Dnes jsem na víčku objevil emulzi, viz foto. Samozřejmě půjde o smíchaninu vody s olejem, má otázka však zní: Může se jednat pouze o vysráženou vodu vlivem měnících se teplot (časté krátké trasy), nebo je zcela jasné, že je těsnění v háji? Kdo řešil ten samý problém, prosím poraďte.
Bežná vec nájme u benzínov. A presne vonkajšie vplyvy teplo chlad majú za následok toto. Nie je to nič vážne. To isté jak keď sa občas z výfuku leje voda nájme po dlhšom státí. Je to kondenz. Ak sa chceš presvedčiť pozri do nádobky chladiča s chladiacom kvapalinou či sa tam nachádzajú mastné škvrny od oleja. Ďalším indikátorom môže byť miznutie vody vo valcoch alebo sa môže dostať do oleja. Zbadáš na odmerke oleja že oleja pribúda. Príznakov je až až. Pokiaľ voda nemizne olej nestúpa a vo vode nemáš olejove škvrny či nadmerné dymenie z výfuku tak sa není čoho obávať. Odsleduj si najme odmerku od oleja, nesmie stúpať! Vtedy je to príznak toho že sa ti tam dostáva voda.
Voda to je a na 99% je to voda vykondenzovaná, neškodné. Podívejte se na měrku, jestli je to samé na měrce a oleje přibývá, pak je to nebezpečné, ale jestli je to jen v tom víčku, tak je to OK.
Jen kondenz to být může.. Ověř daoší příznaky (čoud, talkování hadic atd.)
Ověř i termostat jestli funguje jak má, stačí "rukoměr" - do ohřátí na provozní teplotu musí být hadice k chladiči studená a pak se skokově ohřeje.. Přesnější je diagnostikou sledovat přímo teplotu z čidla (ručička teploměru často ukazuje vypočítanou hodnotu a ne skutečnou..)
Víčko jsem čistil ihned, ať mám důkaz (a ne jen domněnku), kdyby se to znova projevilo. Rysku mám taky poznačenou. Jedná se o Felicii 1.3mpi, tady se naštěstí nemusím bát toho, že by mi ručička teploty ukazovala záměrně jinou než aktuální teplotu (samozřejmě pokud je čidlo ok). I tak ale zmrknu tu hadici a nedejbože tlakování vody, to už by byl průser. PS: Ve vypuštěném oleji jsem nenašel náznak přítomnosti vody, což by jinak ale mělo jít okem poznat, kdyby tam nějaká byla, nebo ne?
majcoo
Ťažko odhadnúť či by si to okom poznal. Záleží koľko vody by sa tam nachádzalo a či ti vodu prepúšťa dlhšiu dobu alebo len krátko. Ideálne ako to spraviť ako máš v popise. Nalej olej na jednom mieste výber rysku označ a jazdí. Príklad po týždni chod znova na to isté miesto kde si rysku označoval a po steceni oleja znova pozri rysku. Ide o to že niekedy stačí byť trošku jedným kolom v jame alebo na nerovnej ceste a už ti nemusí ukazovať totožné množstvo jak keď si dolieval a rysku označoval. Ideálne pekne na rovine to všetko robiť.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.