Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Použití autožárovek o zvýšené svítivosti o 50%,100%

Od: heja* odpovědí: 25 změna:

Dobrý den.Má někdo zkušenost při použití žárovek do hlavních světel auta ( H4,Fabia) o zvýšené svítivosti 50% , 100%? Předpokládám, že budou více hřát - nebude mít vliv to teplo na deformaci plastového tělesa světlometu? Poradí někdo?

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

6x

55W hřejou všechny stejně. 100W rozpustí paraboly a navíc s nimi nesmíte na silnici.

 

hodnocení

4x

Používal jsem v minulém vozidle Osram s větší svítivostí cca 30%.. Poznat to bylo, ale životnost mizerná. Pokud člověk jezdí denně a nemá denní svícení tak vydržely cca v mém provedení cca 7-8 měsíců . Pak se chlubili, že ty novější mají delší životnost, ale bylo to nastejno. U prvních žárovek od Osramu dokonce byla uváděná životnost 1/2...

Myslím si, že větší svítivosti při stejném příkonu se dosáhne větším přežhavováním vlákna, proto menší životnost...

 

asd1
hodnocení

3x

Hřejou stejně.

Fobie má světla debilně řešený, tam toho moc nevymyslíš.. Přehřívání = menší životnost žárovek se tam řešila předřadným odporem.. Starší světla nejlíp nový - sice sklo přeleštíš ale mívaj i vypálený paraboly tak to do stavu novýho nedostaneš..

 

hodnocení

0x
avatar mikihans
Pokud mají vyšší příkon, tak samozřejmě budou i více hřát. Navíc s tím na silnici legálně nesmíte. Pokud píšou stejný příkon jako u běžných, tak zase rozhodně nebudou svítit o 50% víc.
V jakém stavu máte kryty světel, že máte pocit, že to svítí špatně.
asd1

Pleteš se, +50% svítí o 50% víc při stejný wattáži ;) Lepší žárovky naopak topí o něco míň protože mají lepší poměr světlo / teplo..

Vyšší wattáž je nelegální, problém kromě technický bude hlavně při nehodě typu "on mě oslnil"

Jinak ty procenta navíc se uvádí oproti normovaný minimání svítivosti a ne oproti běžný levný žárovce.

Viděl jsem test takových zázraků a světelný tok byl prakticky stejný jako běžné žárovky
asd1

Tak si hoď do auta např. Nightbreaker a sám znodnoť jestli svítí víc než klasika (fakt svítí líp a to o dost)

A i blbá Lidlovka + 50% svítí dobře

 

hodnocení

0x

V pripade klasickej technologie (halogen), bude odber prudu dvojnasobny, vyrobca s tym nepocital = zataz na rele a vodice. Samozrejme aj ohrev, svetlo je uzavrety priestor a ked tam date vykurovacie teleso s dvojnasobnym vykonom, skoncit to moze vselijako. Preco vymyslate? Ak zle vidite v noci, chodte k ocnemu lekarovi.

asd1

Ještě jednou pro natvrdlý - ta vyšší svítivost je pro stejnou wattáž a v autě jsou legální.

Na rozdíl od 100W žárovek apod.

To je nejaky fyzikalny zazrak? 2 x svietivost pri rovnakom prikone? Cize dvojnasobna ucinnost? Aka je tam technologia? Kazda technologia ma svoje limity a narast o 100% je nezmysel.

asd1

Ano vyšší účinnost.

Si porovnej účinnost LED a klasický žárovky bez halogenu.. Rozdíly jsou i mezi halogenkama, stačí aby tam byl jiný plyn apod. pak se slabší vlákno může žhavit na vyšší teplotu u normální halogenky by hned shořelo...

Nezmysel, vlakno v ziarovke je na takej vysokej teplote, ze jej razante zvysenie naraza na limit samotneho wolframu. Okrem ineho by to znamenalo aj zmenu farby svetla. Ziadne zazracne plyny tomu nepomozu.

Uverim vam, ked mi sem date link na nezavisle testy autorizovanheo laboratoria, nie marketingove dristy vyrobcov.

asd1

Při homologaci žárovek se svítivost (světelný tok) v laboratoři měří - to si můžeš dohledat..

A ty procenta se vztahují k normované minimální svítivosti pro daný světelný zdroj, tj. 100% ve skutečnosti znamená např. 50% oproti žárovce za 30kaček (která má oproti minimu už 50% navíc) - trošku zavádějící reklamní čísla aby to líp vypadalo, ale fakt je že to svítí o dost líp. Barva světla se často řeší i barevným proužkem na žárovce koukni na lepší žárovky. tam bývá světle modrý; nezaměnit s paskvilama tyopu "xenon efekt" apod.

zaseja

asd1

15.11.21 10:13Si porovnej účinnost LED a klasický žárovky bez halogenu.. Rozdíly jsou i mezi halogenkama, stačí aby tam byl jiný plyn apod. pak se slabší vlákno může žhavit na vyšší teplotu u normální halogenky by hned shořelo...

Vidíš, jak si sám odporuješ?

Nejdřív tvrdíš, že to hřát víc nebude, a pak napíšeš, že se v jinym plynu může hřát na vyšší teplotu, je jedno, jestli je vlákno slabší, pořád je tam vyšší teplota.

asd1

Teplota vlákna nerovná se tepelný výkon žárovky. Můžeš mít 1W žárovku s teplotou 2000°C a 500W s teplotou 1000°C

Než něco plácneš tak si to nastuduj..

Zabavne, hovorit o nastudovani. Fyzika nepusti. Ziadne zazracne halogenky nemozu existovat uz z principu. Drobne rozdiely medzi vyrobcami samozrejme su, nie ale 50 alebo 100 %.Tak sa pytam este raz, kde su tie laboratorne nezavisle testy, ktore potvrdzuju existenciu halogenky, ktora svieti o 100% lepsie ako ina, pri rovnakom elektricom prikone a s rovnakym zahrievanim banky?

asd1

Fyzika nepustí souhlas. Wattáž je daná víc než příkon to topit nemůže, naopak víc topí žárovka s nižší účinností (z 55W to vyzařuje např.45W teplo/ 10W světlo, účinnější žárovka vyzařuje víc světla míň tepla) Jestli ti jde o čísla tak nejhorší mají světelnej tok i pod 1000 Lumenů, dobrý maj kolem 1500 a nejlepší kolem 1600 (normou dovolený světelný tok je max. 1500 Lm +-10%. Vyšší hodnoty mají i pro jas. = v reálu je rozdíl nejhorší X nejlepší ca třetina.

Ještě jednou těch +100% na krabici platí pro normovaný minimální světelný tok, ne pro tok průměrný žárovky.

Z praxe - líp to svítí o dost a hlavně za mokra to je znát fakt hodně

To by mě tedy zajímal ten požadavek (ne, nedaří se mi dohledat normu EHK R112/R37, asi není běžným smrtelníkům dostupná), v každém případě inzerovat světelný tok žárovky v porovnání s něčím, k čemu se běžný člověk nedostane, ani si to nemůže představit, je trochu šmejdský marketingový tah.
Nové Night breakery mají slibovanou svítivost "až o 200% vyšší", takže trojnásobnou oproti předpisu, zároveň píšeš, že maximum je kolem 1600 lm. Z toho mi vyplývá, že ty horší mají "až o 100% víc" a ty lepší o těch 150-200%. Takže ve výsledku to samé :)
asd1

jj jsou to reklamní kecy.. Ale ty dobrý fakt svítí dobře. Jdou najít i fotky za stejných podmínek tj. foťák stejná expozice, stejný auto/ světlo atd. a rozdíly jsou vidět dost..

(EHK/OSN) č. 37 -/...

kami123

Technologie výroby žárovek je souborem kompromisů.

Zejména i účinnost/životnost.

Stačí posunout tento poměr jinam a žárovka s vyšší svítivostí za stejného výkonu je na světě.

Pokud vezmu žárovku 12V 55W

a srovnám ji s žárovkou 10V 50W (cca), která při připojení na 12W bude mít také 55W,

tak ta přetěžovaná bude svítit určitě více a lépe, i když při stejném výkonu.

 

hodnocení

0x

Zjednodušeně. Při stejném příkonu nebudou hřát víc. Vyšší příkon je zakázaný. Vyšší svítivost je diskutabilní reklamní údaj.

 

 

xenofob
hodnocení

0x

no ja mam dobrou zkušenost s osramkou H4 a H7 bez ohledu na značení...pokud mají ty dražší modely menší baňku se stříbrnou čepičkou svítí vždy lépe...pokud má baňka matnou čepičku svítí hůře...ty s prodlouženou životnsotí musí mít vetší a robustnejší baňku...pokud má nav´í stříbrnou čepičku je to ok

 

jurajjuraj*
hodnocení

0x

musis koupit stejne w jako ma original zarovka, akorat si kup ty ktere maji +xx % vetsi svitivost, treba osram laser

 

hodnocení

0x

Pokud mají stejný příkon a jedná se o různé drahé značkové extra bright a podobně, tak se vlastně jedná o to, že tam to vlákno je žhavené na vyšší teplotu. Barevně jdou více do bílé, svítí o něco více, ale moje osobní zkušenost s jejich životností je špatná, vydrží jen jednotky měsíců, přitom jsou násobně dražší.

 

hodnocení

0x
avatar jinx

Tak za 1: Vo Fabii nieje H4 ani náhodou.2:Ako už tu bolo spomenuté vyšším odberom sa nielen deformujú paraboly ale zrovna ja som kúpil auto po nejakom takom týpkovi.Pätice na žiarovky sa mi rozpadli v rukách a drôty som ucvakol lebo boli vyžíhané od tepla (odber).Tam som naspájkoval predradné odporové vodiče a tie sú našťastie ukončené päticami znova.Odporové vodiče sú tam kvôli prúdovým nárazom a vyššiemu napätiu v sieti (pre neznalých).Úbytok na výkone je nebadateľný.

Odporúčam dať si riadne nastaviť rozleštené svetlomety na STK.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]