Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Druhá opakovaná STK

Od: vwcobra odpovědí: 30 změna:

Na klasické STK jsem s autem neprošel. Dostal jsem to na měsíc. Odstranil jsem závady z protokolu a je jsem na opoakovanou STK. Opět jsem neprošel, protože se bohužel objevila ztase jiná závada. Takže opět na 30 dní. Ovšem když jsem odstranil i tuto závadu a přijel jsem na druhou opakovanou STK, sdělili mi, že musím udělat nové emise a projít celou STK znovu za plnou cenu, že jim vozidlo kvůli emisím nejde poořiřadit (emise byly ok, ale 2 měsíce staré). Je to tak, nebo to je nějaký kec? Přijde mi jako nesmysl druhá opakovaná STK, když stejně musím platit STK za plnou cenu.

 

 

30 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

xenofob
hodnocení

2x

No jako "celková" technická prohlídka s platností na 30 dnů se podle zákona chápe i měření emisí...technik SME má stejné školení a kvalifikaci jako technik STK a po uspěšném měření emisí vylepí kontrolní známku na 1 měsíc a vloží tuto informaci do elektronického systému CIS...je to už několik let platná novela zákona

Takže po měsíci platnost této "celkové" technické prohlídky padá

 

asd1
hodnocení

1x

30 dnů se nejspíš počítá od té první.

Ovšem při opakované se má kontrolovat pouze odstranění závad, je otázka jestli technik má vůbec pravomoc hledat další závady. a na jejich základě tě nepustit přes opakovanou... Podle mne by tě tam na hledání dalších závad museli poslat policajti při podezření na špatný technický stav...

 

corsicka
hodnocení

1x

Tento týden jsem byla na STK.Jeden pán neprošel a technik z STK mu řekl,že tu opakovanou musí stihnout do 30 dní od měření emisí .Po této době by musel znovu na nové emise.Takže na to má ve skutečnosti asi tři týdny - emise měl dělané týden před první STK.

 

hodnocení

1x
avatar diesel

Asi si chtěl technik udělat oko u šéfa-majitele STK. Při opakované technické kontrole se kontroluje jen odstranění závad, skrze které auto při první TK neprošlo! NIC Jiného-našel ve Vás. s prominutím , vola, který mu na to skočil, že tam má další závady skrze které neprojde!

Ono je totiž rozdíl zaplatit 2000kč za E a TK a pak ještě cca300 za opakovanou a k tomu ještě další 2000kč za další TK!

vwcobra
hodnocení

Bohužel závada tam byla - prasklo těsnění pod filtrem a kapal z toho olej, proto to nepustil.

To je ale jedno. Pravidla hovoří jasně kontrola odstranění závad! Další věc-pokud jste tedy o tom věděl-takproč jste závadu neodstranil?!

Copak o to, člověk pochopí že se soustředil na to, co mu napsali takže si toho filtru nevšiml. Spíš jde o to, když šlo o takovou banalitu jako je olejový filtr proč se tam nevrátil ten den znova. To by to měl zadarmo a nemusel řešit prodlení na emisích. A hlavně.. proč mu to ten technik neřekl. Koupit filtr vyměnit a dolít olej je otázka hodiny i kdyby to ještě 10 minut leštil putzwolem.
vwcobra
hodnocení

O tom oleji jsem nevěděl. zjistil jsem to až na opakované STK - když auto bylo u mechanika, bylo to v pořádku. A že teče zrovna olejový filtr vidět nebylo ani z vrchu, ani zespod - mechanik musel rozebrat všechny kryty zespodu, aby zjistil, odkud to vlastně teče. A jelikož jsem závislý na čase mechanika či autoservisu (všechno na objednávku), těžko bych to stihl v ten den znovu. Někteří si to představujou jak Hurvajs válku, že?

Někteří si to představujou jak Hurvajs válku, že?
Ale oni si vozidlo připraví a pak jedou ne STK.

asd1

Spíš se znaj a projde to, co najde vážnýho pak před vrácením opraví...

TAzatel - shodit dekl pod motorem je záležitost pár šroubků, jen bys nesměl bejt línej najet si nad příkop a vlízt pod auto... Že se to vyplatí vidíš, takhle zatáhneš jak servis tak komplet další technickou..

Hořící žárovka je divná.. Možná čínskej šmejd a shořela chvilku po zapnutí.. Změřit palubní napětí, kostry apod...

 

hodnocení

1x
avatar milancukrar

že by STK takto postupovala? Opravdu to bylo tak, jak píšete? Nevěřím, ale to není důležité.

Emise propadnou a hotovo. Přes to nejede vlak. Napište termíny, jak to probíhalo?

vwcobra
hodnocení

Je to tak. Emise a STK byly 16.8.2021 (závady čepy, špatný rozměr kol, parkovací světlo), opakovaná STK proběhla 15.9.2021 (vše opraveno, ale zjištěn únik oleje), druhá opakovaná STK měla proběhnout dnes 15.10.2021, ale neproběhla, protože prý nejdou přiřadit emise, že jsou propadlé a i kdybych udělal nové emise a přišel na opakovanou, tak to prý nejde taky. Každopádně příště jdu jinam.

Každopádně-příště připravte auto na TK pořádně , pak nebudete mít problém!

Hraběcí rada !*frajer*

 

mathew
hodnocení

1x

Při opakované by se mělo kontrolovat pouze odstranění závad, ovšem pokud mu na hlavu teče olej... Emise mají omezenou platnost myslím, že 30 dní takže pokud jste tam šel po 30 dnech a zase vás vyhodil. Sice za závadu, kterou neměl hledat nadruhou stranu je možné, že na únik kapalin je třeba nějaká vyjímka. Takže máte smůlu a musíte si to dát celé znovu.

Příště to buď dejte někomu, kdo to protáhne se závadama a nebo to tam dejte ve funkčním stavu;)

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Co vim já tak by ti stk dat měli akorat se zkracuje o platnost emisí tedy o ty 2 měsíce

 

guma
hodnocení

0x

Je to buzerace. STK je největší zlodějina jaká existuje a emise také. Vše zrušit a bude řidičům lépe. Určitě má STK za rohem opravnu a tam to máte dát na opravu, většinou na tom nic neudělají a přes STK to projde.

Jinak Vám asi nic jiného nezbývá, než to, co tvrdí STK nebo jít jinam.

Dovedete si představit, že by nebyly pravidelné kontroly? Jsou i v jiných zemích, páč se ví, že se musí kontrolovat.

Jindy se píše, jaké vraky se pohybují po silnici...

No vidíte. A stejně tu vidíte vraky na silnici. Zdaleka ne všude obdoba naší STK existuje. Je to ovšem většinou tam, kde si lidé více uvědomují, že jsou za sebe a své chování zodpovědní, a pokud se něco stane kvůli tomu, že je jejich vozidlo vrak, může je to přijt pěkně draho. Proto to tam funguje bez STK. A všude jinde je potřeba zavést buzeraci na lidi.

Vidíte p.Gumo a tazetel je hned příklad proč je STK nutná-jede na kontrolu a má jiné pneu než co jsou povoleny v ORVII-TP,má problém s nějakým světlem.. Jediné co nemusel vědět že jsou špatné čepy-ale i toto normální řidič jež zná své auto pozná, že něco není OK...

vwcobra
hodnocení

Ano, na rozměr ráfků jsem zapomněl, koupil jsem to tak od původního majitele a zapomněl jsem je přehodit. Moje blbost. Ale parkovací světlo jsem opravil - vyměnil jsem žárovku a než jsem dojel na STK, tak ta sviňa znovu shořela. Potěší, že? I čepy jsem slyšel, ale bohužel jsem 16 hodin denně v robotě a neměl jsem čas to řešit. Nutno podotknout, že technik na STK označil špatné čepy na řízení, kterým ovšem nic nebylo, byly špatné ty spodní. Čekal bych, že když na to čumí z 30 cm s lampou, tak to pozná.

Taky se mi nelíbí jaký kšeft z toho stát udělal. Jakpak je to dlouho, co na stk i s em. stačila tisícovka a člověk byl za 20 minut venku. Dneska by při kontrole nejrači udělali rozborku motoru do posledního šroubku. Horko těžko se vejdou do 2000 a ještě mají předepsanou lhůtu jak dlouho se musí auto na jámě zdržet. V Americe se někde dělají jen emise jinde ani to ne, co máte za rozměr gum nebo jaký motor se vám do toho podařilo napasovat, nikdo neřeší a myslíte si že tam je víc nehod zaviněných technickým stavem? Statistiky se určitě dají dohledat ale silně o tom pochybju.

Souhlasím s nickem guma. Na STK se kontroluje většina vozů s banálními závadami za nekřesťanské ceny. Takové podstatné závady jako ojeté pneumatiky nebo vadné brzdy by se daly kontrolovat i v rámci silničních kontrol prováděných dopravními hlídkami Policie ČR. Při tom zanedbaný technický stav auta je vidět mnohdy na první pohled a kouřivost motoru také. To ale za vlády tzv. tradičních demokratických stran zalobovala v Parlamentu podnikatelská skupina majitelů STK a kocourkovský zákon byl na světě. STK je nyní zlatý důl podobně jako solární elektrárna. Nakonec budeme bez aut a bez elektrospotřebičů živořit.

Aloisi-ale jen hlupák jede na sjetých pneu na technickou popř s nezapsaným rozměrem disků či pneu!

 

hodnocení

0x

Tak na Slovensku máme v tom jednú výhodu. STK a EK sa nemusia robiť spolu,sú oddelené. Káždá z tych kontrol má svoju dobu trvania. Hoci sa bežne robia pri jednej kontrole spolu, čo sa nemusia robiť spolu,tak sú vlastne administratívne oddelené.


doplněno 19.10.21 11:19:

Chcel som poukázať na to,že na Slovensku sa taký problém ako položil zakladateľ otázky nevyskytne. Inak ak ste spokojný s poskytovateľom STK a EK tak máte možnosť si u neho zvoliť SMS notifikáciu následnej kontroly.

A v Česku se musí oboje spou?Nemusí ale je to lepší, páč se nemusí hlídat dva termíny!

 

 

hodnocení

0x

Řekl bych, že zásadní problém je ten, že opakovanou prohlídku je možné absolvovat jen do 30 dnů od té celkové. Třeba i vícekrát, když se to napoprvé nepovede, ale nikoli do 30 dnů od té opakované.
V případě, že jsou při celkové prohlídce emise starší 30 dnů, zkrátí se platnost této prohlídky na dobu dvou let od data emisí.

 

jurajjuraj*
hodnocení

0x

na opakovane prohlidce ma kontrolovat jen to kvuli ceho auto neproslo napoprve

Pokud tam přijede někdo na opakovanou prohlídku a viditelně mu kape z motoru na podlahu olej, dost těžko to může jen tak přejít.

asd1

To souhlas.. Mmch. jet na opakovanou technickou s autem z kterýho blije olej a čekat že to projde je dost naivní.. Při kontrole se kromě odstranění vad kontroluje i jestli neproběhly zásadní změny... A taky nepodívat se pod auto před kontrolou je odvážné...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]