Nejste přihlášen/a.
Na klasické STK jsem s autem neprošel. Dostal jsem to na měsíc. Odstranil jsem závady z protokolu a je jsem na opoakovanou STK. Opět jsem neprošel, protože se bohužel objevila ztase jiná závada. Takže opět na 30 dní. Ovšem když jsem odstranil i tuto závadu a přijel jsem na druhou opakovanou STK, sdělili mi, že musím udělat nové emise a projít celou STK znovu za plnou cenu, že jim vozidlo kvůli emisím nejde poořiřadit (emise byly ok, ale 2 měsíce staré). Je to tak, nebo to je nějaký kec? Přijde mi jako nesmysl druhá opakovaná STK, když stejně musím platit STK za plnou cenu.
No jako "celková" technická prohlídka s platností na 30 dnů se podle zákona chápe i měření emisí...technik SME má stejné školení a kvalifikaci jako technik STK a po uspěšném měření emisí vylepí kontrolní známku na 1 měsíc a vloží tuto informaci do elektronického systému CIS...je to už několik let platná novela zákona
Takže po měsíci platnost této "celkové" technické prohlídky padá
30 dnů se nejspíš počítá od té první.
Ovšem při opakované se má kontrolovat pouze odstranění závad, je otázka jestli technik má vůbec pravomoc hledat další závady. a na jejich základě tě nepustit přes opakovanou... Podle mne by tě tam na hledání dalších závad museli poslat policajti při podezření na špatný technický stav...
Asi si chtěl technik udělat oko u šéfa-majitele STK. Při opakované technické kontrole se kontroluje jen odstranění závad, skrze které auto při první TK neprošlo! NIC Jiného-našel ve Vás. s prominutím , vola, který mu na to skočil, že tam má další závady skrze které neprojde!
Ono je totiž rozdíl zaplatit 2000kč za E a TK a pak ještě cca300 za opakovanou a k tomu ještě další 2000kč za další TK!
Bohužel závada tam byla - prasklo těsnění pod filtrem a kapal z toho olej, proto to nepustil.
To je ale jedno. Pravidla hovoří jasně kontrola odstranění závad! Další věc-pokud jste tedy o tom věděl-takproč jste závadu neodstranil?!
O tom oleji jsem nevěděl. zjistil jsem to až na opakované STK - když auto bylo u mechanika, bylo to v pořádku. A že teče zrovna olejový filtr vidět nebylo ani z vrchu, ani zespod - mechanik musel rozebrat všechny kryty zespodu, aby zjistil, odkud to vlastně teče. A jelikož jsem závislý na čase mechanika či autoservisu (všechno na objednávku), těžko bych to stihl v ten den znovu. Někteří si to představujou jak Hurvajs válku, že?
Spíš se znaj a projde to, co najde vážnýho pak před vrácením opraví...
TAzatel - shodit dekl pod motorem je záležitost pár šroubků, jen bys nesměl bejt línej najet si nad příkop a vlízt pod auto... Že se to vyplatí vidíš, takhle zatáhneš jak servis tak komplet další technickou..
Hořící žárovka je divná.. Možná čínskej šmejd a shořela chvilku po zapnutí.. Změřit palubní napětí, kostry apod...
že by STK takto postupovala? Opravdu to bylo tak, jak píšete? Nevěřím, ale to není důležité.
Emise propadnou a hotovo. Přes to nejede vlak. Napište termíny, jak to probíhalo?
Je to tak. Emise a STK byly 16.8.2021 (závady čepy, špatný rozměr kol, parkovací světlo), opakovaná STK proběhla 15.9.2021 (vše opraveno, ale zjištěn únik oleje), druhá opakovaná STK měla proběhnout dnes 15.10.2021, ale neproběhla, protože prý nejdou přiřadit emise, že jsou propadlé a i kdybych udělal nové emise a přišel na opakovanou, tak to prý nejde taky. Každopádně příště jdu jinam.
Při opakované by se mělo kontrolovat pouze odstranění závad, ovšem pokud mu na hlavu teče olej... Emise mají omezenou platnost myslím, že 30 dní takže pokud jste tam šel po 30 dnech a zase vás vyhodil. Sice za závadu, kterou neměl hledat nadruhou stranu je možné, že na únik kapalin je třeba nějaká vyjímka. Takže máte smůlu a musíte si to dát celé znovu.
Příště to buď dejte někomu, kdo to protáhne se závadama a nebo to tam dejte ve funkčním stavu
Je to buzerace. STK je největší zlodějina jaká existuje a emise také. Vše zrušit a bude řidičům lépe. Určitě má STK za rohem opravnu a tam to máte dát na opravu, většinou na tom nic neudělají a přes STK to projde.
Jinak Vám asi nic jiného nezbývá, než to, co tvrdí STK nebo jít jinam.
Dovedete si představit, že by nebyly pravidelné kontroly? Jsou i v jiných zemích, páč se ví, že se musí kontrolovat.
Jindy se píše, jaké vraky se pohybují po silnici...
No vidíte. A stejně tu vidíte vraky na silnici. Zdaleka ne všude obdoba naší STK existuje. Je to ovšem většinou tam, kde si lidé více uvědomují, že jsou za sebe a své chování zodpovědní, a pokud se něco stane kvůli tomu, že je jejich vozidlo vrak, může je to přijt pěkně draho. Proto to tam funguje bez STK. A všude jinde je potřeba zavést buzeraci na lidi.
Vidíte p.Gumo a tazetel je hned příklad proč je STK nutná-jede na kontrolu a má jiné pneu než co jsou povoleny v ORVII-TP,má problém s nějakým světlem.. Jediné co nemusel vědět že jsou špatné čepy-ale i toto normální řidič jež zná své auto pozná, že něco není OK...
Ano, na rozměr ráfků jsem zapomněl, koupil jsem to tak od původního majitele a zapomněl jsem je přehodit. Moje blbost. Ale parkovací světlo jsem opravil - vyměnil jsem žárovku a než jsem dojel na STK, tak ta sviňa znovu shořela. Potěší, že? I čepy jsem slyšel, ale bohužel jsem 16 hodin denně v robotě a neměl jsem čas to řešit. Nutno podotknout, že technik na STK označil špatné čepy na řízení, kterým ovšem nic nebylo, byly špatné ty spodní. Čekal bych, že když na to čumí z 30 cm s lampou, tak to pozná.
Souhlasím s nickem guma. Na STK se kontroluje většina vozů s banálními závadami za nekřesťanské ceny. Takové podstatné závady jako ojeté pneumatiky nebo vadné brzdy by se daly kontrolovat i v rámci silničních kontrol prováděných dopravními hlídkami Policie ČR. Při tom zanedbaný technický stav auta je vidět mnohdy na první pohled a kouřivost motoru také. To ale za vlády tzv. tradičních demokratických stran zalobovala v Parlamentu podnikatelská skupina majitelů STK a kocourkovský zákon byl na světě. STK je nyní zlatý důl podobně jako solární elektrárna. Nakonec budeme bez aut a bez elektrospotřebičů živořit.
Tak na Slovensku máme v tom jednú výhodu. STK a EK sa nemusia robiť spolu,sú oddelené. Káždá z tych kontrol má svoju dobu trvania. Hoci sa bežne robia pri jednej kontrole spolu, čo sa nemusia robiť spolu,tak sú vlastne administratívne oddelené.
Chcel som poukázať na to,že na Slovensku sa taký problém ako položil zakladateľ otázky nevyskytne. Inak ak ste spokojný s poskytovateľom STK a EK tak máte možnosť si u neho zvoliť SMS notifikáciu následnej kontroly.
Řekl bych, že zásadní problém je ten, že opakovanou prohlídku je možné absolvovat jen do 30 dnů od té celkové. Třeba i vícekrát, když se to napoprvé nepovede, ale nikoli do 30 dnů od té opakované.
V případě, že jsou při celkové prohlídce emise starší 30 dnů, zkrátí se platnost této prohlídky na dobu dvou let od data emisí.
Pokud tam přijede někdo na opakovanou prohlídku a viditelně mu kape z motoru na podlahu olej, dost těžko to může jen tak přejít.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.