Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Taky si takto ničíte auto

Od: slavo® odpovědí: 27 změna:

Mě připadají některé body jako nesmysly.

Například první - při stisknuté spojce a zařazené rychlosti se namáhají akorát pružiny - jinak si myslím že se nic neničí.

zpravy.aktualne.cz/...

 

 

27 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

7x
avatar axus

1. Ja si auto nenicim. Vim, jak s nim zachazet.

2. Pri stisknute spojce se jednak vice opotrebovava spojkove lozisko, ktere uz z vyroby kvuli snizovani nakladu neni nic extra bytelneho, jednak se zbytecne namaha axialni kluzne lozisko na klikove hrideli, ktere je pouze jedno a kolikrat jeste navic pouze pul lozisko a jednak se samozrejme zbytecne osoupava lamela spojky, kdy pri rozeple spojce proste klouze rozdilem volnobeznych otacek vuci pritlacnym stycnym plocham. Nejde tedy o to, ze by se neco nicilo, ale proste se zvysuje opotebeni dilu nad nezbytne minimum.

3. Podobne clanky existuji pouze pro honorar pisalka. Pro nic jineho.

 

hodnocení

1x
avatar mikihans
Ne, neničím. A ten poslední blábol s ruční brzdou "přes zuby" je stokrát omýlaný nesmysl.

 

jabraka*
hodnocení

1x

Při stisknuté spojce a jedoucím motoru je nadměrně namáháno spojkové ložisku.

JB

 

hodnocení

1x

Nezatahuji ručku přes zuby. Ale ne z důvodu ničení zubů, ale z faktu, že mám pak cit v ruce a lana zatáhnu jen tolik, kolik je potřeba. Jsou lidi co zaparkujou na rovince a zarvou to úplně snad na 16tej zub, jako by stáli v kopci strmém 25 promile.


doplněno 15.10.21 20:55:

Máš pravdu, jsem to hlupák *zed*:-D.

Procent

Těch 25 promile je téměř nic-jen 25m na kilometru kdežto nebezpečné klesání stoupání značené jako 12% je 12m na 100metrech!

 

jardajagr
hodnocení

0x
Nenicim, mám služební :-D

 

hodnocení

0x
avatar nonek
A navíc Hyundai bez stlačené spojky nenasartuje...

Tam ale nejde o startování, ale o stání na spojce se zařazeným "kalupem" třeba na červenou na světlech!

 

hodnocení

0x
avatar ingbratwurst

Nenicim, mam stary automat...

 

hodnocení

0x
Nemám spojku.

"Spojku" má každé auto. Automat je má na každé rychlosti (lamelách) s hydroměničem a nebo DSG má robotickou spojku.

15.10.21 19:49
Taky si takto ničíte auto
Taky si takto ničíte auto #2
Mám jednu rychlost
15.10.21 20:55

Elektro?

15.10.21 22:30
Hybrid
007cz
Jednu rychlost a dvě spojky.
kami123

Na co dvě spojky, když jedna rychlost?

 

hodnocení

0x

Volnoběhem se chladí brzdy?

 

kami123
hodnocení

0x

V podstatě téměř vše je pravda, pokud je to adekvátně pochopeno.

Až na tu blbost s chlazením brzd na volnoběh.

A tu ruční brzdu.

Kouzelná síla myčky je podle mne taky přeceněná, ale je fakt, že v blátíčku se vlhkost drží lépe.

Stát déle na spojce samozřejmě vadí. Ale je to zase spotřebák...

sirokko

Ten spotřebák ti protáhne tvář, až budeš muset do servisu a tam ti kvůli malému kroužku budou vyndavat a nandavat celou převodovku. A navíc, u této operace se zpravidla mění celá spojková sada. Takže to i s prací (celá směna cca 450/mechanik/hod) tipuju tak na 10-20 tisíc podle druhu běžného vozu.

kami123

Autu se ale nic nestane.

Ten kdo takto ničí ložisko, tak obvykle i "ničí" obložení, tedy se udělá to, co se udělat má.

Když si výměnu nechá udělat člověk, který ložisko neničí, tak zaplatí stejnou částku. Akorát později.

To ložisko jinak obvykle lamelu s přehledem přežije. (pokud to není starline apod)

 

sirokko
hodnocení

0x

Autorka článku má problém s parkováním i u obchoďáku, podle toho, jak se "vyjadřuje" opsáním nasbíraných rozumů z internetu.

Od ní bych si nenechal umýt za deset korun ani čelní sklo při čekání na zelenou.

 

xena
hodnocení

0x
Při stisknuté spojce a běžícím motoru se točí ložisko v setrvačníku. Ložisko v setrvačníku je samomazné, není způsob, jak jej mazat, při zadření nebo vysypání ložiska se musí oddělit převodovka od motoru a to zabere 20minut práce i víc, aby se požisko vyměnilo. Takže radši ať se netočí. Ale v autoškole nás učili stát na spojce a čekat na zelenou se zařazenou rychlostí.

 

break

20 minut práce? Úžasný...

sirokko

Break: na jutub to je dvacet minut práce *smich*

V reálu tento čas zabere jen manipulace s nářadím a příprava dílů před opravou.

kami123

U některých aut to jde i rychleji.

Když se to dává do servisu, tak žádnej servisák neřekne, "jasně, za dvě hoďky si pro to přijeďte, bude to brnkačka".

Jak by pak zdůvodnil tu cenu?

jedna věc je dělat spojku na pár let starém autě, druhá věc je dělat spojku na autě starém16 let kde je všechno pěkně srostlý k sobě. Zvlášt u aut, kde je třeba vyndat přední rám, to s sebou nese i sundávání různých žárových krytů výfuku, rozebírání samotného výfuku Stačily doslova zarostlý šrouby spodních kulových čepů.

Dělat spojku na Alfě 156 TS je zábava. U JTD se přední rám nemusí vyndávat-s motorem se lze vyhnout-úspora mnoha času.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]