Nejste přihlášen/a.
Hoj hoši. Mám takový problém, že poslední dobou mi přijde, že motor mi začíná brát hodně oleje. Nejvíc to jde poznat když jedu z kopce s rychlostí a pod kopcem šlápnu na plyn. Kam se pak na mě hrabe trabant. Přitom ještě nedávno to nebylo a nevím jestli tomu nepomáhá i olej, který kupuju. Jde o nejlevnější aviaticon 10W-40. Podle manuálu má do motoru jít dokonce 5w-40 (ten je ještě tekutější ne?). Nevím co do motoru lil předchozí majitel a nevím jestli bych motoru mohl trochu pomoct jinou značkou oleje nebo hustějším 15w. Do go motoru se mi vážně nechce.
Co myslíte?
Ono teda část oleje motor sežere podle dýmu, ale část teče to vím a jen předpokládám, že přes těsnění vaček nebo kliky což budu řešit s výměnou rozvodů.
Auto je to staroučké, korejské Daewoo Nubira 1,6 DOHC kdyby to někomu pomohlo.
Proč označujete rady jako "na ho-no", když mají pravdu? Buď dál lijte olej nebo spravte motor a nebo kupte jiný křáp za 10 tisíc (to auto větší cenu nemá) a doufejte, že žrát olej nebude. Aspoň chvíli.
Pokud začudí po brzdění motorem (zavřený vstřiky olej se nespálí ale hromadí ve válci) po přidání plynu (otevřou vstřiky a olej se začne spalovat) tak bere buď přes gufera nebo kruhy
Řešení buď dolívat a jezdit, 5W40 nebo 15W40 je víceméně jedno..., počítej že bude odcházet kat a lambdy tj. neprojde emisema a bude vysoká spotřeba... Dop. VIF do paliva - čistí od karbonů a životnost katu trochu prodloužíš, i se o něco sníží spotřeba takže aditivum se zaplatí (piksla za dvě stovky a vydrží na 500 litrů benzínu)...
Nebo aspoň částečná oprava = nový gurefa ventilů.. Ekonimicky se to ale vyplatí leda když to uděláš sám za cenu materiálu + tvůj čas...
Nevylučoval bych, že hlavní příčinou může být opotřebení pístních kroužků popř. i válců.
viz. např. článek
Všeobecně, problém bývá nesolidnost v některých servisech. Nemají problém si účtovat výměny dílů, které ale neudělali.
Co se týká toho používaného oleje, tak je otázka, jestli zrovna taková úspora je správná úspora. Nějaký americký boháč prý řekl : nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci. Taky je rčení : lacinný, dvakrát placený.
Barko, Remet, Kovošrot. Takové auto měl můj známý s najetými 150.000km a nikdo ho za 4000 Kč nechtěl, tak ho hodil do šrotu. A myslím, že to byla taky 1,6. Dnes nemá smysl něco takovýho opravovat. Navíc řekl, že to mělo vysokou spotřebu.
"Do go motoru se mi vážně nechce"
Chce-nechce, pokud Vám z motoru teče olej a olej se dostává (kudykoliv) i do spalovacího prostoru, máte v podstatě 4 možnosti:
1. udělat tu GO motoru (nebo sehnat jiný motor)
2. auto prodat (jestli ho bude někdo chtít)
3. jezdit s tím až do vyřazení po nejbližší STK
4. auto sešrotovat.
Co si vybrete je na Vás.
Když se Vám naše rady zdají být na ho-no, tak se zeptejte někde jinde. Třeba ve značkovém servisu. Nebo trafikantky z trafiky na rohu. Možná Vám poradí nějaký zázrak.
ho-no
tady máte celou nubiru za 10.000,-
739677619
můžete si ten motor vyměnit, nebo v tomto jezdit ... opravovat hulící motor na bezcenným autě je nesmysl
stačí jen hledat, čau
Auto nepoužívej.
Změř komprese.
.
Pokud to bude vypadat na kroužky-válce s vyšším poklesem tlaků, opravu bych nedělal a lil olej vyšší vizkozity.
Případně můžeš zkusit nalít do běžícího motoru (cca 15m) čistící přísadu a pak přes několik nocí lít (doplňovat) do válců "svíčkami" petrolej. Pak vypustit a dát nový olej.
.
Pokud to bude vypadat na venily, tak bych sundal hlavu ,vyměnil gufera, zkontroloval vodítka atd. Pak možná rovnou ty rozvody.
.
Nejdříve bych ověřil těsnost víčka a ventilu odvětrání motoru.
Přesně monitoruj spotřebu oleje na km. pokud bude nad 1l/1000, tak oprava asi mít smysl nebude.
Úbytek oleje je vždy způsoben netěsností:
Buď spodního víka,pak olej vytéká ven.na zem.
Netěsnost bývá kolem stěracích kroužků.Pak se olej spaluje ve válci.netěsnost může být v těsnění hlavy,olej se prosakuje do chladicí kapaliny.Pokud je motor opotřebováním "vydřený,není hned třeba dělat generálku,někdy pomůže po rozebrání je vyměnit stěrací kroužky.Podle stavu ostatních i jiné.Bývaly doby,kdy se daly koupit tři tolerance kroužků(na 1 - 3 výbrus.)
Pak cstačilo u u miláčka vyměnit tz těsnější.
Tyto lapáůie jsem kdysi zkoušel se svou Š 100
JABRAKA
Ovšem těmi kroužky nebo lágry se výbrus nedělal. Klika nebo válce se opracovali na toleranci 1-3 výbrusu a pak se osadili správné kroužky dle repase výbrusu.
"Nefouklo se to tam naslepo" a ono se to nějak zajede.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.