Nejste přihlášen/a.
rozebíral jsem výfuk-zarostlé šrouby-bolty ve výfuku, řešením bylo původní šrouby odvrtat, bohužel to šlo jen menším průměrem-5mm, potřebuju však díru 8 či 10mm, to však nejde, okolí je dost tvrdá ocel a otupily se mi tam i kvalitní kobaltové vrtáky. Zatím mám teda těžké výfukové potrubí spojené šrouby o průměru jen 5mm, vypadá to na pohled blbě a není to moc do budoucna spolehlivý
Jaký máte tip na zvětšení otvoru v tvrdém materiálu?
foto by nebylo? Stříkáš při vrtání kobaltovým vrtákem průběžně řezný olej co se používá na závity při výrobě závitů?
mám speciální řezný olej na závity, Rothenberger, mám i vodu. Ale fakt to nejde. Kobaltový vrtáky bousím sám,velmi dobře, když je zkusím do jiného kovu, tak dělají krásné šponky vrtají skoro bez přítlaku, jakmile zkusím vrtat ten díl výfuku, tak se kobaltový vrtáky otupí, nevylamují se, ale prostě se otupí. Není problém ani provrtat nůž do sekačky, samozřejmě ne v místě samotných břitů, ale vrtáky jsou v pohodě.
Jedná se o katalyzátor, ne střední díl výfuku
Já vždy navařil matku cočkem a popř nechal ohřát plamenem od švajcu. Ty šrouby jsou většinou bláto. Ale ty příruby katu ne, no.
Možná bych jehlovým pilníčkem naříznul šroub zevnitř k závitům ven a pak vyštípal na kousky, aby se závitu pustil.
Vytahovák zalomených šroubů určitě ne. Ten by tam prdnul a nešel by taky odvrtávat.
No, to je vždy zážitek.
zatím dík za odpovědi,jak píše gumídek, šrouby šly odvrtat, ale příruby katalyzátoru, to je něco tak tvrdýho, co jsem vůbec nečekal.
Možná zkusit to probrousit mikrobruskou, mám Dremel, jak píše asd1
Dremelem jsem odvrtával bodové sváry předního čela, které byly dosti nepřístupné a nechtěl jsem odvrtávat z druhé strany, abych neměl díru v dílu, který zůstává na autě.
Koupil jsem kuličku frézky, ale byla jen na měkké kovy a dřevo. Shořela po 4 bodech.
Takže vybrat frézu na tvrdé nebo kamínek a chladit a nepřehřát. Dremel rychle točí.
Tak to máš řeznou rychlost 42m/min,chtělo by to tak 350 ot/min,chalupářům nevěř,jsou tam bludy.
Ono předvrtání by mělo být 1/3 konečného průměru, on pak vrták tolik netrpí a nekouše se.
Tabulkové otáčky také počítají s důkladným chlazením a to doma asi nebude.
Do legovaný tvrdý oceli otáčky 200 - 600 podle materiálu a pokud se kobaltovej vrták hned tupí tak spíš těch 200 - 300
Než brousit vidiák tak možná bude rychlejší vybrousit to dremlem, mohlo by stačit jádro a spirála závitu by mohla jít vyrejpnout...
díky všem za rady!
@asd1
on se ten kobaltovej tupí hlavně tím, že to vrtám z ruky(jako většina lidí) a díru už jsem měl předvrtanou, pak se ten vrták nevede přesně(pomocí své špice) a trochu tam vakluje(i když to nemusí být tak cítit). Předvrtávání je skvělý na stojanových vrtačkách, kdy je veden vrták přesně.
Cokoliv vrtat z ruky do oceli není to pravý. Pořádnou stojanovku nenahradíš, ale katalyzátor se špatně upíná a stejně sloupovou vrtačku nemám.
díry jsou vyvrtaný, pomohlo broušení. Do tvrdých je lepší brousit tak, aby řezal pomaleji, nebral takové špony, ale sttejně to chtěl několikrát přebrousit.
Hlavní problém je ale to vrtání z ruky ještě hůř, když je katalyzátor z jedné strany pořád upnutý s výfukem, když jsem by línej to sundat.Spíš jsem nechtěl rozebírat 22 let srostlý svody
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.