Nejste přihlášen/a.
Dobrý den
chtěl jsem se zeptat na Vaše kritéria při výběru motorových olejů. Každý dnešní olej 10W-40 v ceně od 55,- Kč (Aviaticon) po 450,- Kč (Miler oils) plní A3/B3 až po A3/B4, každý má nejvyšší výkonostní parametry SL/CF, viskozita při 40°C (mm?/s) 95,34 až 105,3 a viskozitní index 151 až 156, bod tuhnutí (°C) -42 až -45,5, bod vzplanutí (°C) 224 až 243 skladovatelnost 5 let ... Rozdíl mezi nejlevnějším a nejdražším olejem je v řádů jednotek procent, ovšem rozdfl cen je 9 násobný.
Všechny jsou TOP, všechny jsou NEJ, všechny jsou MŇAM a všechny jsou HIGH, Pak ho vyliljete z motoru, který je znečištěný a plný plného černého sajrajtu (karbonu?).
Preferujete značku, cenu nebo složení (minerální, hydrokrakový, směs minerálního a syntetického)? Co myslíte
1. specifikace pro danou značku vozidla
2. raději používám osvědčenou značku
3. cena
V dieselu je olej ˇčernější" a v benzínu je "světlejší"... Tak s epři valévání oleje chovají.. Ať je to jakýkoliv olej..
A to že je olej dražší neznamená že je pro daný motor třeba lepší...
Na jednu stranu se z toho jaký použít olej dělá detektivka, ale na druhou stranu to má vliv jaká je třeba hustota, vizkozita na to, jak je motor vyrobený, jaké má vůle v uložení, neboť tam se počítá s určitou vrstvou oleje...
1. Vy jste mě nepochopil. Já se ptám a uvádím parametry nejlevnějšího a nejdražšího oleje 10W-40 a ptám se : jak vybíráte 10W-40, když jsou všechny oleje +-5% vlastně ÚPLNĚ STEJNÉ, jen se liší cena, která je mezi 55 - 450,-Kč
2. Není to jen Marketing? Napsat VW 504 00 / 507 00? Nebo to železo bloku motoru, či litina nebo hliník, či hliníkový píst, turbo, které vyrábí 5 výrobců na světě, řeťěz OHC z Krivoj Rogu ve všech autech EU stejný, potřebuje pokaždé jiný olej?
To mně nejde do hlavy. Ty oleje mají všechny stejné paramtery, by bych řekl že u 10W-40 psát A3-B4 jsme ve sférách které uvádíte u Ineo ECS 5W30...
Do některých aut lít řídký 0w-30? Jak víte že to nejezdilo před tím na M6AD
Myslíš tím, aby hodnota oleje nepřesáhla hodnotu auta? Pořád se bavíme o 10W-40. 95% značkových olejů má normu VW501 01 jen 5% 502 00. Do TSI se dá v krátkém intervalu do 15.000km nalít 502.00. Nalil bys červený olej z Kauflandu do TSI? Právě, že jsem si koupil Total Quartz INEO First 0W-30 a ten žádnou normu VW nemá.
Pochopil a proto píšu, že se řídím tím co stanovil výrobce motoru a ne nějakým marketingem, který tvrdí že nejlepší je olej Shell či mogul atd, A už vůbec ne tím co tvrdí přímo prodavač v krámku nebo nějaký ... z horní dolní. Každý výrobce motoru preferuje a dává v provýrobě olej určité značky.Jak jednoduché a nepotřebuji znát to co píšete v úvodním dotazu což je mi navíc úplně jedno!
A jen tak mimo soutěž, na obalu oleje když jsem prováděl minulou výměnu, Ineo ECS 5W30, je-byla psána ON nejen PSA ale taky MB včetně VW a matně tuším ještě dalších..
@MAX:
oleje splnuji specifikaci
@DIESEL:
že se řídím tím co stanovil výrobce motoru a ne nějakým marketingem
@HAIVATA:
specifikace pro danou značku vozidla
spoléhat se na značku
Zkušenosti a předpis výrobce motoru.
Značku Mobil1, Shell, Elf,... cena mě nezajímá...složení nezajímá (pokud se nejedná o specifikaci, protože ta mě zajímá dle výrobce).
@NIGI
Já jedu podle značky a specifikace výrobce
--------------------------------------------------------------------
děkuji všem, že se řídíte MARKETINGEM.
Všechny oleje 10w-40 jsou jak vidno dle parametrů +- stejné, ale to co rozhoduje u zákazníka je doporučení (specifikace) výrobce a značka oleje.
Tedy ještě jedna otázka:
Myslíte si, že jsem tedy VELMI POCHYBIL, když jsem do auta se specifikací oleje VAG GS55545M9 VAG GS55545M9 VW 504.00/507.00 (5W-30) nalil olej se specifikaci pro Citroen? Ford? Toyota? je tam totiž: Total Quartz Ineo First 0W-30.
Samozřejmě po 10.000km ho vyliju a naliju nový zase nový. A třeba zase naliju olej se specifikací jen pro Ford? Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W30
Co myslíte udělal jsem dobře-špatně? děkuji Vám
Nevím,
podle mne velmi nepochybil, ale nechápu motivaci to tam lít opakovaně.
Ze specifikace toho oleje přímo řve "kup si mne a budeš mít menší spotřebu" . Složení oleje je velký kompromis mezi mnoha parametry. Všechno je na úkor něčeho.
nižší spotřeba = nižší viskozita = vyšší opotřebení
Marketingem se neřídím. Řídím se dílenskou příručkou, kde je specifikace. Jestli si udělal dobře nebo špatně je mi fuk. Moje auto to není a jestli se ti pokazí, tak třeba pochopíš, podle čeho se řídíme.
...
Podle mě řešíš to, co většina laiků. Kde ta jablka rostou a zda je zasadil někdo známí. Ale to, zda mi budou chutnat ve štrůdlu není rozhodující faktor kvality (jestli to jsou červivá padavčata, tak se to hodí leda do palenky a je fuk, že jsou posbírané na Šumavě). Já mám přísné specifikace .
...
Kvalitní olej nepotřebuje reklamu. Břečka ano (Castrol, Mogul, ...). Si napiš na google obrázky levné oleje pro srandu nebo zde:
Upřímně vážně nechápu tvoji motivaci používat olej co nesplňuje specifikaci výrobce. Už proto že jsi vlastně nic neušetřil.
Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W30 je +- nějaká desetikačka na internetu za stejný prachy jako Mobil ESP 5W-30 který tu specku VW splňuje. U toho Totalu je to defakto stejná pohádka (ušetřil jsi asi kilo). Rozdíl je v tom že s Mobil ESP splňuje long life specifikaci VW, takže když ti nevyjde výměna na těch 10k km, ale třeba na 12, tak je to úplně v pohodě.
@max mi 30.10.2021 napsal, bohužel nejde jinak odpovědět, cituji jeho reakci:
max: Se ptas na nejlepsi olej 10W-40 a pak tam nalijes 0W-30? A to jako proc?
Venku zamrzlo na -20C nebo mas nejaky vysokoobratkovy stroj? Se tady ohanis specifikacemi a pritom nevis, ze ve finale po zahrati maze 10W-40 v provozu lepe.
Me moc nemusis temi hodnotami oslnovat, jsem oleje dlouho prodaval, jezdil na skoleni, tehdy jeste ESSO.
Pro Gumidka..sami znami, ale nekdo znamY.
ODPOVÍDÁM POUZE tobě Maxi
Já se ptal na Vaše kritéria výběru oleje
A uvádím, že dle parametrů jsou +- vlastně všechny 10W-40 stejné a ty parametry zde, pro Vaše oči ROZEPISUJI. Mohl jsem tu uvést parametry dvou 5w-30 nebo 0W-40 či traktorových 20W-40.
O žádný mráz, levné oleje ani žádné jiné blbosti se nejedná a ani s těmi hodnotami NIKOHO NEOSLŇUJI, protože je uvádím jako DIFERENCI mezi NEJLEVNĚJŠÍM OLEJEM za 55,- KČ a NEJDRAŽŠÍM OLEJEM za 450,- Kč
Tato diskuze měla všem zájemcům odpovědět, na základě čeho si PROFESIONÁLOVÉ zde přítomní vybírají olej ...
Ona totiž CERTIFIKACE a SPECIFIKACE je nejlepším MARKETINGEM výrobce. Když zákazník vidí na balení specifikaci VW 504/507 tak výrobek koupí SNÁZ než ten, který tuto specifikaci NEMÁ. (jako ty mnou použité oleje Total a Mobil, které tu specifikaci ((certifikaci)) označení VW504/507 nemají).
Nechctěl jsem znát jaký olej, jaké teploty, do čeho to liju, chtěl jsem ZNÁT VAŠE KRITÉRIA VÝBĚRU. Odpověď byla specifikace výrobce.
Všechno je to Marketing, aby z vás nevytáhli jen 55,-Kč ale 450,-Kč.
----------------------
Mimo mísu pane prodavači Maxi, opoměl jste:
Každý olej 0w-30 až po 10W-40 obsahuje % minerálního a % syntetického oleje (+aditivum). I 15W-40 od toho "dle gumídka nejhnusnějšího" výrobce Castrol má v sobě 30% syntetického (základového) oleje. (Magnatec - je to tam uvedeno). Existují firmy, které vyrobí 10W-40 jako plnou syntetiku (70%+30%) stejně, jako má poměr 5W-30. Existují firmy, které vyrobí 5W-40 stejně, jako Castrol 15W-40 (30%+70%). Takže jeden 10W-40 může motor čistit stejně, jako jiný 10W-40 zanášet.
A JÁ takové auto DOSTAL a motor je tam zanešený černým sajrajtem, protože jezdil do servisu, kde mu PRAVIDELNĚ MĚNILI - 10W-40. Jak vidno, tak ze "sudu" nějaké "renovované" firmy s certifikací "VW 502.00".
Takže děkuji všem za Vaše odpovědi.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.