Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Generali Česká pojišťovna

Od: amper® odpovědí: 11 změna:
avatar amper

Doba je taková, že pojišťovny se ke stávajícím klientům chovají tak, že je potřeba se o pojistku auta každoročně starat. V důsledku to znamená, že nový klient dostane rozumnou cenu, starý klient, byť s bezeškodním průběhem, je dojná kráva. A dojnou krávu je potřeba pravidelně dojit. Tohle je asi všeobecně známé. Po prvním roce pojištění Vám přijde navýšení, z kterého se leckomu protočí panenky. Na tuto hru jsem přistoupil už před několika lety a pojistky obvykle s příchodem výročního dopisu vypovídám a uzavírám nové, za stejných nebo srovnatelných podmínek, nezřídka u stejné pojišťovny. Výpověď a uzavření pojistné smlouvy je dílem okamžiku. Tedy bylo, až do letoška. Původní pojistku jsem měl u Generali a po sloučení s Českou pojišťovnou jsem vloni zaváhal a nestihl včas vypovědět smlouvu. Stálo mě to řádově 500 Kč, což není tak hrozná ztráta, vzal jsem to jako dobře investované peníze a letos se z loňské chyby poučil. To jsem ovšem netušil, že protivník je tentokrát jiného kalibru, vypovědět smlouvu u Generali nebylo posledně nijak těžké.

Výroční dopis nešel a nešel, když se nakonec objevil, bylo zajímavé porovnat datum uvedené v záhlaví s datem doručení. Lišily se o víc jak 14 dní. Dobrý pokus, jak svést pozdní doručení na tu hroznou Českou poštu. Nepochybuji, že tentokrát je v tom pošta nevinně. Mezi datem doručení a koncem období, kdy je možno vypovědět smlouvu, tak zbylo jen něco málo přes týden. A cenové navýšení? Meziroční nárůst pouhopouhých 1500 Kč! Takže jsem si sehnal jinou pojistku, za předloňskou cenu a tu stávající vypověděl. Mailem to nejde, u pošty je problém s nejistou dobou doručení, takže pěkně po staru - vytisknout, podepsat a odnést na pobočku. Tady je první a poslední bod, kdy musím pojišťovnu pochválit. Rychlé, profesionální, bezkonfliktní. Dva týdny klid, žádná reakce, žádné potvrzení do mailu, žádná komunikace poštou, nic. Pak telefonát, že jsem podal výpověď smlouvy a jestli to jako myslím vážně a z jakého důvodu jsem výpověď podal. Nakonec jsem dostal nabídku za stejné peníze jako u konkurence. Tu jsem odmítl s tím, že na výpovědi trvám. OK, potud to chápu. Doba je zlá a byznys je byznys. Další cca dva týdny ticho po pěšině, žádný mail, dopis, nic. Teď začíná jít do tuhého: Včera mi přišel mail, že jsem dosud nezaplatil pojistné na příští rok a že mám zaplatit do... To už jsem nevydýchal. Ráno telefonát na infolinku. Desetiminutový rozhovor s operátorkou. Stejně jako její kolegyně před 14 dny se upřímně divila, že výpověď byla podána v termínu, zjevně takových mnoho není. Kromě konstatování, že vše je v nejlepším pořádku, jsem z nic dalšího nedostal a postoupil jsem o level výš, tedy do jiného oddělení. Po nezbytném vyčkávání, kdy "všichni naši operátoři vyřizují požadavky klientů, kteří se dovolali před Vámi", jsem absolvoval další kapitolu z pohádky "O slepičce a kohoutkovi", znovu odvyprávěl genezi případu další operátorce a po čtvrthodině nikam nevedoucího tlachání, kdy už jsem se musel vší silou držet, abych nezačal řvát, jsem se dozvěděl, že výpověď mé smlouvy byla podána včas, ale je stále ve stádiu zpracování (už 4 týdny, to jako fakt?!) a nikdo vlastně za nic nemůže, "on to asi počítač generuje automaticky a bude Vás bombardovat, dokud kolegové výpověď nezpracují, tak si toho nevšímejte". Takže po půlhodinovém rozhovoru z paní na drátě vypadlo, že to v systému zaurguje a pošlou mi požadovaná potvrzení. Nejpozději v pondělí prý vše dostanu mailem. No, nakonec mě tedy paní dostala. Já vůl jí poděkoval a rozloučil se. Teprve pak mi došlo, že je teprv úterý a že mi vlastně říká: Trhni si nohou, až to pošlou, tak to pošlou, ještě si počkáš a už hlavně zavěs.

A výsledek? Zatím pochopitelně žádný není, tak snad to nakonec nějak dopadne. Doposud mám v ruce pouze orazítkovanou výpověď z pobočky a proti sobě protivníka, se kterým si dopisoval několik měsíců i náš soused právník.

A dotaz? Snad jen, jestli někdo z vás nemá s uvedenou pojišťovnou nebo jejími předchůdci obdobnou zkušenost, jak postupoval a jak to dopadlo. Kolega z práce ve fázi podání výpovědi nakonec skončil v péči právničky, ta byla úspěšná.

Kdo dočetl až sem, má můj obdiv. Pokud uvedené skutečnosti někomu pomohou, budu rád. No a pokud to někoho pobavilo... Nic tak člověka nepotěší, jako neštěstí druhého :-D.


doplněno 04.11.21 19:11:

Tak (snad) závěr příběhu. Dnes odpoledne, pouhý měsíc od podání výpovědi, poslala pojišťovna potvrzení, že smlouva končí výpovědí ke konci pojistného období. Děkuji všem za jejich příspěvky.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar jmlc

Zdravím Vás, kolego. Každá pojišťovna ráda udrží člověka, který nemá pojistná plnění. A rychle vyřeší odchod těch, co nejsou pro ně výhodnými klienty.

Ale abych se kvůli tomu tak stresoval, běhal po pobočkách a vyvolával - to bych se upřímně vykašlal. Prostě při výpovědi na pobočce máte papír v ruce.

Ty upomínky, upozornění a podobné opravdu posílá jejich systém. Už kolem roku 2003 stál za velké kulové a občas sám poslal třeba milion dopisů s upozorněním na dlužnou splátku "0,-Kč". Každý dopis tenkrát stál nějakých 30,-Kč (kombinace se složenkou).

Netrapte se takovými hloupostmi a nezkracujte si svůj život.

 

jurajjuraj*
hodnocení

3x

mam zkusenosti s generali ceskou ale ne takove, ja se dal na jednoduchou cestu ze sem si nasel pojistovaka ktery mi pojistky uzavre, vypovi, zaridi hlaseni skodnich udalosti a proste vse co je kolem pojistek, takze ja se s pojistovnama a jejich lidma na lince, kteri umi akorat hledat a cist z pocitace nezdrzuju

 

hm*
hodnocení

3x

Takhle velké patálie jsem neměl.

Pojistil jsem si u nich před pár lety auto jako nováček, tzn. bez bonusů. Dostal jsem krásný výpis, jak se mi bude další roky pojistné zlevňovat díky bonusům. První prodloužení - místo slevy 5 % uvedli zdražení asi 20 %! To jsem s nimi vyřídil mailem na slevu nakonec asi 2 %. Další rok - místo slevy zas podobné navýšení. Mailem už nic, ať prý přijdu na pobočku; slečna na přepážce slevit nemohla, nakonec zavolala jakémusi manažerovi a po pár minutách mého hovoru s ním nakonec nějaká sleva byla. Další rok zas navýšení (to už to byla Gen-ČP), do mailu jsem rovnou hned napsal, ať odpovědí rychle, abych případně stačil smlouvu vypovědět (moc času nebylo). Přišla odpověď ve smyslu "trhni si" (samozřejmě napsaná zdvořile), tak jsem si našel jinou pojišťovnu s výraznou slevou proti stávající ceně a přitom vyšší pojistnou částkou a dva dny před koncem měsíce jsem na pobočce smlouvu s GČP zrušil. Veškeré vyřízení proběhlo celkem rychle a bez potíží, v tomto směru si stěžovat nemohu.

A že jste tam měl slevu v prvním roce? Buď 50% nebo 1000 Kč? Ta sleva po roce padla a bylo překvapení

hm*

Sleva v prvním roce 50 % (to určitě ne) nebo 1000 Kč? Nevím o tom, že bych tam nějakou takovou slevu měl. Určitě bych si jí všimnul. Nebyla tam.

Pozn.: O kousek níž píšeš o GP, že dávali první rok slevu. Ale já nastoupil k ČP, až později se spojila s GP.

 

hodnocení

2x

Před výročím pojistky u GČP ruším a hned dělám znova. Místo o 300 Kč dražší je pak mám o 800 Kč levnější. :)

 

hodnocení

2x

stejná skušenost,po odchodu od nich v květnu,výpovědi podané včas,potvrzení že to vzali na vědomí,a v září dopis s upomínkou na nezaplacení,.*zed*.Dali si říc až od právnika,fuj

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Jelikož takto podobně postupuji každý rok, hlídám si termíny. Přijde dopis, během jednoho, až dvou dnů mám vybráno jinou a vypovězeno starou.

Na konci září jsem uzavřel a hned zaplatil novou s účinností od prosince.

Pane kolego, nechce te mi vybrat levnější pojistku pro nepotřebné auto? Já dokážu najít jen dražší...

asd1

Nepotřebnýho auta se a) zbav b) zakonzervuj v suchý stodole a značky strč do depozitu.

Pak máš ručení nejlevnější tj. nula ;)

 

hodnocení

0x
avatar arne1

Nevím, jak to děláte - i když u Generali je možné všechno. Hlavně dříve měli takovou fintu, které si málokterý klient všimnul - v prvním roce sleva cca 1000Kč.

Já jsem teď chtěl pojistku starého auta předělat na levnější verzi, je to na prodej a tak tam nemusím mít vysoký limit. Ale nepodařilo se mi to - prostě levněji to nejde. Ještě že jsem tu výpověď neposlal!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]