Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Spojka KO?

Od: creepy odpovědí: 8 změna:
Ahoj,včera jsem po dlouhý době sednul do svojí octule a pozoroval jsem zvláštní jev.Kdyz při rychlejším přeřazení např z 3 na 4 mi po sešlápnutí spojky na chvilku vyletí jakoby otáčky motoru.Asi to vypadá na spojku před smrtí co myslíte?

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar mikihans

Ne, pokud po sešlápnutí spojky vyletí otáčky nahoru, tak to určitě není spojkou.

Špatná spojka buď prokluzuje (při přidání plynu při "sepnuté" spojce auto nezrychluje, ale otáčky vyletí nahoru) nebo naopak dostatečně nerozpíná, kdy je problém při běžícím motoru řadit ryhlosti, nejvíce zpátečku.

 

creepy
hodnocení

Takže normální jev?

To netvrdím, z toho stručného popisu těžko říct. Já bych třeba začal diagnostikou a zkontroloval, zda nejsou nějaké závady v řízení motoru a zda ŘJ ví, že kdy sešláplý spojkový pedál (dle toho totiž upravuje vstřikování)

 

hodnocení

0x

Pokud při přeřazení na vyšší rychlost současně sundám nohu z plynu a stisknu spojku, tak otáčky se na chvíli zvýší.

Aby se tak nestalo je nutno napřed sundat nohu z plynu a potom teprve stisknout spojku s prodlevou cca 2 až 3 sec.

Jinak pokud se to udělá současně tak se otáčky na chvíli zvýší a to je normální jev.

creepy
hodnocení

Je fakt že když to stejně vytocim a přeřadim s prodlevou(pomalejs) jak říkáte tak to nedělá.Asi radim moc rychle,ale předešle auto me to nedělalo a radil sem úplně stejně
petrovic

Každé auto to má nastavené jinak. Některé značky chvíli podrží otáčky, jiným ty otáčky okamžitě padají k volnoběhu. Je to o zvyku.

 

makk
hodnocení

0x

Po sešlápnutí, nebo po puštění? Pokud vám vyletí otáčky při sešlápnuté spojce, tak to jen neumíte řadit.

Spojku snadno prověříte tak, že u stojícího auta přidáte plyn tak na 3000ot/min, zařadíte pětku a prudce pustíte spojku. Když to poskočí a chcípne, je spojka OK, když to nechcípne hned, spojka klouže. Pokud vám připadá tahle zkouška moc drastická, zkuste za jízdy při asi 50km/h dát pětku a plný plyn. Pokud se motor po puštění spojky roztočí, je spojka špatná.

Když už se spojka začne projevovat tak, jak bylo výše popsáno, je třeba ji ihned opravit, protože s tím dlouho jezdit nebudete.

Testoval bych na nejvyšší kvalt v oblasti nejvyššího točivého momentu, psát obecně "v 50 na pětku" není ideální, protože když to udělám u naší HTP fóbie, tak se motor začne klepat a nejede to tak jako tak :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]