Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Čím nahradit benzin Speciál

Od: barbakan* odpovědí: 17 změna:

Čím nahradit benzin Speciál do motorky? Známý mi poradil N 91 s přidáním aditiva + motorového oleje. Můžu dát na jeho radu? Vlastním JAWU 250 a nechci u ni zničit motor.
Děkuji za radu -
Pavel

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jabraka*
hodnocení

2x

Natural 91 - 50 dílů a 1 díl motorového oleje ,ty aditiva jsou dobrá,ale ne nezbytná.V kanistru dobře promíchat.

JABRAKA

cyril*

Tazatel píše,že motor zničit NECHCE! Tato rada vede k zaručenému opaku.

barbakan*
hodnocení

Tak jsem na pochybách!*nevi*

cyril*

To se Vám ani nedivím. Při poměru oleje a benzínu 1 : 50, pro tento typ motoru, bych byl také.

 

stirecek*
hodnocení

2x

Aditivum je zbytečné, ze starého nové neuděláte. Benzin plus olej M2T v určeném poměru.

raadek*
Barbakane dvoutaktu zmena nevadi. Horsi to bylo u starych ctyrtaktu, kdy olovo nebo aditiva mazaly sedla ventilu. Takze klidne jezdete na Natural jako spousta dalsich. R.

 

hodnocení

0x
avatar promon

Je to starý dvoutakt, takže mu bezolovnatý benzín nevadí. Oktanové číslo - může jet na Speciál (91 okt) ale klidně i na víceoktanová paliva - jede to pak o trošku líp, mě vycházela i nižší spotřeba. Podstatný je ale olej M2T, ten se do těchto motocyklů přidával (pokud si vzpomínám dobře) v poměru 1:33.

 

kdgjh
hodnocení

0x

N 91, aditivum je zbytečnost (do benzínu se přidává kvůli ventilům, ty ve dvoutaktu tak trochu nejsou). Důležitý je poměr oleje v benzínu, 1:50 je pro tenhle motor jistá smrt (jestli si dobře pamatuju). Pozor i na druh oleje - pokud motor předtím jel např. na M2T, tak v něm bude dost karbonů. Když dáte moderní olej který je rozpouští, tak se karbony rychle uvolní a motor zničíte (uvolněné karbony = brusná pasta)

 

jabraka*
hodnocení

0x
Pro chytráky,kteří najezdili na motorce už 100 000 km a více jen dodávám:SAE 40API TC, TSC3+ ...Syntetický (100% Ester synthesis) motocyklový motorový olej splňující nejnáročnější požadavky motocyklového sportu. Originální formulace se vyznačuje excelentní termooxidační stabilitou a velmi dobrými protioděrovými vlastnostmi chránícími pístovou skupinu motoru. Pro jednoduchou identifikaci je červené barvy. Je kompatibilní se všemi typy paliv.Je vhodný pro vysoce zatížené, vysokootáčkové dvoudobé motory zejména závodních a sportovních motocyklů všech kategorií. Doporučené mísení je v rozsahu 1% až 3% podle typu užití.JABRAKA
cyril*

Tak toto je opravdu trefa do černého. Motor JAWA 250 z šedesátých let je zcela nepochybně špičkový sportovní závoďák,pro který je podobný typ olejů tím nejlepším. Ono nestačí jen pracně loudit na internetu technické a jiné informace a následně je sem přepisovat, ale je dobré těmto věcem i rozumět, pokud chci kvalifikovaně radit.

khgjg

Jabrako tohle opravdu ne. Od začátku do nového motoru a poměr nějakých 1:35 - 1:40 ano, ale nalít tohle do staršího a ještě 1:50, to je prakticky jistota poškození motoru (klidně můžete vyzkoušet na vlastní 250 ;)

 

nespokojenyurednik
hodnocení

0x

olej MT2 je šunt, který akorát zakarbonuje motor a zhorší spalování, moto bude akorát čoudit...olej Sunoco nebo nějaký jiný který se dává v poměru 1:50, a ne v poměru 1:25 jako různé moguly atd...ani mogul TS pro jawy třistapadesátky není lepší než MT2

cyril*

A co je nejlepší pro jawu třistaosmdesátku?

 

raadek*
Myslim, ze ta 250 jezdila na M2T, cili je plna karbonu. Jak toho prospesneho, ktery vyplni ruzne skrabance, tak toho spatneho. Jiny olej s aditivy na rozpousteni karbonu by ji ublizil. R.
ar*

Evidentně po 40-50 letech provozu na MT2 je to šunt,který motor zničí.

 

hodnocení

0x
avatar jura2

Pánové neděste s karbonem. Snad vám ucpe mazací kanálky, filtr? Prostor klikovky bývá čistý. Jawa 250 je poctivý nízkootáčkový stroj. Karbon máte ve výfuku, horní straně pístu a hlavě. Vyčistění je jednoduché. Pístní kroužky byvají většinou volné. Mísící poměr max 1:33 ( 1:40 jen u motorů s pístním čepem uloženým v jehlách)

stirecek*

Přesně tak, karbon je jen na hlavě a pístu, pod píst se prostě dostat nemůže a zase tam není taková koncentrace, aby se motor nějak zanášel, navíc se průběžně čistí sám. Jakékoli aditivum je zbytečné, prostě vyhozené peníze, tak stejně jako jiný dražší olej. M2T byl vyvinutý v té bodě pro tyto motory a jestliže by byl ten olej špatný, nejezdila by ta motorka 30let.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]