Nejste přihlášen/a.
Tak pokud se vylejou 3 litry, tak každý rozumný člověk se koukne na všechny měrky náplní (olej v motoru, v servu, převodovce - pokud umí, chladící kapaliny, ostřikovače,....) Prostě všechno a zjistí, kde chybí a co je tedy příčina.
Olej je tedy odkud? Příčinou je prasklá hadice nebo blok či vana nebo chladič voda olej,...atd... co my víme. Ty se koukni!
3 litry a není vidět, kde to uniká?
Dolů jste se dívali? NE! To by jste se museli vohnout, co?!
... urývek z filmu Marečku, podejte mi pero
...
A je ten olej z Vašeho auta? 3litry nebo i 3 deci je hodně, aby to nešlo najít.
A zatím nevyteklo?
Tak to asi vana nebude. Motor přímo neznám, ale zaměřil bych se na...článek auto.cz
Současné problémy motorů 1.9 dCi se týkají mimo jiné také sání. "U něj se lze setkat s netěsnostmi, které prozradí úniky oleje. Obecně platí, že únik oleje rovná se ztráta tlaku. A právě ta může být příčinou nadměrné kouřivosti motoru," říká Matušek. Problém je, že tak 90 procent všech aut s motory 1.9 dCi dnes prodávanými na trhu ojetin trpí uvedeným problémem. Olej nejčastěji uniká, a tedy dochází ke ztrátě tlaku v sání, v místě kolena sání turbodmychadla a chladiče stlačeného vzduchu (intercooleru). "Důvodem je původní materiál, který poměrně rychle zpuchří, čímž daná část sání přestane těsnit," poznamenává Matušek. Radí koupit již modifikovaná kolena sání u turbodmychadla a intercooleru vyrobená z lepšího materiálu. Vyjdou zhruba na dvě tisícovky včetně daně, což je únosné.
Chladič stlačeného vzduchu také nebyl u prvních ročníků zrovna příkladně dimenzován. "Rád se nafukoval a praskal," upřesňuje Matušek. Pozdější motory mají již modifikovaný intercooler s výztuhami, který nepraská. "Bohužel druhovýroba stále nabízí původní provedení, jehož životnost je tak dva roky," dodává Matušek. Občas praskne také trubka vedoucí z intercooleru do domečku takzvané chcípací klapky. Nový stojí 2470 korun.
U chcípací klapky, či přesněji jejího domečku, ještě chvíli zůstaneme. "Domeček klapky je plastový a velmi choulostivý, pokud někdo příliš utáhne sací hadici k jeho přírubě," říká Matušek z RNews. Naprostá většina motorů má proto dnes těleso této klapky prasklé. "A právě tudy nejčastěji uniká olej," poznamenává Matušek. Druhá zrada, pojící se s chcípací klakou, se týká O-kroužku mezi jejím domečkem a kolektorem sání. Toto je druhé místo úniku oleje. Bohužel tak nešťastné, že unikající mazivo doslova leptá kabelový svazek, vedoucí do EGR a ke snímači teploty chladicí kapaliny. V extrému dochází v uvedeném kabelovém svazku ke zkratu, který dokáže i zcela znehybnit auto. Těleso s chcípací klapkou lze pořídit pouze coby originální díl za nečekaně příznivých 1480 korun s DPH, a to včetně ono O-kroužku.
Překvapivě levné turbodmychadlo
Při koupi auta doporučujeme podívat se na turbodmychadlo. Pokud na něm objevíte úniky oleje, jde o větší problém, než se na první pohled zdá. "Olej tady totiž rád uniká z přívodní trubky, která napájí olejem kluzná ložiska turba. A to je vzhledem k jejich hydrodynamickému mazání opravdu problém. Za 246 korun lze koupit těsnící O-kroužek a dále měděný kroužek, umístěný přímo na turbodmychadle," říká Matušek
Tam šlo o chcípací klapku, aby ten diesel při zhasnutí nezarachotil. VW to má integrované na EGR v jednom těle. Vivaro netuším
Co to je za servis?...zjistily ten únik?
Zkus se zaměřit na gufera.
Kontrolovat únik při jízdě(zastávky) a hned po ní.
Jinak určitě diagnostika. (kostry?)
Ten tvůj servis mi připadne nějaký divný.
Ten tvůj servis mi připadne nějaký divný.
Právě,... to je jako by to opravoval nějaký učeň nebo soused.
Tak pokud se na to snaží přijít zatím třeba s kámošem, než najde servis, tak chápu. Sehnat servis na dodávky lehké asi nebude.
Zkus zvednout přední kolo a "projet" to. Ideálně celou nápravu nebo auto.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.