Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nechtěně jsem zařadil zpátečku bez spojky

Od: dement odpovědí: 15 změna:
Dobrý den, dnes se mi stala nebo spíš autu nemylá
věc. Nechtěně jsem zařadil zpátečku bez spojky, rychle jsem zmáčknul spojku a zařadil zpět zpátečku už se spojkou. Převodovka kvičela, jsem debil, mohlo to trvat tak 5 sekund. Nestalo se nic? Jezdit umím vůbec nechápu, proč jsem si to neuvědomil. Jedná se o vůz Kia Rio II 1.4 v benzínu

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

berger1
hodnocení

2x

*smich* Kolik zubů jste napočítal? Stalo se mi několikrát, auta to přežila...

 

hodnocení

1x
avatar mikihans

Já myslím že nezařadil, jen se o to pokusil, protože jinak by se to auto hned rozjelo :) tak to chvíli "dřelo" přes zuby, ale pravděpodobně se nic zásadního nestalo. Možná jste si ubral trochu životnosti převodovky, ale to vůbec nemusí být podstatné.

Já v létě jezdil 14 dní kolegovým Karoqem s automatem, a jak jsem si na něj zvykl a sedl do svojí soukromé Fabie s manuálem, práskl jsem tam taky jedničku bez spojky *smich* převodovka to v pohodě přežila.

Jj jen provedl inventuru v převodovce!

 

hodnocení

0x

Klid, to se vám stane ještě mockrát.

 

kami123
hodnocení

0x

Nezařadil.

Neřeš to a už to nedělej.

 

hodnocení

0x

Kia už má tuším synchron i na zpátečce. No, tak se trošku prokvičel :-P

jenda22

Sice nemá ale i tak nelze zpátečku řadit jinak než v klidu. Prostě převod nezaskočí .

Jendo nemáš až tak pravdu-nevím jestli se to dostalo na veřejost, ale v minulosti měl jeden útvar mimořádnou událost -na cvičení 3m mrtví-zabili se v OT62 FUG.řidič udělal kokotinu a z kopce vykvaltoval a kdo byl na vojně, tak ví že Fugatka měla docela problémové brzdy..Pod kopcem již v asi 100km rychlosti vrazil do kammenné budovy co pod kopcem stála.při vyšetřování a expertize vraku fugatky se zjistilo , že řidič musel pár sekund před nárazem zařadit zpátečku! Jestli to je výjímka nevím, ale toto vím že se stalo.Po útvarech běžně chodily oběžníky o MU s fotografiemi a popisy nehody a opatřeními proti zabránění dalších takových nehod (to byla běžná praxe-i při nehodách s civilními OA vojáků v činné službě-tedy i s VZS ...) S tímto se ovšem až na výjímky většinou neseznamovali právě záklaďáci.

berger1
"nelze zpátečku řadit jinak než v klidu. Prostě převod nezaskočí ." občas jde i nemožné, já to viděl na žigulu, v plné rychlosti tam řidič narval zpátečku, převodovku to nebavilo a po kouskách si vystoupila. Jinak kdysi frčel starý vtip o stodvacítkách v Rusku, které se vracely na reklamaci s vysypanou skříní. Technik z AZNP sedl so auta, které řídil Rus a bylo - odin, dva, tri, četýre a těpér Rakéééta...

Právě občas jde i to nemožné-o tom jak vypadala špajzka se v oběžníku nic nepsalo-ale normálně uvažující člověk běžných znalostí dané problematiky ví, že to minimálně "obal" převodovky nevydržel. stejně jako u našehio útvaru se podařilo v MT zařadit dva kvalty naráz-vidlice i s ozubenými mkoly se proklubala ven na světlo!I když pro změnu zase v OT62 díky špatně seřízeným táhlům a KSÚ jsem s tímto 2x spadl z podvalu, apak autař a nekonec i ZVHI.A pak při cestě na Vílánec do deklarovaného místa jsem pak při pokusu zařadit 5°tam zůstala 4 a skočila i 5. naštěstí to celek vydržela a po sundaání deklu jsem kladivem pak vyřadil oba kvalty a na vzduch natočil motor a dojel do cíle ale jen na max 3°.Víc jsem se již bál .Paradoxně s ŘP na tehdejší skupinu A-M.

berger1 rakéééta jde tuším zařadit pouze z neutrálu. Tedy alespoň na Favoritech je zaskakovací zoubek, aby nešlo táhnout z 5ky hned R, ale přes neutrál to jde :-D

berger1

Gumídku, proč měli řidiči na T34 ve výbavě kladivo?*smich*

No sovětská armáda byla dost tupá, takže dodnes jsou v hangárech (Ralsko) nápisy: "Při nastartování motoru otevři dveře" Откройте дверь при запуске двигателя. a nebo: "Nezapínej katapultáž, pokud letadlo parkuje!". To by asi málo koho napadlo, že? :-D

Kladivo ve výbavě mě tedy nepřekvapuje :-D

 

dement
hodnocení

Díky všem snad se nic nestalo. Přeji hezký víkend a přeji mnoho šťastných a bezproblemových kilometrů.

 

milan7
hodnocení

0x
Z diskuze jsem nabral dojem, že podle vás nejde zpátečku zařadit bez spojky. Moji ženě se to u Golf VII 1.4 TSI podařilo! Seděl jsem vedle ní, tak to vím. Chtěla ještě srovnat auto po zaparkování, tak prásk zpátečku bez spojky(prostě zkrat, nervózní, mým autem není zvyklá), ta přes zuby zapadla a auto, zabržděný, hned chcíplo. Myslel jsem, že ji zabiju.
Zdá se, že převodovka funguje, i když se mi zdá, že teď musím častěji řadit zpátečku na druhý, třetí pokus, ale ono se to někdy dělo i předtím, tak těžko říct.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]