bere vodu.

martinss
hodnocení

Dobrá dám na vás a svíčky byli jak kdyby od oleje černý umazany , zlatý poprašek po tom nikde ani stopa

Pak ti to žere olej.

Svíčky se zabordelí karbonem, až jedna či dvě přestanou dávat jiskru.

Stačí je vyčistit namočením do acetonu a kartáčkem jim ty elektrody vydrbat (na zuby, ne ocelákem).

Ocelák jim poškodí glazuru izolátoru a zabordelí se rychleji.

Nebo vypálit na svíčkách karbon pb hořákem, ale nesmíš je přehřát, jinak izolátor praskne.

Podle toho poznáš, že svíčky jsou zase cajk na nějakou dobu, kdy ti je motor opět zabordelí.

Příčinou jsou tuším kruhy pístů. U Feliciií to byly gufera ventilů, ale u VW tuším ty kruhy.

asd1

Gumid proč by měl měnit olejovej filtr při výměně svíček? Dtto při dolití oleje.. Filtr se mění při výměně oleje, a nevim o nikom kdo by ho měnil i jindy (pokud nebyl vadnej a neprotejkal mu zpětnej ventil)..

Bílej čoud je obvykle voda. pokud to ale vodu nežere tak se může vypalovat bordel jak to to jelo na tři válce.. Svíci stačí odškrábnout karbon z funkčních ploch elektrody aby jiskra skákala.. Škodovácký 1,6 olej žerou často, přes kruhy nebo i gufera ventilů, překroužkovat se dá ale jsou to spíš perly sviním, v servisu za raketu, zdvojnásobí to hodnotu vozu *smich*

asd1... trošku chyba. Doléval olej... já tedy jen měním. Proto možná jsem šel po tom filtru, když napsal, že ho neměnil a blikala mu od té doby kontrolka motoru. Zažil jsem na třech Feldách UFI filtry a doba, kdy zhasla kontrolka mazání se rovnala době po výměně oleje s filtry. Zhasla klidně za 3-4 sekundy po startu (a po každém). Od té doby vím, co je to za šméčko a nikomu nemontuji nějaké UFI, Filtrony a podobné srač... Možná z toho plyne ta anabáze s filtry s noční diagnostiky zde v diskuzi ;)

Šel bych cestou kontroly čidla (měřením tlaku), výměnou filtru, popř výměny čidla, pokud to stále bliká. To je prvotní, aby se to nehvizdlo.

Pak bych řešil zda stále oškrabávat svíčky a rychle se toho zbavit a nebo opravovat kruhy a gufera.

asd1

Jsem to chápal že teď dolil jednorázově pár deci oleje a ne že tam dodolíval už desátej litr ;)

Bejvalej FF 1,6 mi žral litr na 1000 km a nijak to poznat nešlo, i emisema prošel v pohodě, výkon i spotřeba normál, nešlo to poznat ani na svících - světle cihlová bez karbonů.. Jen jsem tam při každým tankování musel dotankovat i půl litru oleje.. Někde to ještě jezdí, mně to dolívání nebaavilo tak šel z domu.. Hlavní příčina borec ze servisu tam nalil 0W30 (který tam nemá co dělat), po 3kkm hladový voko a přidřeno.. Se to zprovoznilo ale olej bral už furt, servis dělal mrtvýho brouka jedině se soudit...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]