Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Celoroční pneu - Ano / Ne

Od: petr2 odpovědí: 29 změna:
Zdravím, zvažuji koupi celoročních pneu nakolik mám jen jedny kola a přezouvat jich 2x v roce mi přijde finančně náročnější. Proto se chci zeptat, jde mi hlavně o životnost těchto pneu kolik xxx km mi vydrží. Problém je že ročně najezdím kolem 12 000. Samozřejmě zvažuji koupi už kvalitnějších. Vaše názory a zkušenosti s těmito pneu prosím napište do komentářů, také mi můžete poradit která značka je asi nejideálnější.

 

 

29 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar martincakl
Podle mne nemůže z principu existovat univerzální celoroční pneumatika.
No ano, jsem také cyklista..Zkuste si najít univerzální celoroční plášť na MTB a hlavně si na tom kole (pláštích) zkuste jezdit v létě i v zimě. Jak to dopadne? S velkou pravděpodobností se přizabijete i když budete mít spoustu kilometrů najeto (natož když ne).
Na jednostopém "vozidle" si člověk tu kvalitu plášťů či pneumatik uvědomuje poněkud výrazněji než v autě.

Já to říkám také, to, že se ale prodávají není důležité, je to pouze kšeft výrobců. Pokud je něco univerzální, většinou to nestojí za nic. Nedělá to na stoprocent jedno, ani druhé. Zimní směs je měkká, letní tvrdá. Dohromady je to paskvil.

 

hodnocení

3x

Já do nich příště už taky půjdu. Dnes byl test v Autosalonu - rozdíl oproti zimákům minimální, naopak na suchu (které je u nás většinu zimy) lepší vlastnosti než zimáky.

 

hodnocení

2x
avatar nonek

Třeba tady, řešeno i zde vícekrát, stačí použít vyhledávání na poradte.cz; ale nic ve zlém, propodruhé...


doplněno 17.10.21 21:07:

i pro podruhé, nebo římská II. ...to znění bylo takové divné, pozastavil jsem se nad tím; budu si pamatovat

 

xenofob
hodnocení

2x

testy platí výrobci pneumatik, cílí tím na lidi, co si něco přečtou a bezmezně tomu věří...k celoročním pneumatikám které v létě zhoršují jízdní vlastnosti a v zimě se nevyrovnají zimním je dobré pořídit si i vhodné auto...feldu nebo starší dacii

 

hodnocení

2x
avatar jmlc

Vše záleží jen na způsobu jízdy a lokalitě - rozhodnutí je na každém kupujícím.

Já na jednom autě jezdím již minimálně a dojíždím zimní v létě, na zimu mám nové zimáky. S tím autem jezdím opatrně, zvláště v obci nebo nebezpečných úsecích. Manželce přezouvám - problém s tím nemám. Mám hloupé auto a sadu kompletních kol - není to práce ani na hodinu - dvakrát ročně. Případně využiju servisu a pří výměně oleje rovnou nechám přehodit kola s kontrolou podvozku...

 

hodnocení

2x
avatar samurraj
Celoroční pneumatiky nikdy! Manželka je měla na autě a byla to katastrofa v každé zatáčce i při pomalé rychlosti klouzačka

 

hodnocení

1x

Já šel na druhém autě na celoročky od Hankooku. Přijde mi, že sežeru 1mm za rok a najedu cca do 10 000km.

Na nových pneu bylo tuším 7mm. Nic moc. Za tři roky 4mm a pak jen jezdit léto nebo když v zimě není sníh...

Na vodě drží perfektně.


doplněno 18.10.21 21:01:

Taky spousta lidí ma zlozvyk gumy přehustit, aby měli menší spotřebu. Bohužel sníží přilnavost s vozovkou.

Pokud člověk jezdí sám nebo max ve dvou, tak gumy na ty nejnižší tlaky, která uvádí výrobce auta.

 

hodnocení

1x
avatar milancukrar

Najezdím podobně, jako Vy, ale mám dvě sady kol. Zimní dávám až když je třeba. Jsem přesvědčen, že kvalita záleží hlavně na řidiči a jeho jízdě.

 

hodnocení

1x

Pokud člověk nebydlí na horách a na sníh vyjede dvakrát za zimu tak celoroční bohatě stačí. Otec najede cca 5000km ročně a celoroční gumy používá od počátku povinnosti zimních gum. Myslím že má momentálně druhou sadu a mezi tím kupoval dvě nové na předek protože tam mizí vzorek o dost rychleji. Vzhledem k tomu že se přezouvá cca 10let tak si ušetřil 20x přezouvání pokud nebudu počítat nákup nových pneu.

A co se týká 4mm vzorku tak to vyšlo akorát ke konci zimy takže přes léto gumy dojezdil někam na 3mm a na zimu dal nové.

I já až dojezdím za 2-3roky sadu letních/zimních gum obuji celoroční.

 

hodnocení

0x
avatar clas

Uz neprezouvam, jezdim jen na zimnich pneu. Rocne cca 10000km, Hankook Winter i*cept, bez problemu druhym rokem.

V létě vyšší spotřeba, rychlejší opotřebení, horší jízdní vlastnosti (delší brzdná dráha a mohou "ustřelit" v zatáčce). Ale je to vaše volba.

co před zimou, když je vzorek 4 mm?

Bude doufat že ho nechytí, a že si nerozbije...kokos.

asd1

Ferax na vyšší spotřebu a opotřebení jsi přišel jak? A to "plavání" platí pro nový vzorek který má tlouhé lamely a ty se "žužlaj", zimák ojetý na 5mm už se chová spíš jako letní..

Milane 4mm = koupí další nový zimní.

Celoročka je z principu kočkopes, směs musí být měkká jako zimák (jinak by na ledu klouzaly) a musí mít míň lamel jinak by se v létě žužlaly jak zimák...

Někam do města v teplejší oblasti proč ne, ale na hory ani náhodou. Prakticky se to v létě i v zimě chová jako zimní ojetá na 4-5mm - v létě pohoda v zimě oproti novým zimákům kloužou o dost víc.. Navíc na zimu musí mít 4mm, takže jako celoročka moc dlouho nevydrží.

asd1 - na to jsem nepřišel já, ale odborníci. Měkká směs se hůře odvaluje a na tvrdém povrchu dříve opotřebuje. Bylo toho popsáno už dost.

asd1

Jak mi tedy vysvětlíš, že na zimákách mám nižší spotřebu než na letních a že se přes léto víc než letní neojíždí?

Odborníci potřebujou vystrašit lidi aby nedojížděli zimní gumy v létě ale koupili novou sadu letních. Asi jako ýtest kde se nejlíp tváří sponzorovaný výrobek... Nesmíš věřit všemu co se píše... Klidně ti udělám test kde vyjde A líp než B a druhý kde vyjde B líp než A... Nelžeš, jen u jednoho výhody zdůrazníš a nevýhod si nevšimneš, u druhého naopak a je to...

asd1 - není to nic nového, bylo popsáno mraky stránek, mnohokrát to řešili v motoristických pořadech. I různých testů bylo hafo. Je něco jiného jezdit běžným způsobem a něco jiného jezdit přehnaně opatrně. Já taky dokážu jezdit za 3,5-4 litry, ale ta jízda nestojí za nic.

jardajagr
Na zimních mám o cca 0.5l/100km vyšší spotřebu už nekolik let...
asd1

Nebavíme se o ekorallye na zimákách a brzda-plyn na letních.. Ale stejný auto stejná trasa stejný styl jízdy stejný počasí. Přehodim na zimní a spotřeba mi jde o decku dolu, přehodim na letní a o to samý stoupne. A když zimáky, který už další zimu nedaj, na jaře nechám a dojíždim přes léto, tak se žádný výraznější opotřebení nekoná. Tak asi mi je mimmozemšťani tajně mění za neojetý *smich*

Mmch. nikde jsem neviděl test kde by porovnávali ojetou zimní s ojetou letní. Všude je ojetá zimní mezi novejma gumama, nebo tam je nová zimní - tak ještě aby na tom nebyla hůř když nová má vysokej vzorek a lamely se ohejbaj a žužlaj. Asi si nevšimli, že novou zimní přes léto ojíždí málokdo ;) Taky si nevšimli, že ojetá zimní má nižší vzorek = lamely krátký. A směs taky ztvrdla. On je docela rozdíl už nová zimní a rok stará zimní se vzorkem o dva milimetry nižším ve smyslu zhoršení vlastností na sněhu a zlepšení vlastností na asfaltu...

jardajagr
Nevim jak to děláš,tohle je moje zkušenost za par let a pár set tisíc km, styl a trasy pořád +-stejne...
asd1

Mám dobré zimní a dobré letní, zimáky o centimetr užší a na plecháčích. Mmch. rozdíl 0,5L na 100 km jsem potkal i mezi letní a letní (Nexen Vs Dunlop - a kromě spotřeby ten Nexen CXP 641 byl snad nejmlouzavější guma jakou jsem potkal, letěl z auta i s 6mm vzorkem..) Když jem musel jezdit Barumky tak ty kromě klouzavosti na spotřebu taky nic moc...

jurajjuraj*

cekal sem kdy nekdo vytahne ze zimni se ojizdi v lete mnohem rychleji nez letni :D chce to i zkusenosti, ne jen cist tlachy "odborniku"

juraji, taky si myslím, že sjíždění pneumatik je hodně o řidiči.

Měkčí směs se logicky musí sjíždět více-rychleji, než směs tvrdší. To je prostě fakt a jinak to být nemůže.
Ano, dle toho, jaká je použitá konkrétní směs, to může být větší co menší rozdíl.

 

asd1

Barum je tvrdší než Michelin a přitom vydrží jen poloviční nájezd - to vysvětlíš jak? ;)

Gumař potřebuje prodat gumy, situace kdy běžný člověk má zimní gumy 5 let a dojíždí stejnou gumu dalších 5 let - to je poloviční spotřeba pneu než když má na stejnou dobu dvě sady. Nic složitýho, jde jen o prachy.

Mmch. závodní gumy jsou z měkký směsi a nevšiml jsem si že by formule měly problém dobrzdit nebo projet zatáčku svižně. I když je fakt že smyk dostávaj podezřele často, tak to asi bude tim jak dojíždí zimáky sjetý do hladka *smich*

Milane, ano sjíždění je o řidiči, gumu ti klidně odriftuju za půl hodiny ;) Výraznějšího sjíždění zimních v teple jsem si fakt nevšiml... A i kdyby tak máš volbu vyhodit je nebo jezdit dokud je vzorek. Takže není co ztratit, každej kilometr dobrej... Tolik k ekonomice a rychlému sjíždění kdyby opravdu bylo (ale ono se nekoná)

Tohle je jen jeden příklad z mnoha. Ještě třeba zde.

asd1

Jo, se na ten test podívej pořádně a podrobně se podívej na výsledky ojetá zimní X ojetá letní (a to Michelin patří mezi klouzavější gumy stavěný na velký nájezd a Sava je lowcost výbornej na sněhu nic moc na mokru), zjistíš že např. brzdná dráha je srovnatelná, aquaplanning dokonce lepší, na suchu patří mezi nejlepší atd.

A závěrečné subj. hodnocení pro jízdu: ojeté zimní velmi dobré.

Nesmíš koukat jen na vejcuc kde se vytáhne co se hodí... Taky abys jezdil na bezpečných dle prezentace, tak bys musel vyhazovat i letní pod 5mm :D Tady je celý test:

ts-pneu-dojdn-zim/...

 

hodnocení

0x
avatar magdon

Ono záleží na výrobci. Když jsem před 3 lety koupil auto na celoročních gumách, varoval mě automechanik, že v létě kloužou. Při prvním větším letním dešti se to potvrdilo - když jsem potřeboval rychle opustit křižovatku, šel jsem do hodin. V zimě se pak ukázalo, že kloužou i ve sněhové břečce. Teď mám průměrné letní a průměrné zimní. V létě jsem ještě smyk nedostal. Zimní vypadají O.K., ale zatím je nemůžu moc hodnotit. Od doby, co je mám pořádná zima ještě nebyla.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]