Nejste přihlášen/a.
Úbytek napětí na vodičích z akumulátoru je 0 V. Napětí v zásuvce zapalovače je stejné jako na akumulátoru. Jde pouze o informační hodnotu, kde je naprosto fuk, jestli je v síti desetina sem, desetina tam.
Proč vždycky komentuješ něco, co nikdo nenapsal? Přečti si ještě jednou dotaz a danou odpověď.
Ber i v potaz, že dráty k zapalovači vedou z kostry a z pojistkové skříně.
@jenda22 v autech se supravodiče nepoužívají, tedy na každém vodiči, kterým protéká proud, je úbytek napětí a může to při větším odběru klidně dělat půl voltu, i víc.
Ach svatá prostoto. nikdo tady nepíše o měření napětí při zatížení ale o napětí akumulátoru přes zásuvku zapalovače. Co je s váma lidi děje, to je v odpovědi popsáno, že není nic připojeno ale odpor vodičů na 2 m je neměřitelný uživatelem. Ne agenturou NASA před startem raketoplánu.. To už vážně přeháníte.
Průměr vodiče 3mm v mědi, délky 2m má odpor 0.00510204081632653 ohm. Ztráta odporem materiálu je nulová.
Kdyby tam bylo"téměř" nulový tak možná.. Mmch. opálenej kontakt v zapalovači ti to klidně sundá o volt i při minimálním odběru
Jenda22,
"Pokud nejsou "po cestě" kabelů spotřebiče, které aktuálně mají větší spotřebu proudu, tak to odpovídá. Pokud například jede ventilátor, rádio, něco dalšího je připojeného do zásuvky... Bude naměřené napětí o něco nižší, než kdybyste měřil přímo na baterce (o úbytek napětí na vodičích, daný jejich odporem a protékajícím proudem)."
Na kterou větu konkrétně reaguješ?
Chápeš význam slova pokud?
3mm průměr je cca 7mm2
Napětí v zásuvce je jedna věc, ale napětí, které změří přístroj v ní je věc jiná.
Mám USB nabíječku s voltmetrem a na zásuvce trvalé napětí.
V klidu, před startem, je tam cca 12,4 (na baterce samotné 12,6 V).
Když zapnu zapalování, klesne napětí někam k 11,9-11,7 V. Při startování samozřejmě klesne ještě znatelně víc.
Po nastartování se vrátí na chvíli napětí zpět na cca 12,4 V a jakmile začne dobíjet alternátor (je tam trochu prodleva) tak na cca 14,2 V.
Když do kabelu zapíchnu vybitý mobil, poklesne na měřáku napětí o 2 až 3 desetiny.
Jako indikace dobíjení (a stavu baterie v odstaveném vozidle) je to skvělá věc, ale spoléhat se na přesné desetiny je nesmysl.
Já myslel napětí při startu.
Ten popis na foto je v podstatě v pořádku, ale je to orientační.
Velkou roli hraje "tvrdost" baterky - vnitřní odpor.
.
Pokud najdeš pro starou baterku uplatnění někde jinde, tak vyměň za novou, pakliže je dobíjení ok.
Vypadá to na konec životnosti. Zima se blíží...
11,9 je spíš hodně vybitá baterka kterou je třeba co nejdřív dobít (11,9V = ca 25% kapacity, klidové napětí bez zátěže) ovšem i tak nastartuje...
Pro start je zásadní pokles napětí při startu (velký odběr startéru), obecně pokud nepadá pod 10 V tak to stačí.
Některý auta zásuvku zapalovače na start odpojujou, tam musíš měřit start. pokles na neodpojený části nejlíp přímo na baterce..
Voltmetr do zapalovače bohatě stačí před startem pro orientaci jestli je třeba baterku dobít (alternátorem nebo nabíječkou) a po startu jestli auto dobíjí správně. Je třeba zkorigovat o odběr auta - plná baterka nebude mít s aktivní ŘJ, čerpadlem atd. plných 12,6jako bez odběru (= odpojená nebo aspoň auto "uspaný") ale třeba jen 12,3 (záleží na autě a odběru)
V zásuvce zapalovače je o něco málo menší napětí než na baterce (odpor drátů, přechoďáky), kontakt v zásuvce je často opálený a přechoďák tam pak je velký, sundá to klidně i volt i víc...
Napětí měřené v zásuvce zapalovače je stejné, jako na svorkách akumulátoru. Na přesnost měření voltmetrem nemá žádný vliv ani případný přechodový odpor. Napětí bez zatížení ale neříká vůbec nic o kapacitě ani nabití baterie. Zásadní je hustota elektrolytu, která se ale u zapouzdřených baterií nedá změřit. Používá se proto náhradní metoda, měření napětí při velkém zatížení (100 - 500 A). Jestli se tím chcete zabývat, kupte si zátěžový voltmetr. Stojí kolem 600 Kč.
Co furt máte s těma zátěžákama když je v každým autě namontovanej? (Startér si bere ve stovkách A, nebo bez startu stačí pustit co nejvíc spotřebičů, např. jen vyhřívání čelního skla u mně bere ca 30A) = kupovat zátěžák za 600,- nepotebuješ...
Rozdíl napětí bude daný úbytkem napětí mezi polem baterie a polem zapalovače (pro + a - každý zvlášť).
Pokud tudy neteče proud, úbytek bude nula. Pokud tude teče proud (pozor počítá se i ten, který neteče přímo do zapalovače) tak je daný odporem trasy krát proudem
Prostě klasický úbytek napětí po vodiči.
Proud teče i měřákem.
Měřené kontakty bývají občas zoxidované nebo opálené, je tam pak vrstvička izolantu.
Pro přesné měření jsou třeba šňůry s kvalitnímy hroty. - Nerezavějící ostré tvrdé s dobrou vodivostí. (vodivost myšleno pro případné měření proudu)
Levné měřáky kvalitní hroty nemají. Měřák pak může fungovat jako čast děliče. A případný úbytek je pak na světě. Jde to ale často poznat tím, že hodnota lítá.
Myslíte si, že FM transmitter je přesný voltmetr? Mimochodem - kondici akumulátoru nejlépe prověří měření napětí během startování. Ten pokles - jenže to chce pamatovat nejnižší hodnotu, aspoň chvíli ..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.