Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Autobaterie úbytek napětí

Od: michalmattausc odpovědí: 10 změna:
Dobrý den mám Ford Focus MK3 2017 1.6 benzín když auto stojí za dva dny nenastartuji jezdím cca 30 km do práce a pak kolem komina jak dojedu má baterie cca 14 v a na druhý den 11 a pak 9.1 a je jo pak přes kabely nevíte co s tím.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kami123
hodnocení

2x

Asi KO baterka.

Zkus jestli to dělá, i když vždy po příjezdu baterku odpojíš.

Zjisti, zda máš kód k radiu.

 

kare
hodnocení

2x
Zaměřte klidový odběr akumulátoru při zamčeném autě. A nabíjecí napětí.
Takto vybitý akumulátor bude již zasulfatovaný (bude tedy vykazovat nízkou hustotu i při nabití).
Tak jako tak koupit nový akumulátor, ale chce to najít závadu.
PS: takto "staré" auto by mělo mít ještě kvalitní originální akumulátor. 3-4roky vydrží levný ze supermarketu. :)
asd1

Má to "chytrý dobíjení" který baterku vyloženě kurví, takže ty 4 roky je spíš výborná životnost ;)

Změřit klidový odběr (po "uspání"), pokud je OK tak s největší pravděpodobnosti chcíplá baterka = novou...

lubomir*

Prosil bych o radu, jakým měřákem změřit klidový odběr akumulátoru. Děkuji

Téměř jakýkoliv multimetr co měří miliampéry (ampérmetr).

mA

Ale chce to umět. Auto totiž při prvotním připojení může žrát více ampér a na malém rozsahu mA rozsah spálíš.

Nebo měřit málo přesně na velkém rozsahu 10A a připojit.

...

Odpojíš svorku od polu baterky a mezi to vrazíš ampérmetr. Jeden drát na odpojenou svorku a druhý drát na pól baterky.

Třeba:

svetsoucastek.cz/...

Rozsah 10A má většinou vlastní zdířku k vůli bočníku a rozsah mA má většinou stejnou zdířku jako při měření voltů, diod, odporů.

patamat

Změřit odběr v klidu je důležité, ale trochu poopravím radu od "gumídek":

NE odpojit svorku a potom tam připojit ampérmetr - to způsobí proudový náraz v ampérmetru a zároveň toto odpojení mymaže palubní počítač (řídící jednotku, kódy rádia a pod).

Správný postup je: Jeden pól ampérmetru připojit na pól baterie pod svorkou a druhý pól ampérmetru připojit na kabel se svorkou a teprve potom svorku z pólu baterie odpojit (tak aby vůbec nedošlo k přerušení obvodu). Proud musí stále procházet, buď přímo přes svorku nebo přes ampérmetr.

Patamat... velice správně. Já to tak taky dělám, ale nějak jsem nevěděl, jak to laikovi zdělit, aby to pochopil.;) A proudové kleště na ty malé proudy nejsou přesné.

 

hodnocení

1x

Napětí naprázdno neříká o stavu akumulátoru vůbec nic. Musí se měřit při zatížení velkým proudem. Ještě před tím, než baterii vyhodíte, změřte odběr auta v klidu.při zamčených dveřích. Měl by být zhruba 20-40 mA.

 

hodnocení

0x

Já měřím bez odpojení baterie klešťovým měřákem DC proud. Klidový odběr by měl být do 30 mA,ale chce to počkat než se "uspí" řídící jednotky. Druhou možností je použití nabíječky s měřením kapacity v Ah a pokud se baterie rychle nabije = je evidentní, že je zralá na výměnu.

 

hodnocení

0x
Dobrou indikací stavu baterie je rychlost dobíjení nabíječkou. Když uvažuji nějakou standardní s počátečním dobíjecím proudem cca 4 A, tak pokud jí nabijete baterku vybitou na 11 V, musí nabíjet např. alespoň 10 hodin. Téměř mrtvá baterka se chová tak, že je nabitá už třeba za hodinu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]