Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Olejova skvrna pod autem

Od: vivaro odpovědí: 25 změna:
Opel Vivaro 1.9 DTI 2002
Asi mesic nekam "unika" olej,obcas par kapek pod autem. Meneny agr ventil,vsechny filtry,nove turbo,jezdilo bez problemu. Dnes "chcipal" za jizdy,nesel za plynem a po zaparkovani se pod nim objevila olejova skvrna cca 3 litry. Muze prosim nekdo poradit co tomu asi je?

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Tak pokud se vylejou 3 litry, tak každý rozumný člověk se koukne na všechny měrky náplní (olej v motoru, v servu, převodovce - pokud umí, chladící kapaliny, ostřikovače,....) Prostě všechno a zjistí, kde chybí a co je tedy příčina.

Olej je tedy odkud? Příčinou je prasklá hadice nebo blok či vana nebo chladič voda olej,...atd... co my víme. Ty se koukni! ;)

 

makk
hodnocení

1x

3 litry jsou skoro celá náplň, takže je možné, že to nemůžete najít, protože už nemá co unikat. Ale i tak by mělo být vidět odkud to unikalo. každopádně pokud ten únik je opravdu tak extrémní, tak bych se nepokoušel to startovat dokud se problém nevyřeší.

 

vivaro
hodnocení

Motorovy olej unika i za jizdy,ostatni kapaliny ok, nenasli jsme odkud tece,neni pod kapotou nic viditelneho,turbo suche,zadny bily ani jiny dym z vyfuku nejde (krom toho co je normalni) Hadice ok... Vana ok...

3 litry a není vidět, kde to uniká?

Dolů jste se dívali? NE! To by jste se museli vohnout, co?!

... urývek z filmu Marečku, podejte mi pero *smich*

...

A je ten olej z Vašeho auta? 3litry nebo i 3 deci je hodně, aby to nešlo najít.

vivaro
hodnocení

Samozrejme,ze jsme se divali. Ze spodu mokro,nevime odkud,otrelo se vse a cekali jestli se nekde olej objevi,ale i po celem dni nic
vivaro
hodnocení

K doplneni... Olej se dolil do pozadovane hladiny aby melo co vytect

A zatím nevyteklo?

Tak to asi vana nebude. Motor přímo neznám, ale zaměřil bych se na...článek auto.cz

Současné problémy motorů 1.9 dCi se týkají mimo jiné také sání. "U něj se lze setkat s netěsnostmi, které prozradí úniky oleje. Obecně platí, že únik oleje rovná se ztráta tlaku. A právě ta může být příčinou nadměrné kouřivosti motoru," říká Matušek. Problém je, že tak 90 procent všech aut s motory 1.9 dCi dnes prodávanými na trhu ojetin trpí uvedeným problémem. Olej nejčastěji uniká, a tedy dochází ke ztrátě tlaku v sání, v místě kolena sání turbodmychadla a chladiče stlačeného vzduchu (intercooleru). "Důvodem je původní materiál, který poměrně rychle zpuchří, čímž daná část sání přestane těsnit," poznamenává Matušek. Radí koupit již modifikovaná kolena sání u turbodmychadla a intercooleru vyrobená z lepšího materiálu. Vyjdou zhruba na dvě tisícovky včetně daně, což je únosné.

Chladič stlačeného vzduchu také nebyl u prvních ročníků zrovna příkladně dimenzován. "Rád se nafukoval a praskal," upřesňuje Matušek. Pozdější motory mají již modifikovaný intercooler s výztuhami, který nepraská. "Bohužel druhovýroba stále nabízí původní provedení, jehož životnost je tak dva roky," dodává Matušek. Občas praskne také trubka vedoucí z intercooleru do domečku takzvané chcípací klapky. Nový stojí 2470 korun.

U chcípací klapky, či přesněji jejího domečku, ještě chvíli zůstaneme. "Domeček klapky je plastový a velmi choulostivý, pokud někdo příliš utáhne sací hadici k jeho přírubě," říká Matušek z RNews. Naprostá většina motorů má proto dnes těleso této klapky prasklé. "A právě tudy nejčastěji uniká olej," poznamenává Matušek. Druhá zrada, pojící se s chcípací klakou, se týká O-kroužku mezi jejím domečkem a kolektorem sání. Toto je druhé místo úniku oleje. Bohužel tak nešťastné, že unikající mazivo doslova leptá kabelový svazek, vedoucí do EGR a ke snímači teploty chladicí kapaliny. V extrému dochází v uvedeném kabelovém svazku ke zkratu, který dokáže i zcela znehybnit auto. Těleso s chcípací klapkou lze pořídit pouze coby originální díl za nečekaně příznivých 1480 korun s DPH, a to včetně ono O-kroužku.

Překvapivě levné turbodmychadlo

Při koupi auta doporučujeme podívat se na turbodmychadlo. Pokud na něm objevíte úniky oleje, jde o větší problém, než se na první pohled zdá. "Olej tady totiž rád uniká z přívodní trubky, která napájí olejem kluzná ložiska turba. A to je vzhledem k jejich hydrodynamickému mazání opravdu problém. Za 246 korun lze koupit těsnící O-kroužek a dále měděný kroužek, umístěný přímo na turbodmychadle," říká Matušek

okoukl bych tu chcípací klapku

vivaro
hodnocení

Dekuji, zitra to hned prozkoumam, o te klapce jsem nevedel. Hezky zbytek vecera

Dej pak vědět. Měj se ;)

vivaro
hodnocení

Tak po hledani pod kapotou a v servise podle vin skrtici klapka v aute neni

Tam šlo o chcípací klapku, aby ten diesel při zhasnutí nezarachotil. VW to má integrované na EGR v jednom těle. Vivaro netuším

Co to je za servis?...zjistily ten únik?

vivaro
hodnocení

Vsechny kontakty vycistene,zmerene, cidla taky ok,relatka ok,vymeneny tesneni kde se dalo, nova vaha vzduchu, vstriky ok, agr ok... Diagnostika neukazuje chybu, motor pekne prede, z vyfuku zadny "jiny" kour nejde. Pri jizde zhasla palubovka,auto nejde za plynem,pri pridani plynu cukne a chcipne...a olej zase nekde pokapava

Pri jizde zhasla palubovka... jako že je mrtvá?

vivaro
hodnocení

Dobry,tak palubovka zase funguje. Byla to pred jizdou kontrolovana pojistka,ted vymenena. Motor nereaguje za plynem,otacky se seknou na 1300 ot. (Motor stale bezi),ted uz nechcipa,ale pada do nouzaku a nereaguje na plyn,otacky nekolisaji,kdyz vypnu klicem a znovu nastartuji,auto jede a jde za plynem,ke 3000 ot. padne do nouzaku a stale dokola...
vivaro
20.10.21 18:57
hodnocení

Olejova skvrna pod autem

netuším takto na dálku. Bude to asi vážnější a je potřeba to vidět...*zmateny*

vivaro
hodnocení

Odkud jste? :)
kami123

Zkus se zaměřit na gufera.

Kontrolovat únik při jízdě(zastávky) a hned po ní.

Jinak určitě diagnostika. (kostry?)

Ten tvůj servis mi připadne nějaký divný.

vivaro
hodnocení

Obvolavali jsme dalsi jine servisy a na dotaz co je to za auto,prozrazeno ze Vivaro,najednou nemaji cas...

Ten tvůj servis mi připadne nějaký divný.

Právě,... to je jako by to opravoval nějaký učeň nebo soused.

 

kami123

Tak pokud se na to snaží přijít zatím třeba s kámošem, než najde servis, tak chápu. Sehnat servis na dodávky lehké asi nebude.

Zkus zvednout přední kolo a "projet" to. Ideálně celou nápravu nebo auto.

vivaro
hodnocení

Tak po lepsim zmereni se zjistilo,ze je jeden vstrik spatny a nechapeme proc,ale na jedne strane vackove hridele chybi gufero. Dily objednane a dam vedet.

Tak jestli chybí gufero, tak to je docela průser. To bude ono.

vivaro
hodnocení

nové turbo, váha vzduchu, agr ventil, vstriky, plynový pedál, zhavice na ohřev vody,tesneni kde se dalo a to vše,protože se nedalo nastartovat. Stále nic,ale už je objednána nova rail lišta,špatný přetlak,tak snad potom bude ok

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]