Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Máme Hundai I10 zakoupený v bazaru stáří 10let najeto 90000km. Vekovní teplota 5 stupnu. Za kolik ujetých kilometru při správné funkci termostatu má být zahřátý motor aby již auto topilo? Děkuji.
On ten termostat zavírá okruh do chladiče. Vem si, že je v chladiči ledová voda a motor se první jízdou nahřívá a koluje voda v malém okruhu a topení. Jak poprvé termostat otevře, tak tam namíchá studenou vodu s chladiče. O tento proces je to topení delší.
Záleží tedy na jízdě, jak je motor namáhán. Do kopce více a zahřeje se rychleji.
Záleží na okolní teplotě. Venku v -10C to trvá motoru déle, pokud celou noc stál v mrazu. Venku při 20C je to za chviličku.
Záleží i na objemu motoru. Nějaký prcek se zahřeje rychleji než nějaký 8mi válec.
Potom diesel se zahřívá pomaleji k vůli své konstrukci.
Taky podle toho, jak motor honíš. Pokud mu hned stojíš na krku a jedeš závod do práce, tak se motor zahřeje rychleji ovšem nerovnoměrně a dost se ničí. Topení ovšem topí dřív.
Dále pak namýchaná chladící kapalina. Pokud by tam byla voda nebo směs na -5C, tak je přenos tepla z motoru do vody a z vody do topení rychlejší. Pokud je kapalina na -40C, tak je sice dosti nezámrzná, ale je taky tepelným izolantem a přenos tepla je horší!
Felicie mi topí za 1-2km, X-trail dci za 6-10km, Ducato jtd cca 5-8km... vše orientačně
Toto Vám nikdo nesdělí, neboť každé auto , každý motor to má jinak.
Pro příklad na stařičkém Fiatu 125p-1300 po ujetí cca 300?500m teplota 60;C a foukal teplý vzduch!Na Škodě 105 toto trvaloo hooodně déle 5km? nevím. Na motoru 1,6HDi 16V 66kWcca 4-5 kmnež začne "topit", ale na RaFaNovi (benzín 2,0-100kW-lpg)cca 3km a topí.
PS HDI a RFN při teplotách od0-6°C (asi tak nějak, nad +10 ne!)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.