Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, chtěl bych poprosit o radu:
Potom, co jsem pár dní nejezdil s autem, jsem ho nemohl nastartovat - baterie byla úplně mrtvá - po otočení klíčkem se nerozsvítily kontrolky -> zjistil jsem, že baterie je vyteklá. Koupil jsem novou, ale do auta jsem ji zapojil až po 3 týdnech. Teď když auto nastartuji, svítí červená kontrolka dobíjení, bliká kontrolka ESP, otáčky motoru kolísají od 500 do 1000 za minutu a z motoru se ozývá pískání. Jsou to příznaky vadného alternátoru?
Děkuji za rady
Ano, můžou být proražené diody můstku usměrňovače. Altík má pak brutální odběr ve zkratu a působí jako brzda na řemen. Proto tak píská. Altík brzdí.
A asi se i dost hřeje, že?
Pozor, mohl by odporoučet další baterku.
Mrkni nejdřív na řemen a ty kladky, třeba je i špatný napínák.
Pokud se ti netočí vodní pumpa, tak už je to určitý risk.
Pokud tam pojedeš, měj v záloze plán B.
U jakého auta? Pokud je vodní pumpa součástí rozvodů, tak bych odpojil baterku, odpojil B+ na alternátoru (nebo našel hlavní pojistku alternátoru) a pořádně ho zaizoloval (nebo vymontoval pojistku) a pak opět připojil baterku a nastaroval a odjel pouze na ní.
Alternátor ve zkratu může začít i hořet a zničí se nejen můstek, ale i statorové vinutí.
Najdi příčinu závady, jak ti píše kami
Gumidek napsal upozornění, že to může opět odrovnat baterku.
Tazatel to chce dát do servisu.
Já se zeptal co to dělá.
Dabel doporučil měřit voltmetrem.
Ty doporučuješ vyměnit alternátor.
Co z toho je mimo?
.
vyteklých baterek jsem viděl už hodně, aniž by byl altík KO.
my jsme letos na firemním autě vyvařili úplně novou baterii. Napětí v autě mělo od 18- 20V.
Když jsme jeli, smrdělo to jako hnůj, ale protože jsme jeli venkovem tak nám to nepřišlo divný. Alternátor nám zrepasovali za cenu, za který by byl pomale snad nový. Problém byl s nějakými uhlíky v usměrňovacím regulátoru strčeným do alternátoru. Stará baterka Varta odešla, tak jsme koupili novou Akuma. A problém byl jinde, Akuma je zničená, takže jsme koupili další novou baterii.
ten den ne, ale svítilo to neobyčejně dobře. Obě žárovky v předních světlometech odešly posléze. Jedna na STK, kam jsme po opravě altiku jeli a druhá druhý den poté. Ono to vyvaření nebylo včera ale před 1,5 měsícem. Dneska tam je zase na baterii jen 13,75 -14,1 V
To bylo složitější, my jsme dojeli na firmu a tam auto nechali a ráno nešlo nastartovat, říkám si baba kráva kdo ví co s tím udělala a fakt baterka sotva točila. půjčili nám kabely auto jsme nastartovali a mě napadlo vzít digitální měřík a změřit U.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.